Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
TVR ogłosił nowe partnerstwo w motorsporcie i potwierdził przejście na napędy elektryczne.
TVR ogłosił umowę sponsorską z organizatorem mistrzostw świata ABB Formuły E, na mocy której będzie partnerem serii podczas wyścigów E-Prix Monako i E-Prix Londynu, które odbędą się odpowiednio 30 kwietnia i 30-31 lipca.
Pomimo braku udziału zespołu fabrycznego w tej serii wyścigowej, umowa sygnalizuje intencje marki dotyczące rozwoju gamy elektrycznych samochodów sportowych. Nowe modele miałyby się pojawić po rozpoczęciu produkcji Griffitha z silnikiem V8. Pod koniec 2021 roku TVR podpisał umowę z Ensorcia, firmą zajmującą się wydobyciem i produkcją litu.

Zobacz: Pierwsze dostawy TVR Griffith opóźnione co najmniej do 2023 roku >>
Prezes TVR Les Edgars optymistycznie zakłada, że Griffith z silnikiem benzynowym wyjedzie na drogi w 2024 roku, a wkrótce potem pojawi się w pełni elektryczny wariant produkowany w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Po tych dwóch samochodach pojawią się dwa kolejne, w pełni elektryczne modele budowane na zamówienie. W ich stworzeniu mieliby pomóc partnerzy technologiczni wywodzący się ze świata motorsportu.
"Nasza współpraca z ABB FIA Formula E World Championship oraz działania na miejscu podczas E-Prix Monako i Londynu nie tylko pokazują nasze zaangażowanie w rewolucję marki TVR, ale także w technologię elektryczną oraz w zrównoważony biznes z zerową emisją netto. Nasze plany wprowadzenia TVR EV na rynek są już zaawansowane, a pierwszy z dwóch modeli zostanie wypuszczony wkrótce po premierze najnowszych modeli Griffith i Limited-Edition Griffith EV w 2024 r." - powiedział Edgar.
Formuła E doświadczyła ostatnio odpływu zespołów fabrycznych, więc pozyskanie kontraktu z TVR będzie pewną ulgą dla organizatorów serii. Przypomnijmy, że TVR nie zbudował jeszcze samochodu ani nie pozyskał pełni praw do fabryki, w której mógłby go zbudować. W obliczu tych problemów angażowanie się w elektryczną serię wyścigową o ograniczonej atrakcyjności może być zaskakujące.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.