Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Porsche stworzyło specjalną wersję 911 dla upamiętnienia 50. rocznicy powstania studia Porsche Design
Porsche zaprezentowało najnowszą wersję specjalną swojego flagowego modelu 911 - Edition 50Y Porsche Design. Samochód poświęcony jest 50. rocznicy powstania submarki Porsche zajmującej się projektowaniem wszystkiego, od okularów słonecznych do zegarków. Limitowana edycja jest oparta na wersji Targa GTS i powstanie jedynie 750 sztuk na cały świat. Samochód można już konfigurować na polskiej stronie Porsche, a cena wyjściowa wynosi 940 000 zł.
Wiele wersji limitowanych Porsche nawiązuje do ikon sportów motorowych, ale akurat w tym przypadku inspiracją jest wewnętrzna marka designu. Nowe 911 ma taki sam schemat kolorystyczny jak pierwszy chronograf Porsche Design z 1972 r., nazwany po prostu Chronograph 1, i ma odnoszące się do jego wyglądu detale stylistyczne. W ten sposób złożono hołd jednemu z pierwszych produktów studio Porsche Design.
Jednym z nawiązań jest schemat kolorystyczny z czarnym lakierem w połączeniu z czarną skórą tapicerki z elementami wykonanymi z materiału Sport-Tex. Pakiet Sport Chrono jest w tym przypadku standardowym wyposażeniem, a jednym z jego elementów jest zamontowany na desce rozdzielczej zegar Porsche Design z taką samą czerwoną wskazówką sekundową jak w zegarku Chronograph 1. Na pokrywie silnika umieszczono specjalną plakietkę upamiętniającą 50-lecie, a na drzwiach znajdują się platynowe naklejki z logo Porsche Design. Nieoczywistym dodatkiem są koła na centralną nakrętkę.
Pod tylną klapą pracuje dokładnie ten sam układ napędowy, co w normalnej Tardze GTS. 3-litrowy silnik typu bokser rozwija w tym przypadku 480 KM i 570 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 3,5 s i osiągnięcie prędkości do 307 km/h. Standardem jest skrzynia PDK z ośmioma przełożeniami, ale na życzenie Porsche może zamontować 7-biegowy manual.
Wszyscy, którzy zamówią sobie takie Porsche, będą mieli możliwość kupna także reedycji zegarka Chronograph 1, do którego odnosi się wygląd auta. Oczywiście zegarek jest wykończony w tym samym czarnym kolorze z kontrastową wskazówką sekundową. Jego tarcza nawiązuje stylizacją do designu koła samochodowego oraz posiada odniesienia do wyglądu prędkościomierza Porsche 911.
Dla uświetnienia premiery tej wersji 911 dział zamówień specjalnych Porsche (Sonderwunsch) zakończył dwuletni proces renowacji modelu Porsche 911 Targa T 2.4 z 1972 roku noszącego podpis samego założyciela Porsche Design, Ferdynanda Aleksandra “Butzi” Porsche. Samochód zyskał techniczną modernizację do postaci ówczesnej najbogatszej wersji S. ten niegdyś zniszczony klasyk wrócił do życia z takim samym schematem kolorystycznym jak nowoczesne 911 Edition 50Y Porsche Design.
Polski konfigurator limitowanego Porsche jest już aktywny. Cena wynosi od 940 tys. zł, a to 115 tys. zł więcej niż podstawowa wersja Porsche 911 Targa 4 GTS. Produkcja będzie limitowana do 750 sztuk.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Okazuje się, że wciąż są na rynku samochody z dużymi motorami, które nie kosztują walizki pieniędzy.
Fani czekali na prawdziwe M3 Touring kilka dekad, ale czy warto go kupić? Odpowiedź brzmi: TAK!
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.