BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
W tym roku Ariel planuje wprowadzić na rynek ekstremalną wersję Atoma oraz drugą generacją Nomada.
Fanom brytyjskiej motoryzacji marka Ariel jest doskonale znana. Producent ten z żelazną konsekwencją od 2000 roku produkuje i modernizuje superlekki model Atom. Samochód, który narodził się jako praca dyplomowa pewnego studenta, wypłynął na szersze wody gdy w 2004 roku pojawił się w motoryzacyjnym show Top Gear. W tamtym czasie firma z Somerset zatrudniała zaledwie siedmiu pracowników.
Przez te 20 lat formuła Atoma się nie zmieniła - nadal posiada on charakterystyczne rurowe podwozie nieosłonięte prawie żadnymi panelami nadwozia i umieszczony z tyłu silnik Hondy o mocy wystarczającej, by wrażenia z jazdy przypominały jazdę motocyklem na czterech kołach. W 2014 roku Ariel faktycznie zrobił własny motocykl. Model Ace także bazuje na częściach Hondy i jest produkowany w równie ograniczonych liczbach co Atom. Z kolei w 2015 roku na rynek wszedł Nomad, czyli terenowe buggy zrobione według podobnej formuły co Atom, ale przeznaczone do jazdy po znacznie bardziej nierównych nawierzchniach.
Teraz Ariel przygotowuje się do debiutu drugiej generacji Nomada i będzie to pierwszy od 2018 roku całkowicie nowy model w gamie tej marki. Rama ma być większa i bardziej rozbudowana, przez co stanie się wygodniejsza do wsiadania, a fotel będzie miał szerszą regulację. Nadal będzie to ekstremalna przełajówka, za to nastąpi zmiana źródła napędu auta. Pierwszy raz od dawna dostawcą jednostek nie będzie Honda, a nieznany jeszcze europejski producent. Silnik będzie miał 300 KM uzyskiwane z pojemności powyżej 2 litrów z pomocą doładowania.
Drugim istotnym dla producenta z Crewkerne wydarzeniem będzie rozpoczęcie produkcji i dystrybucji Ariela Atoma 4R. Pisaliśmy o tym modelu w zeszłym roku gdy został on zaprezentowany po raz pierwszy. Przede wszystkim jest to najmocniejszy Ariel od czasów szalonego Atoma 500 V8. Jego 400-konny silnik Hondy ma kilka map które można przełączać z poziomu kabiny regulując poziom mocy. Model ten ma dość rozbudowaną aerodynamiką i przyspiesza do 100 km/h w 2,7 s.
Oba wymienione modele - Atom 4R i Nomad 2 - pojawią się w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed. Dla Nomada 2 będzie to światowy debiut i pierwsza prezentacja przed szeroką publicznością. Wtedy też poznamy wszystkie jego szczegóły techniczne.
W Wielkiej Brytanii Ariel Nomad 2 będzie kosztował w okolicach 46 tysięcy funtów. Ze względu na koszty importu, w tym wysoką akcyzę ze względu na pojemność silnika, jego cena w Polsce ma wynosić w okolicach 355 tys. złotych brutto. Firma ma już 80 zamówień na nowego Nomada, z czego 5 z Polski. Z pewnością pojawią się też w naszym kraju pojedyncze egzemplarze Atoma 4R. W UK samochód ten wyceniono na 70 tys. funtów (352 tys. zł), ale silnik poniżej 2 l pojemności nie obciąża importera wyższą akcyzą.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.