Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Laureat Evo Car of the Year 2017 nadal ma „to coś” i w 5 lat nie zestarzał się nawet o jeden dzień.
W 720S w stu procentach wykorzystano potencjał architektury znanej z innych modeli McLarena. 4-litrowe serce McLarena umieszczono centralnie i wcale nie jest to silnik mocno odbiegający od innych modeli tej marki. Trzeba jednak przyznać, że moc jest ostatnią rzeczą jakiej można mu odmówić. Producent podaje, że V8 twin turbo z suchą miską olejową osiąga 720 KM przy 7500 obr./min. i 770 Nm przy 5500 obr./min.
Z silnikiem współpracuje 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna i, zwyczajowo w McLarenach, otwarty tylny dyferencjał wyposażony w system “Brake Steer”. To elektronika, która ma naśladować pracę dyferencjału o ograniczonym poślizgu. Samochód ma podwójne wahacze przy wszystkich czterech kołach i adaptacyjne amortyzatory. Popisem McLarena 720S jest system Proactive Chassis Control II - hydrauliczne łączniki amortyzatorów, których zadaniem jest aktywne przeciwdziałanie siłom działającym na zawieszenie. Chodzi o to, by auto potrafiło zarówno zapewniać komfort jak i odpowiednio sztywne prowadzenie, szczególnie przy szybkiej jeździe. W przeciwieństwie do konkurencji McLaren wciąż kultywuje hydrauliczne wspomaganie kierownicy. Nawiasem mówiąc, działa ono fantastycznie, ale o tym napiszemy szerzej w dalszej części tekstu.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.