Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Restomod w wykonaniu Theon Design to klasyczne 911 wyposażone w sprężarkę mechaniczną
Można powiedzieć, że firma Theon Design specjalizuje się w wytwarzaniu restomodów na bazie Porsche 911 generacji 964. Ostatnio brytyjska firma zapowiedziała nowy projekt i nawet pochwaliła się zdjęciem, ale to 964 będzie się różnić jednym istotnym elementem. Projekt ukryty pod kodem BEL001 poprowadzi klasyczne 911 w trochę innym kierunku, gdyż będzie wyposażony w gruntownie zmodernizowany silnik bokser chłodzony powietrzem z dołożoną sprężarką mechaniczną.
Sam silnik to 6-cylindrowa jednostka chłodzona powietrzem, której pojemność skokową powiększono do 3.6 l. Do tego dołożono sprężarkę Rotrex, która wybitnie pomogła uzyskać 456 KM i aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta zmiana ma fundamentalny charakter dla filozofii dawnego Porsche 911, dlatego takie przeróbki silnikowe zazwyczaj nie występują w restomodach na bazie tej lub którejkolwiek innej generacji Porsche. Puryzm i przywiązanie do tradycyjnych wartości niemieckiej marki są znacznie częściej wybieraną ścieżką przy takich projektach.
Wychodząc poza komorę silnikową BEL001 jest wyposażony w adaptacyjne amortyzatory opracowane wspólnie z TracTive, które dają możliwość wyboru kilku trybów. Theon kalibrował ustawienia trybów na drogach wokół swojej siedziby w hrabstwie Oxfordshire, co pozwoliło uzyskać dość zróżnicowane tryby z korzyścią dla ostatecznego użytkownika.
Sprężarka i zawieszenie - te dwa elementy pozwoliły zrealizować taktykę “OEM+” firmy Theon polegającą na usprawnieniach dawnych mechanizmów przy okazji restauracji pojazdów. Tak jak w innych projektach, BEL001 bazuje generalnie na 964, ale w procesie produkcyjnym samochód-dawca został rozebrany do ostatniej śrubki i zbudowany od podstaw na bazie gołej karoserii.
Finalny projekt polakierowany na kolor Akwamaryna wnosi pierwiastek różnorodności w dziedzinie prowadzenia i tłumienia nierówności, a sprężarka Rotrex całkowicie zmienia charakter silnika typu bokser.
Więcej informacji na temat tego projektu uzyskamy za kilka tygodni, gdy zostanie on oficjalnie zaprezentowany.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy.