Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Amadeo Felisa przejmuje stery po Tobiasie Moersie - tak wynika z oświadczenia brytyjskiego producenta.
Tobias Moers, dyrektor generalny firmy Aston Martin, ustąpił ze stanowiska ze skutkiem natychmiastowym, a jego miejsce zajmie były dyrektor generalny Ferrari, Amedeo Felisa. Moers będzie nadzorował okres przejściowy z Felisą, zanim na dobre odejdzie z Gaydon pod koniec lipca.
Równocześnie ze zmianami na szczycie, Aston Martin potwierdził również zatrudnienie Roberto Fedeli na stanowisko Dyrektora Technicznego. Dołączy on do brytyjskiego producenta samochodów od 1 czerwca.
Amedeo Felisa dołączył do Ferrari w 1990 roku jako dyrektor techniczny i piął się po szczeblach kariery pod kierownictwem Luki de Montezemolo, zanim został mianowany dyrektorem generalnym w 2008 roku i funkcję tę pełnił do czasu przyjścia Sergio Marchionne w 2016 roku. Nowy dyrektor techniczny Aston Martina, Roberto Fedeli, pracował w Ferrari razem z Felisą i był świadkiem złotego okresu rozwoju włoskiej marki, mając w swoim CV takie samochody jak 456, F355, 550 Maranello, 458 Speciale i LaFerrari. Po odejściu do BMW kierował rozwojem modelu i8, a następnie ponownie współpracował z Felisą w amerykańsko-chińskim przedsiębiorstwie Silk-FAW zajmującym się produkcją samochodów elektrycznych.
Czas pracy Moersa u steru Aston Martina był przełomem brytyjskiej marki. Mianowany przez Lawrence’a Strolla tuż po przejęciu pakietu kontrolnego w firmie, były szef AMG podjął kilka trudnych decyzji, aby przywrócić firmę na właściwe tory. Przede wszystkim zamknął jedną z dwóch linii produkcyjnych w Gaydon, aby zwiększyć wydajność, a także rozwinął istniejący oddział w St. Athan gdzie urządził kompleksową lakiernię. Nadzorował również dostawy hipersamochodu Valkyrie, który okazał się wyjątkowo kłopotliwym projektem, ale według ostatnich doniesień Aston Martin wyprodukował i dostarczył do klientów 14 takich aut.
Nie wszystkie działania byłego szefa AMG przynosiły sukcesy. W ciągu ledwie paru lat kadencji Moersa z firmy odeszli kluczowi pracownicy: szef operacji specjalnych David King, dyrektor wykonawczy ds. wyposażenia pojazdów Matt Becker, dyrektor ds. operacji działu “Q” Simon Lane, projektant Miles Nurnburger... odejścia starszych pracowników wydawały się być codziennością i obniżały morale tych, którzy pozostali.
Potwierdzenie zakontraktowania Amadeo Felisy i Roberto Fedelego nastąpiło po ogłoszeniu przez firmę wyników finansowych za pierwszy kwartał 2022 roku, w którym odnotowano stratę w wysokości 47,7 mln funtów przy przychodach w wysokości 232 mln funtów. Przychody zwiększyły się co prawda o 4% względem wyniku z tego samego okresu zeszłego roku, ale strata zwiększyła się - w Q1 2021 roku wynosiła bowiem tylko 15 mln funtów. Według przedstawicieli Aston Martina straty te wynikają z wyższych kosztów finansowych związanych z długiem w wysokości 956 mln funtów.
Zmiany procesu produkcji oznaczają, że samochody sportowe i GT Aston Martina są wyprzedane do końca roku, a zamówienia na DBX-a wzrosły o 60 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku firma dostarczyła więcej modeli Sport i GT niż w tym samym okresie ubiegłego roku (wzrost odpowiednio o 22 i 20%, z 381 dostarczonymi modelami Vantage i 347 modelami DB11 i DBS). Dostawy modelu DBX spadły o 44% do 421 sztuk przed premierą modelu DBX707.
W rozmowie z evo podczas premiery bolidu Formuły 1 na rok 2022, Lawrence Stroll wyjaśnił, że Tobias był właściwym człowiekiem na właściwym miejscu. Przede wszystkim nie bał się podjąć kilku trudnych decyzji, które były konieczne dla dobra firmy. Faktycznie udało mu się zaprowadzić porządek w zakładach produkcyjnych AM, ale mamy nadzieję, że odpływ klasowych fachowców nie wyjdzie firmie bokiem w następnych kilku latach.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Lando Norris miał okazję przetestować na Silverstone odtworzonego z klocków Lego McLarena P1.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.
16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.