Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Japończycy posłuchali swoich klientów i przygotowują nowy wariant modelu GR Supra z ręczną skrzynią.
To już oficjalna informacja. Toyota stworzy nową wersję GR Supry wyposażoną w ręczną skrzynię sześciobiegową. Do tej pory ten model można było mieć wyłącznie z 8-stopniowym automatem ZF wyposażonym w konwerter momentu obrotowego.
Nie ujawniono żadnych dalszych szczegółów, więc nie możemy potwierdzić, czy ta nowinka będzie dotyczyła jednej czy obu dostępnych opcji silnikowych. W początkowej fazie rozwoju Supry Toyota rozważała i badała zachowanie auta wyposażonego w manualną przekładnię, więc być może zostawili sobie furtkę, aby w przyszłości móc taki wariant stworzyć, w zależności od zapotrzebowania rynku.
Przypomnijmy, że Supra korzysta z jednostek napędowych BMW, które w gamie niemieckiego producenta (i nie tylko) wielokrotnie występują w parze z ręczną skrzynią. 2-litrowy silnik B48 jest oferowany z manualem w Morganie Plus Four, a sześciocylindrowy S58 o pojemności 3 litrów można mieć z manualną skrzynią w podstawowych odmianach M3 i M4.
Nie wiadomo jeszcze czy inne elementy podwozia zostaną odpowiednio zmienione - np. elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zostanie zastąpiony mechanicznym - ale możemy przypuszczać, że w wyniku tej zmiany spadnie nieco masa samochodu. Jedyną potwierdzoną różnicą jest samo oznakowanie - wersje z manualem będą miały czerwony napis “Supra” na tylnej klapie, podczas gdy teraz jest on wyłącznie czarny.
Dołączenie opcji manualnej do oferty Supry potwierdza plotki krążące od dłuższego czasu w środowisku o możliwym kierunku rozwoju sportowej Toyoty. Kolejne plotki mówią o stworzeniu jeszcze mocniejszej odmiany GRMN, w której silnik BMW mógłby być podkręcony, a układ jezdny odpowiednio zmodyfikowany do użytku torowego. Podkreślamy, że to tylko plotki - większe są szanse na zniknięcie Supry niż na jej kolejne wcielenia, więc cieszmy się, że taki model w ogóle jest na rynku.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.