Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W tym roku Ariel planuje wprowadzić na rynek ekstremalną wersję Atoma oraz drugą generacją Nomada.
Fanom brytyjskiej motoryzacji marka Ariel jest doskonale znana. Producent ten z żelazną konsekwencją od 2000 roku produkuje i modernizuje superlekki model Atom. Samochód, który narodził się jako praca dyplomowa pewnego studenta, wypłynął na szersze wody gdy w 2004 roku pojawił się w motoryzacyjnym show Top Gear. W tamtym czasie firma z Somerset zatrudniała zaledwie siedmiu pracowników.
Przez te 20 lat formuła Atoma się nie zmieniła - nadal posiada on charakterystyczne rurowe podwozie nieosłonięte prawie żadnymi panelami nadwozia i umieszczony z tyłu silnik Hondy o mocy wystarczającej, by wrażenia z jazdy przypominały jazdę motocyklem na czterech kołach. W 2014 roku Ariel faktycznie zrobił własny motocykl. Model Ace także bazuje na częściach Hondy i jest produkowany w równie ograniczonych liczbach co Atom. Z kolei w 2015 roku na rynek wszedł Nomad, czyli terenowe buggy zrobione według podobnej formuły co Atom, ale przeznaczone do jazdy po znacznie bardziej nierównych nawierzchniach.
Teraz Ariel przygotowuje się do debiutu drugiej generacji Nomada i będzie to pierwszy od 2018 roku całkowicie nowy model w gamie tej marki. Rama ma być większa i bardziej rozbudowana, przez co stanie się wygodniejsza do wsiadania, a fotel będzie miał szerszą regulację. Nadal będzie to ekstremalna przełajówka, za to nastąpi zmiana źródła napędu auta. Pierwszy raz od dawna dostawcą jednostek nie będzie Honda, a nieznany jeszcze europejski producent. Silnik będzie miał 300 KM uzyskiwane z pojemności powyżej 2 litrów z pomocą doładowania.
Drugim istotnym dla producenta z Crewkerne wydarzeniem będzie rozpoczęcie produkcji i dystrybucji Ariela Atoma 4R. Pisaliśmy o tym modelu w zeszłym roku gdy został on zaprezentowany po raz pierwszy. Przede wszystkim jest to najmocniejszy Ariel od czasów szalonego Atoma 500 V8. Jego 400-konny silnik Hondy ma kilka map które można przełączać z poziomu kabiny regulując poziom mocy. Model ten ma dość rozbudowaną aerodynamiką i przyspiesza do 100 km/h w 2,7 s.
Oba wymienione modele - Atom 4R i Nomad 2 - pojawią się w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed. Dla Nomada 2 będzie to światowy debiut i pierwsza prezentacja przed szeroką publicznością. Wtedy też poznamy wszystkie jego szczegóły techniczne.
W Wielkiej Brytanii Ariel Nomad 2 będzie kosztował w okolicach 46 tysięcy funtów. Ze względu na koszty importu, w tym wysoką akcyzę ze względu na pojemność silnika, jego cena w Polsce ma wynosić w okolicach 355 tys. złotych brutto. Firma ma już 80 zamówień na nowego Nomada, z czego 5 z Polski. Z pewnością pojawią się też w naszym kraju pojedyncze egzemplarze Atoma 4R. W UK samochód ten wyceniono na 70 tys. funtów (352 tys. zł), ale silnik poniżej 2 l pojemności nie obciąża importera wyższą akcyzą.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.
Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.
Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.