Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Porsche stworzyło specjalną wersję 911 dla upamiętnienia 50. rocznicy powstania studia Porsche Design
Porsche zaprezentowało najnowszą wersję specjalną swojego flagowego modelu 911 - Edition 50Y Porsche Design. Samochód poświęcony jest 50. rocznicy powstania submarki Porsche zajmującej się projektowaniem wszystkiego, od okularów słonecznych do zegarków. Limitowana edycja jest oparta na wersji Targa GTS i powstanie jedynie 750 sztuk na cały świat. Samochód można już konfigurować na polskiej stronie Porsche, a cena wyjściowa wynosi 940 000 zł.
Wiele wersji limitowanych Porsche nawiązuje do ikon sportów motorowych, ale akurat w tym przypadku inspiracją jest wewnętrzna marka designu. Nowe 911 ma taki sam schemat kolorystyczny jak pierwszy chronograf Porsche Design z 1972 r., nazwany po prostu Chronograph 1, i ma odnoszące się do jego wyglądu detale stylistyczne. W ten sposób złożono hołd jednemu z pierwszych produktów studio Porsche Design.
Jednym z nawiązań jest schemat kolorystyczny z czarnym lakierem w połączeniu z czarną skórą tapicerki z elementami wykonanymi z materiału Sport-Tex. Pakiet Sport Chrono jest w tym przypadku standardowym wyposażeniem, a jednym z jego elementów jest zamontowany na desce rozdzielczej zegar Porsche Design z taką samą czerwoną wskazówką sekundową jak w zegarku Chronograph 1. Na pokrywie silnika umieszczono specjalną plakietkę upamiętniającą 50-lecie, a na drzwiach znajdują się platynowe naklejki z logo Porsche Design. Nieoczywistym dodatkiem są koła na centralną nakrętkę.
Pod tylną klapą pracuje dokładnie ten sam układ napędowy, co w normalnej Tardze GTS. 3-litrowy silnik typu bokser rozwija w tym przypadku 480 KM i 570 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 3,5 s i osiągnięcie prędkości do 307 km/h. Standardem jest skrzynia PDK z ośmioma przełożeniami, ale na życzenie Porsche może zamontować 7-biegowy manual.
Wszyscy, którzy zamówią sobie takie Porsche, będą mieli możliwość kupna także reedycji zegarka Chronograph 1, do którego odnosi się wygląd auta. Oczywiście zegarek jest wykończony w tym samym czarnym kolorze z kontrastową wskazówką sekundową. Jego tarcza nawiązuje stylizacją do designu koła samochodowego oraz posiada odniesienia do wyglądu prędkościomierza Porsche 911.
Dla uświetnienia premiery tej wersji 911 dział zamówień specjalnych Porsche (Sonderwunsch) zakończył dwuletni proces renowacji modelu Porsche 911 Targa T 2.4 z 1972 roku noszącego podpis samego założyciela Porsche Design, Ferdynanda Aleksandra “Butzi” Porsche. Samochód zyskał techniczną modernizację do postaci ówczesnej najbogatszej wersji S. ten niegdyś zniszczony klasyk wrócił do życia z takim samym schematem kolorystycznym jak nowoczesne 911 Edition 50Y Porsche Design.
Polski konfigurator limitowanego Porsche jest już aktywny. Cena wynosi od 940 tys. zł, a to 115 tys. zł więcej niż podstawowa wersja Porsche 911 Targa 4 GTS. Produkcja będzie limitowana do 750 sztuk.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.