Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Nowe BMW i5 w wersji Touring ma być konkurencją przygotowywanego przez Audi modelu A6 Avant e-tron.
Seria 5 z nadwoziem Touring pojawiła się w 1991 roku i na stałe zagościła w ofercie BMW. Ponad 30 lat później koncept tego auta może znacząco ewoluować. Wszystko za sprawą całkowicie elektrycznego modelu i5, który także zyska bardziej praktyczne nadwozie kombi. Będzie to pierwsze tego typu auto w historii marki.
Jak na razie BMW wypuściło poprzez swoje social media kilka zdjęć zapowiadających i5 Touring. Na razie nie padły żadne dane, ale istniejąca wersja sedan daje pewien pogląd czego możemy się spodziewać.
Nowe BMW i5 Touring jest zbudowane na platformie BMW Cluster Architecture, tej samej co w spalinowej serii 5. Limuzyna i5 w podstawowej odmianie eDrive40 generuje 340 KM i 430 Nm, a także przyspiesza do 100 km/h w 6 s. Flagowe i5 M60 xDrive, które także pojawi się w wersji Touring, ma dwa silniki, 601 KM i czas przyspieszenia do 100 km/h na poziomie 3,8 s. Tak jak w innych BMW, osiągi te są dostarczane w rytm dźwięków jazdy skomponowanych przez Hansa Zimmera.
Touring będzie trochę cięższy niż limuzyna, dlatego czasy przyspieszeń mogą się nieco różnić. Podobnie zasięg i wydajność napędu - dla porównania sedan w słabszej wersji ma zasięg 582 km, a w M60 516 km. Uzupełnienie energii od 10 do 80% trwa teoretycznie tylko 30 minut, gdyż maksymalna moc ładowania BMW i5 z baterią 81.2 kWh wynosi 205 kW.
Umieszczenie z tyłu silnika elektrycznego sprawia, że i5 Touring będzie miało nieco mniejszą pojemność bagażnika niż jego spalinowy odpowiednik. Nie będzie to jednak duża różnica - w wersji sedan wynosi ona 30 litrów, bo model ICE ma 520, a elektryczny i5 490 l pojemności. Z całą pewnością BMW postara się, aby ich nowe auto prowadziło się zgodnie ze standardami firmy, dlatego na pokładzie znajdą się zaawansowane systemy elektromechaniczne. Wśród nich należy się spodziewać skrętnej tylnej osi, aktywnych stabilizatorów, adaptacyjnych amortyzatorów i samopoziomującego zawieszenia na poduszkach pneumatycznych.
W środku niemal na pewno Touring będzie bliźniaczo podobny do limuzyny. W i5 głównym elementem kokpitu są dwa ekrany pod zakrzywionym szkłem, przez które steruje się systemem iDrive 8.5. Na pokładzie auto ma asystenta głosowego, funkcje smart key (kluczyk w smartfonie), a nawet konsolę do gier, żeby nie nudzić się podczas ładowania.
BMW i5 Touring zadebiutuje najprawdopodobniej za kilka miesięcy. Bazując na danych historycznych, jego cena będzie wyższa od limuzyny o kilkanaście tysięcy złotych.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.
W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.