Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Japończycy posłuchali swoich klientów i przygotowują nowy wariant modelu GR Supra z ręczną skrzynią.
To już oficjalna informacja. Toyota stworzy nową wersję GR Supry wyposażoną w ręczną skrzynię sześciobiegową. Do tej pory ten model można było mieć wyłącznie z 8-stopniowym automatem ZF wyposażonym w konwerter momentu obrotowego.
Nie ujawniono żadnych dalszych szczegółów, więc nie możemy potwierdzić, czy ta nowinka będzie dotyczyła jednej czy obu dostępnych opcji silnikowych. W początkowej fazie rozwoju Supry Toyota rozważała i badała zachowanie auta wyposażonego w manualną przekładnię, więc być może zostawili sobie furtkę, aby w przyszłości móc taki wariant stworzyć, w zależności od zapotrzebowania rynku.
Przypomnijmy, że Supra korzysta z jednostek napędowych BMW, które w gamie niemieckiego producenta (i nie tylko) wielokrotnie występują w parze z ręczną skrzynią. 2-litrowy silnik B48 jest oferowany z manualem w Morganie Plus Four, a sześciocylindrowy S58 o pojemności 3 litrów można mieć z manualną skrzynią w podstawowych odmianach M3 i M4.
Nie wiadomo jeszcze czy inne elementy podwozia zostaną odpowiednio zmienione - np. elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zostanie zastąpiony mechanicznym - ale możemy przypuszczać, że w wyniku tej zmiany spadnie nieco masa samochodu. Jedyną potwierdzoną różnicą jest samo oznakowanie - wersje z manualem będą miały czerwony napis “Supra” na tylnej klapie, podczas gdy teraz jest on wyłącznie czarny.
Dołączenie opcji manualnej do oferty Supry potwierdza plotki krążące od dłuższego czasu w środowisku o możliwym kierunku rozwoju sportowej Toyoty. Kolejne plotki mówią o stworzeniu jeszcze mocniejszej odmiany GRMN, w której silnik BMW mógłby być podkręcony, a układ jezdny odpowiednio zmodyfikowany do użytku torowego. Podkreślamy, że to tylko plotki - większe są szanse na zniknięcie Supry niż na jej kolejne wcielenia, więc cieszmy się, że taki model w ogóle jest na rynku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.