Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W tym roku Ariel planuje wprowadzić na rynek ekstremalną wersję Atoma oraz drugą generacją Nomada.
Fanom brytyjskiej motoryzacji marka Ariel jest doskonale znana. Producent ten z żelazną konsekwencją od 2000 roku produkuje i modernizuje superlekki model Atom. Samochód, który narodził się jako praca dyplomowa pewnego studenta, wypłynął na szersze wody gdy w 2004 roku pojawił się w motoryzacyjnym show Top Gear. W tamtym czasie firma z Somerset zatrudniała zaledwie siedmiu pracowników.
Przez te 20 lat formuła Atoma się nie zmieniła - nadal posiada on charakterystyczne rurowe podwozie nieosłonięte prawie żadnymi panelami nadwozia i umieszczony z tyłu silnik Hondy o mocy wystarczającej, by wrażenia z jazdy przypominały jazdę motocyklem na czterech kołach. W 2014 roku Ariel faktycznie zrobił własny motocykl. Model Ace także bazuje na częściach Hondy i jest produkowany w równie ograniczonych liczbach co Atom. Z kolei w 2015 roku na rynek wszedł Nomad, czyli terenowe buggy zrobione według podobnej formuły co Atom, ale przeznaczone do jazdy po znacznie bardziej nierównych nawierzchniach.
Teraz Ariel przygotowuje się do debiutu drugiej generacji Nomada i będzie to pierwszy od 2018 roku całkowicie nowy model w gamie tej marki. Rama ma być większa i bardziej rozbudowana, przez co stanie się wygodniejsza do wsiadania, a fotel będzie miał szerszą regulację. Nadal będzie to ekstremalna przełajówka, za to nastąpi zmiana źródła napędu auta. Pierwszy raz od dawna dostawcą jednostek nie będzie Honda, a nieznany jeszcze europejski producent. Silnik będzie miał 300 KM uzyskiwane z pojemności powyżej 2 litrów z pomocą doładowania.
Drugim istotnym dla producenta z Crewkerne wydarzeniem będzie rozpoczęcie produkcji i dystrybucji Ariela Atoma 4R. Pisaliśmy o tym modelu w zeszłym roku gdy został on zaprezentowany po raz pierwszy. Przede wszystkim jest to najmocniejszy Ariel od czasów szalonego Atoma 500 V8. Jego 400-konny silnik Hondy ma kilka map które można przełączać z poziomu kabiny regulując poziom mocy. Model ten ma dość rozbudowaną aerodynamiką i przyspiesza do 100 km/h w 2,7 s.
Oba wymienione modele - Atom 4R i Nomad 2 - pojawią się w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed. Dla Nomada 2 będzie to światowy debiut i pierwsza prezentacja przed szeroką publicznością. Wtedy też poznamy wszystkie jego szczegóły techniczne.
W Wielkiej Brytanii Ariel Nomad 2 będzie kosztował w okolicach 46 tysięcy funtów. Ze względu na koszty importu, w tym wysoką akcyzę ze względu na pojemność silnika, jego cena w Polsce ma wynosić w okolicach 355 tys. złotych brutto. Firma ma już 80 zamówień na nowego Nomada, z czego 5 z Polski. Z pewnością pojawią się też w naszym kraju pojedyncze egzemplarze Atoma 4R. W UK samochód ten wyceniono na 70 tys. funtów (352 tys. zł), ale silnik poniżej 2 l pojemności nie obciąża importera wyższą akcyzą.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.