BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Japończycy posłuchali swoich klientów i przygotowują nowy wariant modelu GR Supra z ręczną skrzynią.
To już oficjalna informacja. Toyota stworzy nową wersję GR Supry wyposażoną w ręczną skrzynię sześciobiegową. Do tej pory ten model można było mieć wyłącznie z 8-stopniowym automatem ZF wyposażonym w konwerter momentu obrotowego.
Nie ujawniono żadnych dalszych szczegółów, więc nie możemy potwierdzić, czy ta nowinka będzie dotyczyła jednej czy obu dostępnych opcji silnikowych. W początkowej fazie rozwoju Supry Toyota rozważała i badała zachowanie auta wyposażonego w manualną przekładnię, więc być może zostawili sobie furtkę, aby w przyszłości móc taki wariant stworzyć, w zależności od zapotrzebowania rynku.
Przypomnijmy, że Supra korzysta z jednostek napędowych BMW, które w gamie niemieckiego producenta (i nie tylko) wielokrotnie występują w parze z ręczną skrzynią. 2-litrowy silnik B48 jest oferowany z manualem w Morganie Plus Four, a sześciocylindrowy S58 o pojemności 3 litrów można mieć z manualną skrzynią w podstawowych odmianach M3 i M4.
Nie wiadomo jeszcze czy inne elementy podwozia zostaną odpowiednio zmienione - np. elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zostanie zastąpiony mechanicznym - ale możemy przypuszczać, że w wyniku tej zmiany spadnie nieco masa samochodu. Jedyną potwierdzoną różnicą jest samo oznakowanie - wersje z manualem będą miały czerwony napis “Supra” na tylnej klapie, podczas gdy teraz jest on wyłącznie czarny.
Dołączenie opcji manualnej do oferty Supry potwierdza plotki krążące od dłuższego czasu w środowisku o możliwym kierunku rozwoju sportowej Toyoty. Kolejne plotki mówią o stworzeniu jeszcze mocniejszej odmiany GRMN, w której silnik BMW mógłby być podkręcony, a układ jezdny odpowiednio zmodyfikowany do użytku torowego. Podkreślamy, że to tylko plotki - większe są szanse na zniknięcie Supry niż na jej kolejne wcielenia, więc cieszmy się, że taki model w ogóle jest na rynku.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.