Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Restomod w wykonaniu Theon Design to klasyczne 911 wyposażone w sprężarkę mechaniczną
Można powiedzieć, że firma Theon Design specjalizuje się w wytwarzaniu restomodów na bazie Porsche 911 generacji 964. Ostatnio brytyjska firma zapowiedziała nowy projekt i nawet pochwaliła się zdjęciem, ale to 964 będzie się różnić jednym istotnym elementem. Projekt ukryty pod kodem BEL001 poprowadzi klasyczne 911 w trochę innym kierunku, gdyż będzie wyposażony w gruntownie zmodernizowany silnik bokser chłodzony powietrzem z dołożoną sprężarką mechaniczną.
Sam silnik to 6-cylindrowa jednostka chłodzona powietrzem, której pojemność skokową powiększono do 3.6 l. Do tego dołożono sprężarkę Rotrex, która wybitnie pomogła uzyskać 456 KM i aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta zmiana ma fundamentalny charakter dla filozofii dawnego Porsche 911, dlatego takie przeróbki silnikowe zazwyczaj nie występują w restomodach na bazie tej lub którejkolwiek innej generacji Porsche. Puryzm i przywiązanie do tradycyjnych wartości niemieckiej marki są znacznie częściej wybieraną ścieżką przy takich projektach.
Wychodząc poza komorę silnikową BEL001 jest wyposażony w adaptacyjne amortyzatory opracowane wspólnie z TracTive, które dają możliwość wyboru kilku trybów. Theon kalibrował ustawienia trybów na drogach wokół swojej siedziby w hrabstwie Oxfordshire, co pozwoliło uzyskać dość zróżnicowane tryby z korzyścią dla ostatecznego użytkownika.
Sprężarka i zawieszenie - te dwa elementy pozwoliły zrealizować taktykę “OEM+” firmy Theon polegającą na usprawnieniach dawnych mechanizmów przy okazji restauracji pojazdów. Tak jak w innych projektach, BEL001 bazuje generalnie na 964, ale w procesie produkcyjnym samochód-dawca został rozebrany do ostatniej śrubki i zbudowany od podstaw na bazie gołej karoserii.
Finalny projekt polakierowany na kolor Akwamaryna wnosi pierwiastek różnorodności w dziedzinie prowadzenia i tłumienia nierówności, a sprężarka Rotrex całkowicie zmienia charakter silnika typu bokser.
Więcej informacji na temat tego projektu uzyskamy za kilka tygodni, gdy zostanie on oficjalnie zaprezentowany.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.