Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Do Aston Martina V12 Vantage Coupe dołącza limitowany Roadster

Ten sam silnik, ale otwarte nadwozie i produkcja limitowana do 249 sztuk - oto V12 Vantage Roadster.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

20 sierpnia 2022
Nowy Aston Martin V12 Vantage Roadster
17

Aston Martin zrobił coś, czego w stu procentach się spodziewaliśmy - zaprezentował wersję Roadster modelu V12 Vantage. Produkcja będzie ograniczona do 249 sztuk i wszystkie są już sprzedane. Technicznie bez niespodzianek - jest dokładnie to samo, co widzieliśmy już w wersji Coupe, czyli największy silnik połączony z najmniejszym nadwoziem w gamie AM.

Aston Martin V12 Vantage Roadster na tle zachodzącego słońca
17

Ponownie wykorzystano 5.2-litrowy silnik V12 wspomagany dwoma turbosprężarkami. Moc i moment obrotowy nie są aż tak duże jak we flagowym DBS Superleggera, ale 700 KM przy 6500 obrotów zdecydowanie wystarczy do szybkiego rozpędzania tak małego, 2-miejscowego roadstera jak Vantage. Podobnie jak w Coupe moment obrotowy jest ograniczony do 752 Nm, czyli o 150 Nm mniej niż w DBS. Jest to konieczne ze względu na zastosowanie tej samej skrzyni ZF co w normalnym Vantage’u V8, której próg wytrzymałości jest niższy niż w skrzyni stosowanej w modelach GT. Aston Martin nie ujawnił masy auta, ale ujawnił stosunek mocy do masy na poziomie 370 KM/tonę - po kilku prostych obliczeniach wychodzi, że V12 Roadster będzie ważył 1860 kg.

Aston Martin V12 Vantage Roadster - silnik V12
17

Na tylnej osi zastosowano mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zamiast nowocześniejszego eLSD z DBS. Podobnie jak w przypadku skrzyni było to koniecznie ze względu na ograniczone miejsce, w które nie zmieściłyby się rozwiązania z większych aut. Trudno jednak narzekać na brak osiągów, gdyż czas 0-100 km/h wynosi 3,6 s, a prędkość maksymalna 320 km/h.

Aston Martin V12 Vantage Roadster - tył auta
17

Nadwozie naśladuje rozwiązania znane już z Coupe, oczywiście z wyjątkiem konstrukcji dachu. Jeśli lubisz design wersji Coupe to polubisz również Roadstera z tym samym poszerzonym rozstawem kół, większymi nadkolami, szerszym grillem i karbonowymi panelami. Zniknął tylko charakterystyczny tylny spoiler, ale można go zamówić jako opcję.

Reklama

Standardem Roadstera są 21-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 4S w szerokościach 275 mm z przodu i 315 mm z tyłu. Na życzenie AM montuje kute felgi, których główną zaletą jest lekkość - to aż 8 kg mniej masy nieresorowanej.

Aston Martin V12 Vantage Roadster - wnętrze z lekkimi fotelami
17

Karbonowo-ceramiczny zestaw hamulcowy składa się z 410-milimetrowych tarcz przednich z sześciotłoczkowymi zaciskami oraz 360-milimetrowych tarcz tylnych z zaciskami czterotłoczkowymi.

We wnętrzu popularną opcją będą pewnie karbonowe fotele kubełkowe lżejsze o 7,3 kg od standardowych. Gama kolorystyczna będzie tak samo bogata jak we wszystkich innych Aston Martinach, ale jeśli standardowe opcje i tak nie będą zadowalające można skorzystać z możliwości departamentu Q aby stworzyć indywidualny wystrój.

Produkcja rozpocznie się za kilka miesięcy, a pierwsze auta trafią do klientów na przełomie roku. Limitacja produkcji dotyczy tylko modelu w obecnej formie, bo w przyszłym roku Aston Martin szykuje dużą aktualizację gamy, w tym Vantage’a, DBSDB11. Dzięki modernizacji brytyjski producent ma nadzieję przedłużyć cykl rynkowy swoich kluczowych modeli zanim pojawią się centralnosilnikowe auta nowej generacji.

Nowy numer EVO magazine

Zamów czwarte wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Już jest - Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato - prezent na 100-lecie współpracy

Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.

21 grudnia 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Znamy podstawowe dane silnika nowego Mustanga GT i Dark Horse

Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.

20 grudnia 2022
Pagani Zonda F Horacio Paganiego
Pagani / Zonda
Pagani Zonda F - klejnot wśród analogowych supersamochodów

Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.

13 grudnia 2022
2024 Range Rover Velar lifting
Land Rover / Range Rover Velar
Debiutuje Range Rover Velar po liftingu

Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.

1 lutego 2023
Scuderia Cameron Glickenhaus 007S prezentacja
Scuderia Cameron Glickenhaus / 007S
Glickenhaus 007S - bolid Le Mans Hypercar, który możesz kupić

Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.

1 lutego 2023
Maserati GranTurismo Trofeo PrimaSerie tył
Maserati / GranTurismo
Maserati zacznie produkcję GranTurismo od limitowanej serii PrimaSerie

Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.

27 stycznia 2023
Porsche Vision 357 koncept
Porsche
Porsche Vision 357 - koncept na 75-lecie Porsche 356

Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.

26 stycznia 2023
Kia EV6 GT - zdjęcie główne
Kia / EV6
2023 Kia EV6 GT - koreański rywal Tesli Model Y

Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.

25 stycznia 2023
BMW M3 CS xDrive
BMW / M3 CS
Nowe BMW M3 CS - moc CSL-a z nadwoziem sedan i napędem xDrive

BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.

25 stycznia 2023
2024 Polestar 2
EV
Odświeżony Polestar 2 ma większy zasięg i lepsze osiągi

Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.

24 stycznia 2023
2023 Porsche Cayenne test
Porsche / Cayenne
2023 Porsche Cayenne - świetny SUV, choć nie w każdej wersji

Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.

24 stycznia 2023
2023 Ferrari Portofino M - przód dynamiczne
GT
Ferrari Portofino M - włoski rywal Bentleya i Aston Martina

Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.

24 stycznia 2023
Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Alpine A110S - przód dynamiczne
Alpine / A110
2023 Alpine A110S - miniaturowy supersamochód za ułamek ceny

Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.

19 stycznia 2023
Alpine wyniki sprzedaży 2022
Rynek
W 2022 roku Alpine odnotowało 33-procentowy wzrost sprzedaży

Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.

19 stycznia 2023