Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.
Nawet jeśli Toyota Supra obecnej generacji nie jest wybitnym przykładem jakości i finezji prowadzenia, niewątpliwie jest to uniwersalny samochód sportowy. Pojawia się on w zawodach driftingowych, NASCAR i GT4 i zawsze prezentuje solidny poziom. Teraz przyszła kolej na australijską serię Supercars, gdzie Toyota chce wystartować od 2026 roku.
Problem polega na tym, że Australian Supercars to seria dla samochodów z jednostkami V8, a Toyota nie produkuje Supry z takim silnikiem. Z tego powodu producent ponownie sięgnie po 5-litrowy motor 2UR-GSE używany uprzednio w Lexusach: LC500, RC F, GS F, a wcześniej także IS F.
Silniki będą montowane zamiast zwyczajowych R4 i R6 do specjalnych Toyot stworzonych w specyfikacji zgodnej z regulaminem serii Supercars. Wcześniej V8 Lexusa dowiodło swojej wartości w innych rodzajach rywalizacji - ostatnio w Lexusie RC F GT3, a wcześniej w Toyocie Hilux wygrywającej Dakar 2019.
Za rozwój i konstrukcję auta odpowiada australijski oddział Toyoty, ale samochody będą wystawiane przez zespół Walkinshaw Andretti United od sezonu 2026. Do końca sezonu 2025 zespół nadal będzie korzystał z Fordów Mustangów.
Dyrektor WAU Ryan Walkinshaw powiedział: „Zaangażowanie Toyoty w nasz zespół to historyczna chwila, której nie należy lekceważyć. Rozwinęliśmy fantastyczne relacje z Toyota Australia za pośrednictwem Walkinshaw Group i cieszymy się, że możemy rozszerzyć to partnerstwo na Walkinshaw Andretti United - nie możemy się doczekać wspólnego sukcesu w 2026 roku i później”.
Toyota jest już obecna na australijskiej scenie wyścigowej w serii Super 2 z modelami GT86 i GR86. Według wiceprezesa Toyota Australia ds. sprzedaży, marketingu i działalności franczyzowej, Seana Hanleya, wyścigi Supercars to perspektywa, do której Toyota “przymierza się od ponad 20 lat". "Teraz, dzięki odpowiedniemu samochodowi, odpowiedniemu zespołowi i bardzo silnej współpracy z Repco Supercars Championship, nadszedł odpowiedni czas.”
„Współpraca ta zapewni możliwość rozwoju ścieżki kariery dla kierowców i zespołów, którą po raz pierwszy ustanowiliśmy, gdy dziewięć lat temu uruchomiliśmy jednoosobową serię Toyota 86 Series, która była serią wspierającą w wybranych imprezach Supercars Championship w całym kraju”.
„To było idealne środowisko dla młodych kierowców, ogólnie znane jako dobra ścieżka kariery w kierunku najwyższych szczebli australijskich sportów motorowych. Aby to udowodnić, wystarczy spojrzeć na tegoroczną stawkę Supercars, w której Broc Feeney, Will Brown i Cameron Hill ścigali się Toyotami 86, a wielu innych absolwentów 86 ściga się w Super2”.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Władze Alpine sugerują, że ich nowy flagowy supersamochód może być zasilany wodorem.
Dostępność opon do Ferrari 288 GTO to problem, który Pirelli chce rozwiązać modelem P7 Cinturato.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Wraz z premierą Mercedesa-AMG CLE63 zakończymy spekulacje na temat źródła jego napędu.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.