Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Range Rover definiuje luksusowego SUV-a dokładnie tak, jak robili to jego przodkowie. Pomimo silnej konkurencji jazda nim to nadal niezwykłe przeżycie.
Zasadniczo wygląd kokpitu Range Rovera nie zmienił się od 7 lat, więc przy nowszych konstrukcjach koncernu JLR, oraz wielu konkurentach, wygląda już trochę wiekowo. Nie jest jednak tak tragicznie, jak mogłoby się wydawać, ponieważ jest tutaj kilka elementów które czynią wnętrze Range Rovera tak dostojnym i luksusowym jak nigdy dotąd.
Jednym z tych elementów są zastosowane materiały; szczególnie bogatsze wersje Autobiography wykorzystują miękką, pachnącą, woskową skórę półanilinową, która nadaje zdecydowany powiew luksusu w porównaniu z rywalami z segmentu premium. Różnica jest w miękkości i matowym wykończeniu powierzchni skóry, która mocno przypomina materiały wykorzystywane do drogich, włoskich sof i innych artykułów. We wnętrzu nie brakuje też wstawek z prawdziwego drewna różnych gatunków z wykończeniem matowym lub błyszczącym, a pokrętła i panele sprawiają solidne, mechaniczne wrażenie, nawet jeśli nie są wykonane z metalu.
Kolejnym elementem wprowadzającym świeżość do wnętrza Range’a są technologiczne nowinki, które był główną częścią modernizacji przeprowadzonej w 2017 roku. W miejsce poprzedniego ekranu centralnego o niskiej rozdzielczości i wyświetlacza kierowcy zastosowano system Touch Pro Duo firmy Land Rover, który charakteryzuje się bardziej atrakcyjną grafiką i sprytnymi pokrętłami zintegrowanymi z dolnym ekranem pomocniczym, jak to ma miejsce w Velarze i nowym Evoque. Interfejsy i grafika nie są tak zgrabne, jak w nowym Defenderze, ale nie są już tak oczywistym niedopatrzeniem jak kiedyś.
Ale nie skóra, drewno ani technologiczne zabawki są prawdziwą atrakcją wnętrza RR, a jego stosunek do świata zewnętrznego. Wysoka pozycja siedząca, nisko poprowadzona linia szyb i ogólne poczucie wyższości nad zwykłym człowiekiem stanowiły podstawę popularności Range Rovera przez 50 lat i nic się w tej kwestii nie zmieniło. Jazda Range Roverem nie przypomina niczego innego i jest o wiele bardziej imponująca niż jazda Bentleyem, Porsche czy Maserati. Fakt, że królowa Elżbieta nadal jeździ jednym z nich, również wzmacnia to uczucie.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.