Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nowe BMW i5 w wersji Touring ma być konkurencją przygotowywanego przez Audi modelu A6 Avant e-tron.
Seria 5 z nadwoziem Touring pojawiła się w 1991 roku i na stałe zagościła w ofercie BMW. Ponad 30 lat później koncept tego auta może znacząco ewoluować. Wszystko za sprawą całkowicie elektrycznego modelu i5, który także zyska bardziej praktyczne nadwozie kombi. Będzie to pierwsze tego typu auto w historii marki.
Jak na razie BMW wypuściło poprzez swoje social media kilka zdjęć zapowiadających i5 Touring. Na razie nie padły żadne dane, ale istniejąca wersja sedan daje pewien pogląd czego możemy się spodziewać.
Nowe BMW i5 Touring jest zbudowane na platformie BMW Cluster Architecture, tej samej co w spalinowej serii 5. Limuzyna i5 w podstawowej odmianie eDrive40 generuje 340 KM i 430 Nm, a także przyspiesza do 100 km/h w 6 s. Flagowe i5 M60 xDrive, które także pojawi się w wersji Touring, ma dwa silniki, 601 KM i czas przyspieszenia do 100 km/h na poziomie 3,8 s. Tak jak w innych BMW, osiągi te są dostarczane w rytm dźwięków jazdy skomponowanych przez Hansa Zimmera.
Touring będzie trochę cięższy niż limuzyna, dlatego czasy przyspieszeń mogą się nieco różnić. Podobnie zasięg i wydajność napędu - dla porównania sedan w słabszej wersji ma zasięg 582 km, a w M60 516 km. Uzupełnienie energii od 10 do 80% trwa teoretycznie tylko 30 minut, gdyż maksymalna moc ładowania BMW i5 z baterią 81.2 kWh wynosi 205 kW.
Umieszczenie z tyłu silnika elektrycznego sprawia, że i5 Touring będzie miało nieco mniejszą pojemność bagażnika niż jego spalinowy odpowiednik. Nie będzie to jednak duża różnica - w wersji sedan wynosi ona 30 litrów, bo model ICE ma 520, a elektryczny i5 490 l pojemności. Z całą pewnością BMW postara się, aby ich nowe auto prowadziło się zgodnie ze standardami firmy, dlatego na pokładzie znajdą się zaawansowane systemy elektromechaniczne. Wśród nich należy się spodziewać skrętnej tylnej osi, aktywnych stabilizatorów, adaptacyjnych amortyzatorów i samopoziomującego zawieszenia na poduszkach pneumatycznych.
W środku niemal na pewno Touring będzie bliźniaczo podobny do limuzyny. W i5 głównym elementem kokpitu są dwa ekrany pod zakrzywionym szkłem, przez które steruje się systemem iDrive 8.5. Na pokładzie auto ma asystenta głosowego, funkcje smart key (kluczyk w smartfonie), a nawet konsolę do gier, żeby nie nudzić się podczas ładowania.
BMW i5 Touring zadebiutuje najprawdopodobniej za kilka miesięcy. Bazując na danych historycznych, jego cena będzie wyższa od limuzyny o kilkanaście tysięcy złotych.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?