Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Kodiaq RS rocznik 2025 ma pod maską 2-litrową benzynową jednostkę o mocy 265 KM z Golfa GTI.
Skoda prezentuje Kodiaqa RS drugiej generacji. Popularny siedmiomiejscowy SUV w sportowej odmianie ma teraz jeszcze więcej mocy, gadżetów i stylistycznych dodatków znanych z innych modeli serii RS.
Pod maską wersji RS pracuje dobrze znany motor z rodziny EA888 o pojemności 2 litrów. Jego moc wynosi 265 KM, a moment obrotowy 400 Nm, co oznacza 25 KM i 30 Nm więcej niż w poprzedniku, jednakże są to parametry identyczne jak w pokrewnym modelu Cupra Terramar. Standardowo Kodiaq RS ma napęd na cztery koła i 7-biegową skrzynię DSG, jego czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi 6,3 s, a prędkość maksymalna to 231 km/h. Osiągi te (albo zbliżone) można zaprezentować jednocześnie aż sześciu osobom, bo Kodiaq będzie dostępny z opcjonalnymi fotelami trzeciego rzędu.
Wraz z dodatkową mocą auto ma standardowo na wyposażeniu między innymi system zawieszenia Dynamic Chassis Control Plus z dwuzaworowymi adaptacyjnymi amortyzatorami. Umożliwia to wybór wśród 15 ustawień pracy amortyzatorów, od komfortowych na miejskie ulice do sportowych na zakręty. Z przodu pracują dwutłoczkowe zaciski hamulcowe na wentylowanych tarczach. Podstawowe tryby jazdy to Eco, Comfort, Normal, Sport i Snow, ale tryb Individual pozwala samodzielnie wybrać preferowany zestaw ustawień pracy podwozia, układu kierowniczego, silnika i innych.
Emblemat RS na Skodach zawsze oznacza garść sportowych detali zewnętrznych i wewnętrznych i nie inaczej jest w nowym Kodiaq’u RS. Auto ma wszystkie zewnętrzne listwy ozdobne pomalowane na błyszczącą czerń oraz 20-calowe aluminiowe obręcze o nazwie Elias. Przedni i tylny zderzak zarysowano nieco agresywniej, z czego ten drugi uzupełniono sporymi prostokątnymi końcówkami wydechu. Jako topowa wersja RS ma w standardzie światła przednie Matrix LED oferujące zarówno grafikę powitalną jak i funkcje dynamiczne np. doświetlanie drogi w zakrętach.

Wewnątrz zastosowano zamszową tapicerkę przeszytą czerwoną nicią oraz czerwone akcenty na podłokietniku, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Jako opcja dostępne będą skórzane, perforowane fotele z wentylacją.
Poza tym usportowiony Kodiaq ma sportową kierownicę, a jeśli spojrzysz w dół, zauważysz metalowe nakładki na pedały. Bez dopłat Skoda montuje dwa 10-calowe wyświetlacze, ale popularną opcją na pewno będzie rozszerzenie środkowego ekranu do rozmiaru 13 cali. Dostępny będzie również system nagłośnienia firmy Canton.
Nowa Skoda Kodiaq RS pojawi się w Polsce w pierwszym kwartale 2025 roku. Nie poznaliśmy jeszcze cennika, choć kwota wyjściowa może wynieść około 240-250 tys. zł.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.