Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
TVR ogłosił nowe partnerstwo w motorsporcie i potwierdził przejście na napędy elektryczne.
TVR ogłosił umowę sponsorską z organizatorem mistrzostw świata ABB Formuły E, na mocy której będzie partnerem serii podczas wyścigów E-Prix Monako i E-Prix Londynu, które odbędą się odpowiednio 30 kwietnia i 30-31 lipca.
Pomimo braku udziału zespołu fabrycznego w tej serii wyścigowej, umowa sygnalizuje intencje marki dotyczące rozwoju gamy elektrycznych samochodów sportowych. Nowe modele miałyby się pojawić po rozpoczęciu produkcji Griffitha z silnikiem V8. Pod koniec 2021 roku TVR podpisał umowę z Ensorcia, firmą zajmującą się wydobyciem i produkcją litu.

Zobacz: Pierwsze dostawy TVR Griffith opóźnione co najmniej do 2023 roku >>
Prezes TVR Les Edgars optymistycznie zakłada, że Griffith z silnikiem benzynowym wyjedzie na drogi w 2024 roku, a wkrótce potem pojawi się w pełni elektryczny wariant produkowany w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Po tych dwóch samochodach pojawią się dwa kolejne, w pełni elektryczne modele budowane na zamówienie. W ich stworzeniu mieliby pomóc partnerzy technologiczni wywodzący się ze świata motorsportu.
"Nasza współpraca z ABB FIA Formula E World Championship oraz działania na miejscu podczas E-Prix Monako i Londynu nie tylko pokazują nasze zaangażowanie w rewolucję marki TVR, ale także w technologię elektryczną oraz w zrównoważony biznes z zerową emisją netto. Nasze plany wprowadzenia TVR EV na rynek są już zaawansowane, a pierwszy z dwóch modeli zostanie wypuszczony wkrótce po premierze najnowszych modeli Griffith i Limited-Edition Griffith EV w 2024 r." - powiedział Edgar.
Formuła E doświadczyła ostatnio odpływu zespołów fabrycznych, więc pozyskanie kontraktu z TVR będzie pewną ulgą dla organizatorów serii. Przypomnijmy, że TVR nie zbudował jeszcze samochodu ani nie pozyskał pełni praw do fabryki, w której mógłby go zbudować. W obliczu tych problemów angażowanie się w elektryczną serię wyścigową o ograniczonej atrakcyjności może być zaskakujące.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.