Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Świeżo po obszernej aktualizacji Leona, Cupra dorzuca do gamy kolejną wariację na temat średniej wielkości sportowego SUV-a. Model nazywa się Terramar i technicznie jest bliźniakiem Volkswagena Tiguana, ale o bardziej sportowym designie i właściwościach jezdnych. Pod maską zagości między innymi turbodoładowany silnik o mocy 265 KM pochodzący z Golfa GTI, ten sam który napędza Tiguana R-Line. Ceny tego modelu w Polsce startują od 173 800 zł brutto, a samochody zaczną trafiać do klientów jeszcze w tym roku.
Z długością około 4,5 m i szerokością 1,8 m Terramar ma bardzo podobne wymiary do BMW X1. Model wykorzystuje najnowszy język designu marki Cupra z dużym przednim grillem, sporą liczbą ostrych przetłoczeń oraz trójkątnymi światłami do jazdy dziennej LED. Standardowo montowane są koła 18-calowe, ale z listy opcji można wybrać 19-tki lub 20-tki.
Napędy nowej Cupry są już dobrze znane miłośnikom wyrobów Grupy Volkswagena, a stawkę otwiera miękka hybryda 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Ten sam silnik stanowi podstawę kolejnego w gamie modelu plug-in eHybrid, w którym bateria 19.7 kWh zasila elektryczny motor tworząc zespół o systemowej mocy 204 KM (lub 272 KM w wersji VZ). Elektryczny zasięg hybrydowego Terramara to ponad 110 km.
Gdzieś pomiędzy nimi plasują się dwa ostatnie warianty - benzynowe 2.0 turbo o mocach 204 lub 265 KM. Standardem wszystkich wersji napędowych są dwusprzęgłowe przekładnie automatyczne, a dodatkowo w benzynowym modelu 265 KM auto ma napęd na cztery koła.
Cupra Terramar wykorzystuje architekturę MQB Evo szeroko stosowaną w grupie VAG. Samochód jest fabrycznie wyposażony w sportowe zawieszenie i progresywny układ kierowniczy z dynamicznym wspomaganiem zależnym od prędkości. Przednie zawieszenie Cupry Terramar zaprojektowano tak, aby umożliwić większe nachylenie negatywne kół, a nowo opracowane przednie wahacze zapewniają bardziej bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego. Dwuzaworowe amortyzatory adaptacyjne systemu DCC dostały dedykowaną kalibrację, a do dwóch najmocniejszych wersji silnikowych Cupra oferuje opcjonalny system hamulcowy Akebono.
Kabina Terramara została wykończona sztucznym włóknem węglowym i akcentami w kolorze miedzi. Centralne miejsce w kokpicie zajmuje 12.9-calowy ekran dotykowy zaadaptowany z najnowszego Golfa. Poniżej ekranu znajdziecie dotykowe slidery do regulacji temperatury i głośności, a za kierownicą kolejny ekran o przekątnej 10.25 cala. Samochód jest wyposażony w bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay, 15-watową ładowarkę indukcyjną i może mieć opcjonalny system audio Sennheiser.
Na razie dostępne są trzy wersje napędowe Cupry Terramar. Najtańszy model z silnikiem 1.5 eTSI kosztuje od 173 800 zł brutto, ma moc 150 KM i 7-stopniowe DSG. W ofercie tymczasowo brakuje dwóch odmian pośrednich, dlatego kolejny jest dopiero model VZ o mocy 265 KM w cenie od 229 892 zł brutto. Na szczycie gamy jest i będzie hybryda 272 KM z 6-biegowym automatem oferowana od 240 600 zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Hyundai podzielił się zdjęciami małego, zwariowanego hot hatcha EV. Czy to duchowy następca i20 N?
Z pomocą AI Pirelli opracowało nową oponę z serii P Zero - bezpieczniejszą i bardziej wydajną.
Flagowy hipersamochód Aston Martin Valhalla przechodzi ostatnie szlify przed rozpoczęciem produkcji.
W świecie wyśrubowanych norm emisji Cosworth potrafi budować wolnossące V8 i V12. Jak oni to robią?
Nowy Vanquish Volante kończy gruntowne odświeżenie “tradycyjnej” gamy Aston Martina.
Porsche 911 Turbo przejdzie w tym roku duży lifting. Wniesie on dużo nowości, w tym napęd hybrydowy.
Nadjeżdża Alfa Romeo Stelvio drugiej generacji z napędem spalinowym, hybrydowym lub elektrycznym.
Nowa Multistrada V4 Pikes Peak, Multistrada V4 S oraz Multistrada V2 S ruszają po Polsce. Chcesz je przetestować?
Podczas czerwcowego Nürburgring 24H może dojść do głośnej premiery nowego Golfa GTI Clubsport S.
Do oferty nowego Bugatti dołączył pakiet Équipe Pur Sang inspirowany wyścigowym dziedzictwem marki.
W ciągu następnych 10 lat Bentley ma w planach całą plejadę nowych modeli z silnikami spalinowymi.
Tegoroczny Festival of Speed skupi się na F1, a szczególne miejsce w jej historii ma Gordon Murray.