Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Aston Martin pokazał bazującą na najnowszym Vantage wersję wyścigową kategorii GT4.
Wcześniej brytyjska firma pokazała nowego Vantage’a w dwóch wersjach: drogowej oraz GT3. Odmiana klasy GT4 jest czymś pomiędzy - mniej ekstremalna niż GT3, ale już bez homologacji drogowej. Model ten będzie się pojawiał w wyścigach długodystansowych na całym świecie.
Jako słabszy i tańszy model niż GT3, Vantage GT4 ma inaczej skalibrowany silnik i mniej dedykowanych elementów aerodynamicznych, jednak producent obiecuje najlepszą w klasie szybkość i łatwość prowadzenia. Obecna stawka GT4 obejmująca wiele aut, od Alpine A110, przez Mustanga, do McLarena Artura, zyska bardzo poważnego nowego rywala. Nowy Vantage ma na pokładzie kilka technicznych asów, które nie występowały w poprzedniku.
Niektóre z tych elementów pochodzą z drogowego Aston Martina, a jednym z przykładów jest nowy front z większym o 38% grillem poprawiającym chłodzenie silnika i hamulców. Dodany przedni splitter i tylne skrzydło mają lepsze właściwości aerodynamiczne niż w starym GT4, a karbonowa maska zyskała otwory odprowadzające ciepłe powietrze z komory silnika.
Aluminiowa struktura nośna z giętego aluminium pozostała taka sama jak w seryjnym samochodzie, jedynie dodano obowiązkową klatkę bezpieczeństwa. Punkty mocowania zawieszenia się nie zmieniły, ale wyścigowy model korzysta z wyczynowych kolumn zawieszenia KW o szerszej regulacji kątowej. Kute felgi 18-calowe to elementy dedykowane do wersji GT4, a ogólna masa auta spadła o 140 kg w stosunku do modelu drogowego. AM Vantage GT4 bez płynów waży jedynie 1465 kg.

Moc pochodzi z silnika V8 dostarczanego przez niemieckie AMG. 4 litry, dwie turbiny i 665 KM to parametry wersji drogowej. GT4 jest sporo słabsze, bo ma wyjściowo 476 KM i 639 Nm, ale parametry te przed wyścigami są dostrajane zgodnie z zasadami wyrównywania osiągów.
Moc trafia na tylne koła przez taką samą skrzynię biegów jak w seryjnym aucie. Inne jest tylko oprogramowanie wymuszające pracę w trybie ręcznym i to bez dwóch ostatnich biegów. Na potrzeby kierowców wyścigowych zainstalowano w Vantage zaawansowany system kontroli trakcji, karbonową deskę rozdzielczą i kierownicę w stylu F1.
Prototyp nowego Aston Martina Vantage GT4 oklejony kamuflażem wystąpił już w styczniowym 24h of Daytona. Był to test w ekstremalnych warunkach, a oficjalny debiut nastąpi w trakcie sezonu 2024. Jeszcze w tym roku do klientów trafi 40 sztuk nowego Vantage’a GT4.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.