Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
W weekend 14-15 czerwca 2025 na Circuit de la Sarthe odbędzie się 93. edycja jednego z najbardziej wymagających wyścigów świata. Nim w niedzielę o 16.00 stawka obejmująca 62 samochody różnych klas zakończy zmagania na torze, jako przystawkę kibice otrzymają liczne samochodowe premiery i wydarzenia.
38 zakrętów i pętla licząca 13 626 metrów to wyzwanie nawet na pojedynczym okrążeniu, ale załogi 62 samochodów będą musiały podejmować ten trud non stop przez 24 godziny. W tym roku w kategorii Hypercar wystartuje 21 załóg - o dwie mniej niż w zeszłym roku, ale to nie znaczy, że rywalizacja będzie mniej wciągająca. Aż cztery grzmiące silnikami V8 Cadillaki V-Series R doleją do widowiska trochę ognia, a Ferrari z modelem 499P będzie chciało przedłużyć swoją serię zwycięstw w słynnym klasyku do trzech z rzędu. Peugeot powróci z nowym 9X8, a na torze zobaczymy również po dwa egzemplarze Alpine A424, BMW M Hybrid V8 i Toyoty GR010.
Jakby było mało rasowych dźwięków z wydechu Cadillaków, zespół Heart of Racing wystartuje dwoma debiutującymi Aston Martinami Valkyrie LMH. Samochody te są napędzane wolnossącymi silnikami Cosworth 6.5 V12 analogicznymi jak w wersji drogowej, ale zoptymalizowanymi pod kątem wielogodzinnej rywalizacji na torze. Ich oglądanie (i słuchanie) podczas jazdy będzie fascynujące. Obecność Valkyrie na starcie oznacza, że po raz pierwszy od zakończenia pamiętnej klasy GT1 z końcówki lat 90. na Circuit de la Sarthe będzie można zobaczyć auta najwyższej kategorii, które są ściśle powiązane z samochodami na drogi publiczne.
Podobnie jak Cadillac, Porsche wystawi aż cztery egzemplarze modelu 963, których celem będzie dopisanie do listy sukcesów najważniejszego zwycięstwa w tym sporcie. Nie będą to jednak jedyne Porsche 963 jakie zobaczymy podczas tego weekendu, bo marka zapowiada głośną prezentację wersji RSP przeznaczonej na drogi publiczne. Także Peugeot pokaże w Le Mans samochód drogowy, a będzie to długo oczekiwane nowe 208 GTi.
W klasie LMP2 do rywalizacji stanie 17 załóg - wszystkie na Orekach 07 z silnikiem Gibson - w tym dwa auta polskiego zespołu Inter Europol Competition. Do tego mamy 24 samochody LMGT3, wśród których nie zabraknie największych firm w branży: będzie Ferrari 296 GT3, Porsche 911 GT3 R, Ford Mustang LMGT3, a nawet nieco zapomniany Lexus RC F. Niestety, w tym roku zabraknie dodatkowej załogi w słynnym Garażu 56 dedykowanemu pojazdom eksperymentalnym.
W bolidach rywalizować będą uznani kierowcy z całego świata, w tym absolutne gwiazdy tego sportu. W Porsche 963 z numerem 6 pojadą Kevin Estre i Laurens Vanthoor, Mick Schumacher poprowadzi Alpine z numerem 36, Jenson Button pojedzie Cadillakiem numer 38, a w Ferrari 499P zobaczymy między innymi Roberta Kubicę i Antonio Giovinazziego.
Środa 11 czerwca: 14.00 - 17.00 pierwszy wolny trening głównej stawki; 18.45 - 19.15 kwalifikacje do Hyperpole; 22.00 - 00.00 drugi wolny trening
Czwartek 12 czerwca: 14.45 - 17.45 trzeci wolny trening; 20.00-21.55 sesja Hyperpole; 23.00 - 00.00 czwarty wolny trening. Wcześniej serie towarzyszące: o 13.10 odbędzie się wyścig Porsche Spring Challenge, a o 18.25 pierwszy wyścig Road to Le Mans
Piątek 13 czerwca: w piątek niewiele się dzieje na torze, poza wyścigiem Mustang Challenge od 11.00 do 11.45. W godzinach 15.00-19.00 tor będzie otwarty dla publiczności, a od 20.00 do 23.00 zaplanowano koncert Kungs
Sobota 14 czerwca: zanim na tor wyjedzie główna stawka, rozegrane zostaną drugie wyścigi w Mustang Challenge i Road to Le Mans. 12.00 - 12.15 oficjalny warm-up przed wyścigiem, 13.35 - 14.45 to czas na gridwalk nim o 15.25 zacznie się procedura startowa. 16.00 - start wyścigu głównego
Czy Ferrari zgarnie najważniejsze zwycięstwo sezonu po raz trzeci z rzędu? Jak na razie włoskie maszyny wyglądają na faworytów, ale czas pokaże…
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.
To jeszcze nie LT, ale 750S Le Mans to coś więcej niż McLaren z naklejkami i numerowaną plakietką.
Nowy Supersport to najbardziej wszechstronny wóz Morgana. Czy nowoczesność pozbawiła go duszy?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.