Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

2024 Cupra Terramar - moc Golfa GTI w efektownym SUV-ie

Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 września 2024
2024 Cupra Terramar prezentacja
11

Świeżo po obszernej aktualizacji Leona, Cupra dorzuca do gamy kolejną wariację na temat średniej wielkości sportowego SUV-a. Model nazywa się Terramar i technicznie jest bliźniakiem Volkswagena Tiguana, ale o bardziej sportowym designie i właściwościach jezdnych. Pod maską zagości między innymi turbodoładowany silnik o mocy 265 KM pochodzący z Golfa GTI, ten sam który napędza Tiguana R-Line. Ceny tego modelu w Polsce startują od 173 800 zł brutto, a samochody zaczną trafiać do klientów jeszcze w tym roku.

Z długością około 4,5 m i szerokością 1,8 m Terramar ma bardzo podobne wymiary do BMW X1. Model wykorzystuje najnowszy język designu marki Cupra z dużym przednim grillem, sporą liczbą ostrych przetłoczeń oraz trójkątnymi światłami do jazdy dziennej LED. Standardowo montowane są koła 18-calowe, ale z listy opcji można wybrać 19-tki lub 20-tki.

Reklama

Cupra Terramar łączy efektowny design z mocnymi napędami z innych aut koncernu Volkswagena.

Napędy nowej Cupry są już dobrze znane miłośnikom wyrobów Grupy Volkswagena, a stawkę otwiera miękka hybryda 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Ten sam silnik stanowi podstawę kolejnego w gamie modelu plug-in eHybrid, w którym bateria 19.7 kWh zasila elektryczny motor tworząc zespół o systemowej mocy 204 KM (lub 272 KM w wersji VZ). Elektryczny zasięg hybrydowego Terramara to ponad 110 km.

Gdzieś pomiędzy nimi plasują się dwa ostatnie warianty - benzynowe 2.0 turbo o mocach 204 lub 265 KM. Standardem wszystkich wersji napędowych są dwusprzęgłowe przekładnie automatyczne, a dodatkowo w benzynowym modelu 265 KM auto ma napęd na cztery koła.

Reklama
2024 Cupra Terramar design tył
11

Cupra Terramar wykorzystuje architekturę MQB Evo szeroko stosowaną w grupie VAG. Samochód jest fabrycznie wyposażony w sportowe zawieszenie i progresywny układ kierowniczy z dynamicznym wspomaganiem zależnym od prędkości. Przednie zawieszenie Cupry Terramar zaprojektowano tak, aby umożliwić większe nachylenie negatywne kół, a nowo opracowane przednie wahacze zapewniają bardziej bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego. Dwuzaworowe amortyzatory adaptacyjne systemu DCC dostały dedykowaną kalibrację, a do dwóch najmocniejszych wersji silnikowych Cupra oferuje opcjonalny system hamulcowy Akebono.

Kabina Terramara została wykończona sztucznym włóknem węglowym i akcentami w kolorze miedzi. Centralne miejsce w kokpicie zajmuje 12.9-calowy ekran dotykowy zaadaptowany z najnowszego Golfa. Poniżej ekranu znajdziecie dotykowe slidery do regulacji temperatury i głośności, a za kierownicą kolejny ekran o przekątnej 10.25 cala. Samochód jest wyposażony w bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay, 15-watową ładowarkę indukcyjną i może mieć opcjonalny system audio Sennheiser.

Na razie dostępne są trzy wersje napędowe Cupry Terramar. Najtańszy model z silnikiem 1.5 eTSI kosztuje od 173 800 zł brutto, ma moc 150 KM i 7-stopniowe DSG. W ofercie tymczasowo brakuje dwóch odmian pośrednich, dlatego kolejny jest dopiero model VZ o mocy 265 KM w cenie od 229 892 zł brutto. Na szczycie gamy jest i będzie hybryda 272 KM z 6-biegowym automatem oferowana od 240 600 zł.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Lotus Emeya moc ładowania
Lotus / Emeya
Lotus Emeya z rekordem mocy ładowania wśród EV

443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.

19 listopada 2025
Porsche Cayenne Electric premiera
Porsche / Cayenne
Nowe Porsche Cayenne Electric - sport i luksus w elektrycznym SUV-ie

Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.

19 listopada 2025
McLaren 750S Project Viva premiera
McLaren / 750S
McLaren 750S Spider "Project Viva" - design skrojony pod Las Vegas

Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.

17 listopada 2025
Cupra Leon VZ TCR premiera
Cupra / Leon
Cupra Leon VZ TCR - cywilna wersja torowego hot hatcha

Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.

17 listopada 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bentley Continental GT Supersports prezentacja
Bentley / Continental GT
Nowy Bentley Continental GT Supersports: lekkość, moc i tylny napęd

Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.

14 listopada 2025
Audi F1 malowanie
Formuła 1
Historyczny dzień dla Audi. Poznaliśmy malowanie ich nowego bolidu F1

Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.

12 listopada 2025
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów
Dla dzieci
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów

Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.

11 listopada 2025
Porsche 911 GT3 Touring Ocelot
Porsche / 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Ocelot - pierwsza z wielu “ikon Ameryki” od Porsche

Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.

10 listopada 2025
Koenigsegg Sadair's Spear rekord toru
Koenigsegg / Sadair's Spear
Koenigsegg Sadair’s Spair najszybszym produkcyjnym autem w Laguna Seca

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

10 listopada 2025
Lamborghini Temerario SUper Trofeo prezentacja
Lamborghini / Temerario
Temerario Super Trofeo rozpoczyna nową erę wyścigów Lamborghini

Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.

10 listopada 2025
Ferrari 499P tytuł WEC 2025
WEC
Ferrari zgarnia najważniejsze laury w klasie WEC LMH w sezonie 2025

Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.

10 listopada 2025