Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.
Nawet jeśli Toyota Supra obecnej generacji nie jest wybitnym przykładem jakości i finezji prowadzenia, niewątpliwie jest to uniwersalny samochód sportowy. Pojawia się on w zawodach driftingowych, NASCAR i GT4 i zawsze prezentuje solidny poziom. Teraz przyszła kolej na australijską serię Supercars, gdzie Toyota chce wystartować od 2026 roku.
Problem polega na tym, że Australian Supercars to seria dla samochodów z jednostkami V8, a Toyota nie produkuje Supry z takim silnikiem. Z tego powodu producent ponownie sięgnie po 5-litrowy motor 2UR-GSE używany uprzednio w Lexusach: LC500, RC F, GS F, a wcześniej także IS F.
Silniki będą montowane zamiast zwyczajowych R4 i R6 do specjalnych Toyot stworzonych w specyfikacji zgodnej z regulaminem serii Supercars. Wcześniej V8 Lexusa dowiodło swojej wartości w innych rodzajach rywalizacji - ostatnio w Lexusie RC F GT3, a wcześniej w Toyocie Hilux wygrywającej Dakar 2019.
Za rozwój i konstrukcję auta odpowiada australijski oddział Toyoty, ale samochody będą wystawiane przez zespół Walkinshaw Andretti United od sezonu 2026. Do końca sezonu 2025 zespół nadal będzie korzystał z Fordów Mustangów.
Dyrektor WAU Ryan Walkinshaw powiedział: „Zaangażowanie Toyoty w nasz zespół to historyczna chwila, której nie należy lekceważyć. Rozwinęliśmy fantastyczne relacje z Toyota Australia za pośrednictwem Walkinshaw Group i cieszymy się, że możemy rozszerzyć to partnerstwo na Walkinshaw Andretti United - nie możemy się doczekać wspólnego sukcesu w 2026 roku i później”.
Toyota jest już obecna na australijskiej scenie wyścigowej w serii Super 2 z modelami GT86 i GR86. Według wiceprezesa Toyota Australia ds. sprzedaży, marketingu i działalności franczyzowej, Seana Hanleya, wyścigi Supercars to perspektywa, do której Toyota “przymierza się od ponad 20 lat". "Teraz, dzięki odpowiedniemu samochodowi, odpowiedniemu zespołowi i bardzo silnej współpracy z Repco Supercars Championship, nadszedł odpowiedni czas.”
„Współpraca ta zapewni możliwość rozwoju ścieżki kariery dla kierowców i zespołów, którą po raz pierwszy ustanowiliśmy, gdy dziewięć lat temu uruchomiliśmy jednoosobową serię Toyota 86 Series, która była serią wspierającą w wybranych imprezach Supercars Championship w całym kraju”.
„To było idealne środowisko dla młodych kierowców, ogólnie znane jako dobra ścieżka kariery w kierunku najwyższych szczebli australijskich sportów motorowych. Aby to udowodnić, wystarczy spojrzeć na tegoroczną stawkę Supercars, w której Broc Feeney, Will Brown i Cameron Hill ścigali się Toyotami 86, a wielu innych absolwentów 86 ściga się w Super2”.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.
Mini JCW E dołączy do gamy jeszcze w tym roku, a już teraz mamy jego oficjalne zdjęcia.
Mercedes-AMG wyprodukuje 200 egzemplarzy wersji specjalnej AMG GT 63 Pro Motorsport Collection.
Na rok modelowy 2025 zabawki na tor od Radicala dostały kolejny pakiet niewielkich zmian.
GTD to Mustang, który osiąga 325 km/h, a jego doładowany silnik 5.2 V8 generuje ponad 800 KM.
Moc Veyrona, karbonowy monokok i architektura EV - Lotus Theory 1 to mini-Evija przyszłości.
Lando Norris miał okazję przetestować na Silverstone odtworzonego z klocków Lego McLarena P1.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.