Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Porsche stworzyło specjalną wersję 911 dla upamiętnienia 50. rocznicy powstania studia Porsche Design
Porsche zaprezentowało najnowszą wersję specjalną swojego flagowego modelu 911 - Edition 50Y Porsche Design. Samochód poświęcony jest 50. rocznicy powstania submarki Porsche zajmującej się projektowaniem wszystkiego, od okularów słonecznych do zegarków. Limitowana edycja jest oparta na wersji Targa GTS i powstanie jedynie 750 sztuk na cały świat. Samochód można już konfigurować na polskiej stronie Porsche, a cena wyjściowa wynosi 940 000 zł.
Wiele wersji limitowanych Porsche nawiązuje do ikon sportów motorowych, ale akurat w tym przypadku inspiracją jest wewnętrzna marka designu. Nowe 911 ma taki sam schemat kolorystyczny jak pierwszy chronograf Porsche Design z 1972 r., nazwany po prostu Chronograph 1, i ma odnoszące się do jego wyglądu detale stylistyczne. W ten sposób złożono hołd jednemu z pierwszych produktów studio Porsche Design.
Jednym z nawiązań jest schemat kolorystyczny z czarnym lakierem w połączeniu z czarną skórą tapicerki z elementami wykonanymi z materiału Sport-Tex. Pakiet Sport Chrono jest w tym przypadku standardowym wyposażeniem, a jednym z jego elementów jest zamontowany na desce rozdzielczej zegar Porsche Design z taką samą czerwoną wskazówką sekundową jak w zegarku Chronograph 1. Na pokrywie silnika umieszczono specjalną plakietkę upamiętniającą 50-lecie, a na drzwiach znajdują się platynowe naklejki z logo Porsche Design. Nieoczywistym dodatkiem są koła na centralną nakrętkę.
Pod tylną klapą pracuje dokładnie ten sam układ napędowy, co w normalnej Tardze GTS. 3-litrowy silnik typu bokser rozwija w tym przypadku 480 KM i 570 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 3,5 s i osiągnięcie prędkości do 307 km/h. Standardem jest skrzynia PDK z ośmioma przełożeniami, ale na życzenie Porsche może zamontować 7-biegowy manual.
Wszyscy, którzy zamówią sobie takie Porsche, będą mieli możliwość kupna także reedycji zegarka Chronograph 1, do którego odnosi się wygląd auta. Oczywiście zegarek jest wykończony w tym samym czarnym kolorze z kontrastową wskazówką sekundową. Jego tarcza nawiązuje stylizacją do designu koła samochodowego oraz posiada odniesienia do wyglądu prędkościomierza Porsche 911.
Dla uświetnienia premiery tej wersji 911 dział zamówień specjalnych Porsche (Sonderwunsch) zakończył dwuletni proces renowacji modelu Porsche 911 Targa T 2.4 z 1972 roku noszącego podpis samego założyciela Porsche Design, Ferdynanda Aleksandra “Butzi” Porsche. Samochód zyskał techniczną modernizację do postaci ówczesnej najbogatszej wersji S. ten niegdyś zniszczony klasyk wrócił do życia z takim samym schematem kolorystycznym jak nowoczesne 911 Edition 50Y Porsche Design.
Polski konfigurator limitowanego Porsche jest już aktywny. Cena wynosi od 940 tys. zł, a to 115 tys. zł więcej niż podstawowa wersja Porsche 911 Targa 4 GTS. Produkcja będzie limitowana do 750 sztuk.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.