Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Range Rover definiuje luksusowego SUV-a dokładnie tak, jak robili to jego przodkowie. Pomimo silnej konkurencji jazda nim to nadal niezwykłe przeżycie.
Nieważne jak na to spojrzycie, koszty utrzymania takiego samochodu zawsze są wysokie. Jak wysokie zależy w dużej mierze od wyboru wersji silnikowej, ale nawet rzadsze wizyty na stacjach paliw w przypadku wersji na olej napędowy nie sprawią, że koszty paliwa znacząco spadną. Wersja P400e z napędem hybrydowym na papierze osiąga znakomite wyniki, ale jak zwykle w przypadku plug-in, gdy mała bateria o pojemności 12.4 kWh się wyczerpie, to zostajemy z 2,6-tonowym SUV-em napędzanym małym silnikiem benzynowym. Dopiero pod warunkiem sumiennego ładowania baterii można uzyskać w ruchu miejskim bardzo dobre wyniki, ale zapomnij o deklarowanym przez producenta 3,3 l/100 km.

Turbodiesle D300 i D350 wypadają w tej dziedzinie korzystniej niż wcześniejsze jednostki V6 i V8, bo oba mają po 6 cylindrów w rzędzie i układ miękkiej hybrydy do pomocy. Deklarowane zużycie tej wersji to 8,6 l/100 km dla D300 i 9,2 l/100 km dla D350, co powinno być zbliżone do realnych wartości dzięki nowym normom WLTP.
Benzynowe jednostki radzą sobie trochę gorzej, bo P400 zużywa średnio 10,6 l/100 km pomimo obecności systemu miękkiej hybrydy, ale to i tak nic przy V8. Doładowane jednostki palą około 13,8 l/100 km w przypadku wersji 525 KM i 14,9 l/100 km w topowym SVAutobiography 565 KM. Warto dodać, że to są wyniki najbardziej optymistyczne, bo procedury normy WLTP wyłaniają wyniki w pewnych widełkach, a nie jako jedną liczbę.
Inne materiały eksploatacyjne jak klocki hamulcowe, tarcze czy opony także będą drogie, głównie przez wyjątkowo dużą masę auta. Komplet opon do kół w rozmiarze 21 cali (najbardziej typowy rozmiar w tym modelu) kosztuje w najlepszym przypadku 4000-4500 zł.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.