Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

McLaren 720S - definicja supersamochodu

Laureat Evo Car of the Year 2017 nadal ma „to coś” i w 5 lat nie zestarzał się nawet o jeden dzień.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

3 sierpnia 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
McLaren 720s test
25
Ocena Evo
Cena:
genialna jakość jazdy i świetne prowadzenie; brutalne przyspieszenie
drobne niedociągnięcia w kabinie; szorstki dźwięk silnika; spora utrata wartości

Wnętrze i technologia

Na kokpit równie dobrze się patrzy, co w nim siedzi, ale nie zabrakło pewnych niedociągnięć jakościowych. Wnętrze McLarena 720S to dwie osobne historie. Z jednej strony jest to minimalistyczna, nowoczesna kabina z wygodnymi fotelami i pięknym wykończeniem. Widoczność do przodu i na boki pozytywnie wyróżnia ten samochód na tle rywali. Z drugiej strony pokładowe multimedia w wydaniu brytyjskiej marki już w dniu premiery nie dorównywały poziomem do innych tego typu urządzeń na rynku.

Zacznijmy od pozytywów. Po wejściu przez efektowne, “motylkowe” drzwi (przycisk znajduje się przy krawędzi bocznego wlotu powietrza) trzeba pokonać masywny, karbonowy próg, aby dostać się do kunsztownej kabiny. Przy tak dużej dowolności personalizacji wnętrza nie ma sensu pisać o poszczególnych materiałach i ich jakości. Wystarczy, że wszystkie 720S jakimi do tej pory jeździliśmy były wykończone w sposób absolutnie przystający do wymagań aut tej klasy.

McLaren 720s wnętrze
25
Reklama

Bezpośrednio przed kierowcą znajduje się ekran cyfrowy, na którym wyświetlane są parametry jazdy. W trybie Track ekran obraca się, aby odkryć drugi, mniejszy ekran, na którym pokazane są już tylko informacje istotne podczas jazdy na torze. Pośrodku deski rozdzielczej mamy z kolei system infomediów z kolejnym ekranem i to właśnie on sprawia najwięcej problemów. Estetycznie wszystko pasuje do siebie i do reszty kabiny, ale system zwany tutaj “Iris” jest trudny w obsłudze, powolny i nie zawsze reaguje na przycisk. Chociaż zastosowano tu skróty funkcyjne w postaci fizycznych przycisków, obsługa całego tego systemu bywa uciążliwa.

McLaren 720s kierownica
25

Jest też kilka innych problemów z ergonomią. Manetki za kierownicą służące do obsługi tempomatu i podnoszenia przodu nigdy nie działają dwukrotnie w ten sam sposób, a układ trybów jazdy McLarena - dwa czteropozycyjne pokrętła, które działają inaczej w zależności od tego, czy przycisk Active pomiędzy nimi jest wciśnięty - wymagają przyzwyczajenia.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025
Zenvo Aurora kwiecień 2024
Zenvo / Aurora
Nowe Zenvo Aurora ma ponad dwa razy więcej mocy niż Ferrari 296

Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.

24 czerwca 2025
BMW tworzywa karbon kompozyt
BMW
UE rozważa bana na włókna węglowe, tymczasem BMW ma już zastępstwo

BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.

23 czerwca 2025
Dacia Duster 1.2 tce test
Dacia / Duster
Dacia Duster 1.2 TCe 130 - czy obroni się przed chińskim natarciem?

Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?

22 czerwca 2025
Volkswagen Golf GTI Edition 50 premiera
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 - pierwszy taki hot hatch od dekady

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

21 czerwca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Inspirowane McLarenem F1 Lanzante 95-59 zadebiutuje na Goodwood FoS

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

20 czerwca 2025
2025 Land Rover Defender Trophy Edition
Land Rover / Defender
Land Rover Defender 110 Trophy - z wielbłądami w tle

Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.

20 czerwca 2025
2025 HWA Evo restomod
Restomod
HWA będzie ścigać się restomodem stylizowanym na Mercedesa 190E Evo II

Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.

20 czerwca 2025