Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Range Rover definiuje luksusowego SUV-a dokładnie tak, jak robili to jego przodkowie. Pomimo silnej konkurencji jazda nim to nadal niezwykłe przeżycie.
To naprawdę trudne zadanie, by nie uśmiechnąć się szeroko gdy wciska się prawy pedał wersji V8 z kompresorem głęboko w dywanik i przód auta wstaje jak łódka na gładkiej tafli jeziora. W swojej najmocniejszej wersji 565 KM rozpędza Range Rovera do 100 km/h w 5,4 s. Masa na poziomie 2591 kg tłumaczy dobitnie w jaki sposób taka moc nadal nie jest w stanie złamać bariery 5 sekund.
Słabsze odmiany P400 i P400e osiągają wynik odpowiednio 6,3 oraz 6,4 s, ale chyba nie będzie zaskoczeniem, że najsłabiej w tym zestawieniu wypadają turbodiesle. Potrafią one w spokojnym stylu napędzać Range’a na fali potężnego momentu obrotowego, ale do 100 km/h przyspieszają w 7,4 i 7,1 s. To przeciętne wyniki, ale zdecydowanie pasują do niewymuszonego stylu poruszania się Range Rovera.
Z takimi osiągami RR nie jest w stanie zaniepokoić nawet kierowców słabszych hothatchy podczas startu spod świateł, ale zupełnie nie o to tutaj chodzi. Najlepiej się pływa tym “statkiem” na wolnych obrotach, w idealnej harmonii z drogą, gdzie Range może dostojnie toczyć się zamiast szturmować zakręty jakiejś wiejskiej drogi tam i z powrotem.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.