Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
TVR ogłosił nowe partnerstwo w motorsporcie i potwierdził przejście na napędy elektryczne.
TVR ogłosił umowę sponsorską z organizatorem mistrzostw świata ABB Formuły E, na mocy której będzie partnerem serii podczas wyścigów E-Prix Monako i E-Prix Londynu, które odbędą się odpowiednio 30 kwietnia i 30-31 lipca.
Pomimo braku udziału zespołu fabrycznego w tej serii wyścigowej, umowa sygnalizuje intencje marki dotyczące rozwoju gamy elektrycznych samochodów sportowych. Nowe modele miałyby się pojawić po rozpoczęciu produkcji Griffitha z silnikiem V8. Pod koniec 2021 roku TVR podpisał umowę z Ensorcia, firmą zajmującą się wydobyciem i produkcją litu.
Zobacz: Pierwsze dostawy TVR Griffith opóźnione co najmniej do 2023 roku >>
Prezes TVR Les Edgars optymistycznie zakłada, że Griffith z silnikiem benzynowym wyjedzie na drogi w 2024 roku, a wkrótce potem pojawi się w pełni elektryczny wariant produkowany w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Po tych dwóch samochodach pojawią się dwa kolejne, w pełni elektryczne modele budowane na zamówienie. W ich stworzeniu mieliby pomóc partnerzy technologiczni wywodzący się ze świata motorsportu.
"Nasza współpraca z ABB FIA Formula E World Championship oraz działania na miejscu podczas E-Prix Monako i Londynu nie tylko pokazują nasze zaangażowanie w rewolucję marki TVR, ale także w technologię elektryczną oraz w zrównoważony biznes z zerową emisją netto. Nasze plany wprowadzenia TVR EV na rynek są już zaawansowane, a pierwszy z dwóch modeli zostanie wypuszczony wkrótce po premierze najnowszych modeli Griffith i Limited-Edition Griffith EV w 2024 r." - powiedział Edgar.
Formuła E doświadczyła ostatnio odpływu zespołów fabrycznych, więc pozyskanie kontraktu z TVR będzie pewną ulgą dla organizatorów serii. Przypomnijmy, że TVR nie zbudował jeszcze samochodu ani nie pozyskał pełni praw do fabryki, w której mógłby go zbudować. W obliczu tych problemów angażowanie się w elektryczną serię wyścigową o ograniczonej atrakcyjności może być zaskakujące.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.