Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Hennessey Venom F5 Revolution Roadster - 1842 KM w aucie bez dachu

Limitowany do 12 sztuk Venom F5 Revolution Roadster łączy monstrualne V8 ze zdejmowanym dachem.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 sierpnia 2023
Hennessey Venom F5 Revolution Roadster główne
10

Po wersjach coupe, Roadster i Revolution Hennessey prezentuje czwarty model - tym razem łączący otwarte nadwozie z zaletami torowego modelu Revolution. Ten nowy amerykański hipersamochód zadebiutuje podczas eventu w The Quail już w najbliższy weekend. Plan produkcyjny zakłada stworzenie tylko 12 egzemplarzy Venoma F5 Revolution Roadster, a każdy z nich kosztował 3 miliony dolarów. W czasie przeszłym, gdyż wszystkie już są sprzedane.

Założenia są takie same jak w pokazanym na początku tego roku modelu Revolution z nadwoziem coupe. Od wersji standardowej (o ile można tak powiedzieć w kontekście małoseryjnego hipersamochodu) Venoma różni się on ustawieniami aerodynamiki i zawieszenia stworzonymi z myślą o jeździe po torze. Główną konstrukcję auta nadal tworzy karbonowy monokok, w którym osadzono silnik 6.6 l “Fury” w układzie V8 twin turbo autorstwa Hennesseya. Generuje on 1842 KM i 1617 Nm pod warunkiem zasilania paliwem E85.

1842 KM, otwierany dach i aerodynamika zapewniająca spory docisk - Revolution Roadster to najbardziej ekstremalny model w rodzinie Venoma F5.

Reklama

Podobnie jak w modelu Revolution coupe, silnik Roadstera jest zasilany przez wysoki chwyt powietrza wyprowadzony za kabiną pasażerską. Oczywiście wyróżnikiem wersji Roadster jest zdejmowany panel dachowy dający jeszcze bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Wspomiany panel dachowy, podobnie jak cała reszta nadwozia, jest wykonany z ultralekkiego karbonu i mocuje się go na cztery metalowe bolce i dwa zatrzaski. Według producenta 8-kilogramowy dach można bez problemu zdjąć w pojedynkę.

Specjalnie dla Venoma F5 Revolution Roadster opracowano tylną pokrywę silnika z hartowanego szkła zamiast nieprzezroczystego, karbonowego elementu jak w coupe. Bez zmian przeniesiono ekstremalny pakiet aero z szerokim, stałym tylnym skrzydłem wyposażonym w regulację kąta nachylenia. Poza tym zastosowano lotki w przednim zderzaku, nowy splitter i wydłużony tylny dyfuzor. Dane dla Roadstera nie zostały ujawnione, ale Revolution coupe potrafi wygenerować 363 kg docisku przy 300 km/h i 635 kg przy 400 km/h.

Hennessey Venom F5 Revolution Roadster tył
10
Reklama

Standardowy Hennessey Venom F5 jest samochodem mającym osiągnąć najwyższą prędkość maksymalną (Hennessey pierwotnie przewidywał, że przekroczy 480 km/h), lecz wersja Revolution jest nastawiona na tor; nie ma danych dotyczących osiągów, ale Hennessey obiecuje, że jest to najlepsza dla kierowcy wersja F5.

Standardowy Venom F5 ma być przede wszystkim szybki na prostej, ale Revolution to wersja do użytku na torze.

W związku z tym zautomatyzowana jednosprzęgłowa skrzynia biegów standardowego auta została zmodyfikowana pod kątem użytku na torze (m.in. poprawione oprogramowanie i skrócone przełożenia). Revolution ma też nową geometrię zawieszenia z podwójnymi wahaczami. Amortyzatory są w nim regulowane ręcznie, aby dostosować samochód indywidualnie do różnych torów, przy czym Revolution jest lżejszy niż standardowe coupe ważące 1360 kg (nie jest pewne, czy wersja z otwartym dachem ma mniejszą masę).

Podobnie jak coupe, Roadstera również wyposażono w system pokładowej telemetrii rejestrujący czasy okrążeń wraz z międzyczasami, przeciążenia i inne dane zarówno na żywo jak i do wglądu po sesji. Z ceną na poziomie 3 milionów dolarów Hennessey Venom F5 Revolution Roadster jest najdroższym jak dotąd przedstawicielem rodziny F5. Dla porównania, cena analogicznej wersji z zamkniętym nadwoziem zaczynała się od 2,7 mln dolarów.

Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Przód Alfy Romeo Junior podkreślający sportowy charakter włoskiego SUV-a
Prezentacja Partnera
Alfa Romeo Junior: elektryk i hybryda z włoską duszą

Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.

14 października 2025
Ujęcie z drona przedstawiające barwny autobus jadący po pustynnej drodze w Afryce
Życie przez obiektyw
Paweł Sudoł – z lotu ptaka w świat filmu i motoryzacji

Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.

8 listopada 2025
Różowe Porsche Taycan podczas autorskiego roadtripu Tomka Mąkolskiego — fotograficzna interpretacja motoryzacji inspirowana filmem „Ona”.
Życie przez obiektyw
Tomek Mąkolski – rzeczywistość w nowym kadrze

Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.

8 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Bentley Supersports teaser
Bentley / Continental GT
Bentley zapowiada powrót limitowanego modelu Supersports

Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.

6 listopada 2025
Czerwona lodówka i ekspres Porsche x SMEG 917 Salzburg w nowoczesnym wnętrzu inspirowanym duchem Le Mans
Design
Porsche x SMEG: pasja, precyzja i design z duszą Le Mans
6 listopada 2025
MINI Paul Smith Edition premiera
Mini / Cooper S
Nowe MINI Paul Smith Edition – brytyjski styl w limitowanej wersji

MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.

4 listopada 2025
Forch Racing by Atlas Ward z przełomowym sezonem w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Sport
Przełomowy sezon Forch Racing by Atlas Ward

Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025

3 listopada 2025
Lamborghini wyniki 2025
Lamborghini
Lamborghini chwali się wynikami. Gigantyczny zysk

Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.

3 listopada 2025
2026 Maserati Grecale Folgore prezentacja
Maserati / Grecale
Maserati Grecale Folgore teraz z lepszym zasięgiem i technologią

Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.

3 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Brązowa torba z zamszu, pasek i sztyblety OCHNIK – elegancki zestaw dla mężczyzny w miejskim stylu
Prezentacja Partnera
Elegancja w miejskim stylu – nowa kolekcja OCHNIK

OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.

3 listopada 2025
Mercedes-AMG GT Track Sport teaser
Mercedes / AMG GT
Nowy AMG GT Track Sport rozpoczął program testowy

Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.

30 października 2025