Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.
Nawet jeśli Toyota Supra obecnej generacji nie jest wybitnym przykładem jakości i finezji prowadzenia, niewątpliwie jest to uniwersalny samochód sportowy. Pojawia się on w zawodach driftingowych, NASCAR i GT4 i zawsze prezentuje solidny poziom. Teraz przyszła kolej na australijską serię Supercars, gdzie Toyota chce wystartować od 2026 roku.
Problem polega na tym, że Australian Supercars to seria dla samochodów z jednostkami V8, a Toyota nie produkuje Supry z takim silnikiem. Z tego powodu producent ponownie sięgnie po 5-litrowy motor 2UR-GSE używany uprzednio w Lexusach: LC500, RC F, GS F, a wcześniej także IS F.
Silniki będą montowane zamiast zwyczajowych R4 i R6 do specjalnych Toyot stworzonych w specyfikacji zgodnej z regulaminem serii Supercars. Wcześniej V8 Lexusa dowiodło swojej wartości w innych rodzajach rywalizacji - ostatnio w Lexusie RC F GT3, a wcześniej w Toyocie Hilux wygrywającej Dakar 2019.
Za rozwój i konstrukcję auta odpowiada australijski oddział Toyoty, ale samochody będą wystawiane przez zespół Walkinshaw Andretti United od sezonu 2026. Do końca sezonu 2025 zespół nadal będzie korzystał z Fordów Mustangów.
Dyrektor WAU Ryan Walkinshaw powiedział: „Zaangażowanie Toyoty w nasz zespół to historyczna chwila, której nie należy lekceważyć. Rozwinęliśmy fantastyczne relacje z Toyota Australia za pośrednictwem Walkinshaw Group i cieszymy się, że możemy rozszerzyć to partnerstwo na Walkinshaw Andretti United - nie możemy się doczekać wspólnego sukcesu w 2026 roku i później”.
Toyota jest już obecna na australijskiej scenie wyścigowej w serii Super 2 z modelami GT86 i GR86. Według wiceprezesa Toyota Australia ds. sprzedaży, marketingu i działalności franczyzowej, Seana Hanleya, wyścigi Supercars to perspektywa, do której Toyota “przymierza się od ponad 20 lat". "Teraz, dzięki odpowiedniemu samochodowi, odpowiedniemu zespołowi i bardzo silnej współpracy z Repco Supercars Championship, nadszedł odpowiedni czas.”
„Współpraca ta zapewni możliwość rozwoju ścieżki kariery dla kierowców i zespołów, którą po raz pierwszy ustanowiliśmy, gdy dziewięć lat temu uruchomiliśmy jednoosobową serię Toyota 86 Series, która była serią wspierającą w wybranych imprezach Supercars Championship w całym kraju”.
„To było idealne środowisko dla młodych kierowców, ogólnie znane jako dobra ścieżka kariery w kierunku najwyższych szczebli australijskich sportów motorowych. Aby to udowodnić, wystarczy spojrzeć na tegoroczną stawkę Supercars, w której Broc Feeney, Will Brown i Cameron Hill ścigali się Toyotami 86, a wielu innych absolwentów 86 ściga się w Super2”.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.