Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Praktyczniejsza kuzynka Golfa GTI MK8.5 - Octavia RS - dostanie silnik o mocy aż 265 KM.
Przez lata Skoda Octavia RS była jednym z ulubionych modeli magazynu Evo. Bardziej praktyczna niż Golf GTI, ale korzystająca z jego technologii, była samochodem dla kierowcy w bardzo rozsądnej cenie. Teraz wyszedł nowy model i jest zrobiony według tego samego schematu.
Lifting objął całą ofertę Octavii, dlatego RS przejął niektóre modyfikacje ze słabszych odmian. Odświeżono przede wszystkim wygląd nadwozia i wnętrza, chociaż warto odnotować wzrost mocy do 265 KM - to poziom niedawno zaprezentowanego Golfa GTI po lifcie.
Podobnie jak wcześniej, wersja RS ma wykończenie detali nadwozia w kolorze czarnym zamiast chromu, odblaskowy pasek na całą szerokość tyłu i dwie końcówki układu wydechowego. Poza tym zastosowano nowy zestaw świateł przednich Matrix LED, odświeżone lampy tylne i nowe 19-calowe koła (opcja; standardem jest 18 cali).
Wewnątrz Octavia zyskała nowoczesne funkcje, w tym ładowarkę indukcyjną 15W, porty USB-C z szybkim ładowaniem i nowy system keyless entry. RS standardowo ma większy ekran dotykowy o przekątnej 13 cali i wirtualne zegary z ekranem 10 cali. Nadal głośność i temperaturę klimatyzacji obsługuje się dotykowymi suwakami. Jeśli umiesz korzystać z AI i chcesz to robić również w samochodzie, od teraz funkcja asystenta głosowego Octavii jest połączona z ChatGPT.
W środku RS wyróżnia się na tle słabszych odmian sportowymi fotelami, czarnymi elementami ozdobnymi i perforowaną skórą na kierownicy. Pozostałe różnice kryją się w mechanice i elektronice podwozia oraz silnika.

Źródłem napędu nadal jest silnik 2.0 TSI z rodziny EA888, ale podkręcony do 265 KM i 370 Nm. Jest to moc identyczna jak w poliftingowym Golfie GTI MK8.5 i podobnie jak VW, Skoda nie oferuje skrzyni innej niż 7-stopniowe DSG.
Napęd trafia na przednią oś przez elektronicznie blokowany dyferencjał, a oprócz tego RS ma standardowo progresywny układ kierowniczy i dedykowane ustawienia zawieszenia z prześwitem zmniejszonym o 15 mm. Można do Octavii zamówić sportowy wydech z oprogramowaniem wywołującym wejście na obroty przy uruchomieniu. Efekciarstwo nie przystające do statusu marki Skoda.
Nie znamy jeszcze cenników nowej Skody Octavii RS po liftingu. Samochód ten będzie kosztował w okolicach 160 tys. zł, czyli o kilka tysięcy więcej niż jego aktualna odmiana.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.