Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Limitowany do 12 sztuk Venom F5 Revolution Roadster łączy monstrualne V8 ze zdejmowanym dachem.
Po wersjach coupe, Roadster i Revolution Hennessey prezentuje czwarty model - tym razem łączący otwarte nadwozie z zaletami torowego modelu Revolution. Ten nowy amerykański hipersamochód zadebiutuje podczas eventu w The Quail już w najbliższy weekend. Plan produkcyjny zakłada stworzenie tylko 12 egzemplarzy Venoma F5 Revolution Roadster, a każdy z nich kosztował 3 miliony dolarów. W czasie przeszłym, gdyż wszystkie już są sprzedane.
Założenia są takie same jak w pokazanym na początku tego roku modelu Revolution z nadwoziem coupe. Od wersji standardowej (o ile można tak powiedzieć w kontekście małoseryjnego hipersamochodu) Venoma różni się on ustawieniami aerodynamiki i zawieszenia stworzonymi z myślą o jeździe po torze. Główną konstrukcję auta nadal tworzy karbonowy monokok, w którym osadzono silnik 6.6 l “Fury” w układzie V8 twin turbo autorstwa Hennesseya. Generuje on 1842 KM i 1617 Nm pod warunkiem zasilania paliwem E85.
Podobnie jak w modelu Revolution coupe, silnik Roadstera jest zasilany przez wysoki chwyt powietrza wyprowadzony za kabiną pasażerską. Oczywiście wyróżnikiem wersji Roadster jest zdejmowany panel dachowy dający jeszcze bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Wspomiany panel dachowy, podobnie jak cała reszta nadwozia, jest wykonany z ultralekkiego karbonu i mocuje się go na cztery metalowe bolce i dwa zatrzaski. Według producenta 8-kilogramowy dach można bez problemu zdjąć w pojedynkę.
Specjalnie dla Venoma F5 Revolution Roadster opracowano tylną pokrywę silnika z hartowanego szkła zamiast nieprzezroczystego, karbonowego elementu jak w coupe. Bez zmian przeniesiono ekstremalny pakiet aero z szerokim, stałym tylnym skrzydłem wyposażonym w regulację kąta nachylenia. Poza tym zastosowano lotki w przednim zderzaku, nowy splitter i wydłużony tylny dyfuzor. Dane dla Roadstera nie zostały ujawnione, ale Revolution coupe potrafi wygenerować 363 kg docisku przy 300 km/h i 635 kg przy 400 km/h.
Standardowy Hennessey Venom F5 jest samochodem mającym osiągnąć najwyższą prędkość maksymalną (Hennessey pierwotnie przewidywał, że przekroczy 480 km/h), lecz wersja Revolution jest nastawiona na tor; nie ma danych dotyczących osiągów, ale Hennessey obiecuje, że jest to najlepsza dla kierowcy wersja F5.
W związku z tym zautomatyzowana jednosprzęgłowa skrzynia biegów standardowego auta została zmodyfikowana pod kątem użytku na torze (m.in. poprawione oprogramowanie i skrócone przełożenia). Revolution ma też nową geometrię zawieszenia z podwójnymi wahaczami. Amortyzatory są w nim regulowane ręcznie, aby dostosować samochód indywidualnie do różnych torów, przy czym Revolution jest lżejszy niż standardowe coupe ważące 1360 kg (nie jest pewne, czy wersja z otwartym dachem ma mniejszą masę).
Podobnie jak coupe, Roadstera również wyposażono w system pokładowej telemetrii rejestrujący czasy okrążeń wraz z międzyczasami, przeciążenia i inne dane zarówno na żywo jak i do wglądu po sesji. Z ceną na poziomie 3 milionów dolarów Hennessey Venom F5 Revolution Roadster jest najdroższym jak dotąd przedstawicielem rodziny F5. Dla porównania, cena analogicznej wersji z zamkniętym nadwoziem zaczynała się od 2,7 mln dolarów.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.