Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

McLaren 720S - definicja supersamochodu

Laureat Evo Car of the Year 2017 nadal ma „to coś” i w 5 lat nie zestarzał się nawet o jeden dzień.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

3 sierpnia 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
McLaren 720s test
25
Ocena Evo
Cena:
genialna jakość jazdy i świetne prowadzenie; brutalne przyspieszenie
drobne niedociągnięcia w kabinie; szorstki dźwięk silnika; spora utrata wartości

Osiągi i czas 0-100

Od zera do 160 km/h w 5,6 s to wynik tak brutalny, na jaki wygląda na papierze. Przez lata zachwycaliśmy się danymi z testów drogowych McLarena F1 - absolutnie największej ikony wśród samochodów drogowych tej marki - ale w ostatnich latach jego osiągi zostały pobite przez całe tuziny różnych samochodów. Niewiele z nich potrafi pobić prędkość maksymalną F1, ale w dziedzinie trakcji i przenoszenia mocy na asfalt nastąpił wyraźny postęp.

Zmierzam do tego, że oczywiście 720S jest jednym z tych aut, które sprint do 100 km/h potrafią wykonać szybciej niż legendarny przodek. W jakiś sposób napędzany tylko na jedną oś McLaren potrafi wystrzelić z miejsca i już po 2,8 s przekroczyć pierwszą “setkę”. 200 km/h pojawia się na prędkościomierzu po 7,8 s, a czas na ćwierć mili na pewno zadowoliłby Dominica Toretto - 10,3 s. Maksymalnie 720S rozpędza się do ponad 340 km/h.

McLaren 720s w ruchu
25

Możemy przytoczyć jeszcze kilka liczb, gdyż sami mieliśmy okazję sprawdzić i zmierzyć osiągi 720S. W naszym niezależnym teście uzyskaliśmy czas 0-96 km/h wynoszący 2,9 s oraz 0-160 km/h w 5,6 s. Udało się też wykręcić czas wokół pętli toru Anglesey, gdzie sprawdzamy różne supersamochody. Na standardowych, drogowych oponach 720S uzyskał czas 1:11,5 -  o 1,1 s lepszy niż hipersamochód P1 na normalnym ogumieniu i 0,3 s lepszy niż P1 na pół-wyczynowej oponie Trofeo R. W tej klasie tylko Porsche 911 GT2 RS i Ferrari 488 Pista potrafiły pojechać szybciej.

Reklama

720S należy do tych samochodów, które rzeczywiście wydają się dostarczać wszystko co obiecują. Można wręcz odnieść wrażenie, że auto ma więcej niż podawane 720 KM. Pokonuje kolejne bariery prędkości w mgnieniu oka, niezależnie czy akurat porusza się po torze czy po autostradzie.

McLaren 720s sylwetka z tyłu
25

Charakter tego silnika odkrywa się powoli. Na biegu jałowym brzmi bardzo szorstko i nieprzyjemnie, ale przy przyspieszaniu, szczególnie na suchych i przyczepnych drogach, auto wydaje się wręcz niczym nieskrępowane. 720S wyrywa jak dziki już od średniego zakresu obrotów, gdy turbosprężarki zaczynają pracować na pełnym obciążeniu. McLaren jeszcze nie stworzył naprawdę dobrze brzmiącego V8, ale huk jaki roztacza ten silnik w połączeniu ze świstem turbin w pełni oddaje sposób, w jaki ten samochód pokonuje przestrzeń.

Z drugiej strony ten sam silnik potrafi być przyjazny i łagodny w jeździe na co dzień. Przy niskich prędkościach właściwie ledwo go słychać, a skrzynia wydaje się nie męczyć wczesnymi zmianami, tak samo jak nie męczy się przy czerwonym polu. Potęga skryta pod maską ma jednak w sobie jakiś pierwiastek emocji i nadaje silnikowi V8 odrobinę charakteru - wystarczy sama świadomość jakie efekty może wywołać lekki ruch prawej stopy kierowcy. To wystarczy, by zwykła podróż stała się niezwykła.

Prowadzenie i tłumienie
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Lamborghini SC63 LMDh wycofanie
WEC
Dlaczego Lamborghini odpuszcza walkę z Ferrari w Le Mans

Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.

22 listopada 2024
Jaguar GT EV teaser koncept
Jaguar / GT EV
Jaguar wypuścił pierwsze zdjęcie nowego konceptu limuzyny GT

Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.

21 listopada 2024
Aston Martin Valkyrie rekord silverstone
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie pobił rekord toru Silverstone

Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.

21 listopada 2024
Mercedes-AMG GT3 Evo Le Mans
WEC
Mercedes-AMG powraca do Le Mans, ale nie w klasie Hypercar

W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.

21 listopada 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024