Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Porsche stworzyło specjalną wersję 911 dla upamiętnienia 50. rocznicy powstania studia Porsche Design
Porsche zaprezentowało najnowszą wersję specjalną swojego flagowego modelu 911 - Edition 50Y Porsche Design. Samochód poświęcony jest 50. rocznicy powstania submarki Porsche zajmującej się projektowaniem wszystkiego, od okularów słonecznych do zegarków. Limitowana edycja jest oparta na wersji Targa GTS i powstanie jedynie 750 sztuk na cały świat. Samochód można już konfigurować na polskiej stronie Porsche, a cena wyjściowa wynosi 940 000 zł.
Wiele wersji limitowanych Porsche nawiązuje do ikon sportów motorowych, ale akurat w tym przypadku inspiracją jest wewnętrzna marka designu. Nowe 911 ma taki sam schemat kolorystyczny jak pierwszy chronograf Porsche Design z 1972 r., nazwany po prostu Chronograph 1, i ma odnoszące się do jego wyglądu detale stylistyczne. W ten sposób złożono hołd jednemu z pierwszych produktów studio Porsche Design.
Jednym z nawiązań jest schemat kolorystyczny z czarnym lakierem w połączeniu z czarną skórą tapicerki z elementami wykonanymi z materiału Sport-Tex. Pakiet Sport Chrono jest w tym przypadku standardowym wyposażeniem, a jednym z jego elementów jest zamontowany na desce rozdzielczej zegar Porsche Design z taką samą czerwoną wskazówką sekundową jak w zegarku Chronograph 1. Na pokrywie silnika umieszczono specjalną plakietkę upamiętniającą 50-lecie, a na drzwiach znajdują się platynowe naklejki z logo Porsche Design. Nieoczywistym dodatkiem są koła na centralną nakrętkę.
Pod tylną klapą pracuje dokładnie ten sam układ napędowy, co w normalnej Tardze GTS. 3-litrowy silnik typu bokser rozwija w tym przypadku 480 KM i 570 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w 3,5 s i osiągnięcie prędkości do 307 km/h. Standardem jest skrzynia PDK z ośmioma przełożeniami, ale na życzenie Porsche może zamontować 7-biegowy manual.
Wszyscy, którzy zamówią sobie takie Porsche, będą mieli możliwość kupna także reedycji zegarka Chronograph 1, do którego odnosi się wygląd auta. Oczywiście zegarek jest wykończony w tym samym czarnym kolorze z kontrastową wskazówką sekundową. Jego tarcza nawiązuje stylizacją do designu koła samochodowego oraz posiada odniesienia do wyglądu prędkościomierza Porsche 911.
Dla uświetnienia premiery tej wersji 911 dział zamówień specjalnych Porsche (Sonderwunsch) zakończył dwuletni proces renowacji modelu Porsche 911 Targa T 2.4 z 1972 roku noszącego podpis samego założyciela Porsche Design, Ferdynanda Aleksandra “Butzi” Porsche. Samochód zyskał techniczną modernizację do postaci ówczesnej najbogatszej wersji S. ten niegdyś zniszczony klasyk wrócił do życia z takim samym schematem kolorystycznym jak nowoczesne 911 Edition 50Y Porsche Design.
Polski konfigurator limitowanego Porsche jest już aktywny. Cena wynosi od 940 tys. zł, a to 115 tys. zł więcej niż podstawowa wersja Porsche 911 Targa 4 GTS. Produkcja będzie limitowana do 750 sztuk.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.
W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.
Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.