Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Hyundai Tucson N Line - z bezpiecznym szaleństwem

Zazwyczaj półśrodki typu X-Line cz Y-pakiet bywają mocnym nadużyciem ze strony producentów. Hyundai wybrał własną drogę.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

9 czerwca 2023
Hyundai Tucson N Line zdjęcie główne
19

Być może Koreańczycy nie odkryli w tym wypadku Ameryki, ale Tucson zachował to, co cenne, a zdobył elementy czyniące z niego niemal pełnoprawne N! Mało tego, w przeciwieństwie do niemieckich rywali w usportowionych (nie sportowych!) wersjach, prezentowane auto nie ma odpowiednika o przydomku N. Słowem, Hyundai Tucson N Line to obecnie “topowa” odmiana tego modelu, a przynajmniej najbardziej charakterna.

N Line najłatwiej rozpoznać po dedykowanych wyłącznie tej serii 19-calowych felgach o ciekawym wzorze, przemodelowanych zderzakach, czarnym grillu, tylnym dyfuzorze i podwójnej końcówce układu wydechowego. Jest też spoiler, za którym ukryto wycieraczkę (“czysta” stylistycznie szyba wraz z płaskim logotypem marki prezentują się naprawdę dobrze), ale na tym generalnie modernizacje się kończą.

N Line to zdecydowanie najbardziej atrakcyjna wizualnie wersja Hyundaia Tucson - czerwony lakier pasuje tu jak ulał.

Hyundai Tucson pozostaje modelem dedykowanym osobom, którym zdarza się wyjechać w podróż, w czasie której istotna jest przestrzeń dla pasażerów i odpowiednia przestrzeń bagażowa. Ta ostatnia liczy 577 lub 620 litrów (w hybrydzie lub wariancie klasycznym). W ofercie producenta jest też większe Santa Fe, które sprawdzaliśmy kilka miesięcy temu, ale w jego wypadku klient zdecydować może się już wyłącznie na wariant hybrydowy. Tucson również ma dwie wersje tego napędu (plug-in oraz tzw. “miękka” hybryda), ale w cenniku wciąż pozostał spalinowy odpowiednik z benzynową jednostką 1.6 T-GDI (ma 150 KM lub 180 KM w przypadku wsparcia silnikiem elektrycznym). N Line dostępny jest także jako pełna hybryda (230 KM) oraz plug-in (265 KM).

Hyundai Tucson N Line sylwetka tył
19

Wizualnie to klasyczny koreański SUV, który jest nowoczesny i może się podobać, zwłaszcza w odmianie N Line - znacznie bardziej atrakcyjnej względem podstawowych wersji. Wnętrze również należy do miłych dla oka, choć ma kilka słabszych jakościowo miejsc. Irytuje też potężna dawka plastiku piano black, na którym zostają odciski palców i które szybko się rysuje. Ponadto na konsoli centralnej zgromadzono na tym materiale mnóstwo dotykowych guzików obsługujących multimedia czy klimatyzację - za tym w dzisiejszej motoryzacji nie przepadamy.

Pakiet N Line można mieć z różnymi silnikami, ale zawsze na pokładzie jest bogate wyposażenie standardowe.

Reklama

Tucson przez swoje mniejsze od Santa Fe wymiary oraz niższą masę własną prowadzi się naprawdę nieźle. Trochę drażni specyficzny wzór koła kierownicy, ale można się do niego przyzwyczaić. Testowane auto wyposażone było w mechaniczną przekładnię (to powoli ewenement niemal w każdym segmencie), co podkreśla sportowe geny linii N, choć na co dzień zdecydowanie lepiej sprawdzi się automat, szczególnie, że DCT Hyundaia to naprawdę udana konstrukcja. Setka w ponad 10 sekund to dziś przeciętny wynik, ale warto mieć na uwadze segment, jaki Tucson reprezentuje. Silnik jest za to elastyczny, choć żwawe sprinty wymuszają redukcję, często nawet o dwa przełożenia. Przekładnia jest za to precyzyjna i ma sześć przełożeń. Samochód średnio zużywa około 9 litrów (8,0 w trasie, ok. 10 w mieście).

Hyundai Tucson N Line kokpit
19

Wersja N Line Tucsona zadowala wyposażeniem standardowym, które obejmuje m.in. doświetlające zakręty reflektory LED, 19-calowe obręcze N Line, skórzano-zamszową tapicerkę, podgrzewane wszystkie fotele, skórzaną sportową kierownicę, metalowe nakładki na pedały, cyfrowe zegary, inteligentny tempomat, system monitorowania martwego pola, dotykowy, 10-calowy system multimedialny z Android Auto oraz Apple CarPlay. Najtańszy Tucson N Line to wydatek 163 900 zł (150 KM, przekładnia manualna, napęd wyłącznie na koła przednie - zestaw taki jak w testowanym aucie). 180-konna odmiana silnika 1.6, 7-biegowy automat DCT i napęd 4WD są w stanie wywindować cenę do 197 900 zł. Na liście opcji wersji N Line nie ma zbyt wielu pozycji, ale maksymalnie można dojść do 222 000 zł, otrzymując za to auto kompletne, które poziomem wyposażenia może zawstydzić nawet europejskie samochody wyższej klasy. Droższe są hybrydy N Line o mocach 230 lub 265 KM (z sześciostopniowym automatem), które w zależności od napędu 2WD lub 4WD kosztują między 198 900 zł a 240 900 zł.

Klasycznie już więc rozpoczyna się przyzwoicie, a kończy drogo, ale do tego przyzwyczaiły nas wszystkie marki. Plusem Hyundaia Tucson N Line jest design oraz możliwość wybrania podstawowego silnika w topowej wersji wyposażenia. Optymalnie skonfigurowany pod siebie samochód może kosztować w okolicach 170 000 zł, a to - jak na przyzwoitych rozmiarów SUV-a - akceptowalna oferta. Na końcu i tak zadecyduje gust, choć czerwony Tucson na ciekawej, 19-calowej feldze naprawdę odwraca na ulicach głowy.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025