Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Range Rover definiuje luksusowego SUV-a dokładnie tak, jak robili to jego przodkowie. Pomimo silnej konkurencji jazda nim to nadal niezwykłe przeżycie.
Nieważne jak na to spojrzycie, koszty utrzymania takiego samochodu zawsze są wysokie. Jak wysokie zależy w dużej mierze od wyboru wersji silnikowej, ale nawet rzadsze wizyty na stacjach paliw w przypadku wersji na olej napędowy nie sprawią, że koszty paliwa znacząco spadną. Wersja P400e z napędem hybrydowym na papierze osiąga znakomite wyniki, ale jak zwykle w przypadku plug-in, gdy mała bateria o pojemności 12.4 kWh się wyczerpie, to zostajemy z 2,6-tonowym SUV-em napędzanym małym silnikiem benzynowym. Dopiero pod warunkiem sumiennego ładowania baterii można uzyskać w ruchu miejskim bardzo dobre wyniki, ale zapomnij o deklarowanym przez producenta 3,3 l/100 km.
Turbodiesle D300 i D350 wypadają w tej dziedzinie korzystniej niż wcześniejsze jednostki V6 i V8, bo oba mają po 6 cylindrów w rzędzie i układ miękkiej hybrydy do pomocy. Deklarowane zużycie tej wersji to 8,6 l/100 km dla D300 i 9,2 l/100 km dla D350, co powinno być zbliżone do realnych wartości dzięki nowym normom WLTP.
Benzynowe jednostki radzą sobie trochę gorzej, bo P400 zużywa średnio 10,6 l/100 km pomimo obecności systemu miękkiej hybrydy, ale to i tak nic przy V8. Doładowane jednostki palą około 13,8 l/100 km w przypadku wersji 525 KM i 14,9 l/100 km w topowym SVAutobiography 565 KM. Warto dodać, że to są wyniki najbardziej optymistyczne, bo procedury normy WLTP wyłaniają wyniki w pewnych widełkach, a nie jako jedną liczbę.
Inne materiały eksploatacyjne jak klocki hamulcowe, tarcze czy opony także będą drogie, głównie przez wyjątkowo dużą masę auta. Komplet opon do kół w rozmiarze 21 cali (najbardziej typowy rozmiar w tym modelu) kosztuje w najlepszym przypadku 4000-4500 zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.