Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Praktyczniejsza kuzynka Golfa GTI MK8.5 - Octavia RS - dostanie silnik o mocy aż 265 KM.
Przez lata Skoda Octavia RS była jednym z ulubionych modeli magazynu Evo. Bardziej praktyczna niż Golf GTI, ale korzystająca z jego technologii, była samochodem dla kierowcy w bardzo rozsądnej cenie. Teraz wyszedł nowy model i jest zrobiony według tego samego schematu.
Lifting objął całą ofertę Octavii, dlatego RS przejął niektóre modyfikacje ze słabszych odmian. Odświeżono przede wszystkim wygląd nadwozia i wnętrza, chociaż warto odnotować wzrost mocy do 265 KM - to poziom niedawno zaprezentowanego Golfa GTI po lifcie.
Podobnie jak wcześniej, wersja RS ma wykończenie detali nadwozia w kolorze czarnym zamiast chromu, odblaskowy pasek na całą szerokość tyłu i dwie końcówki układu wydechowego. Poza tym zastosowano nowy zestaw świateł przednich Matrix LED, odświeżone lampy tylne i nowe 19-calowe koła (opcja; standardem jest 18 cali).
Wewnątrz Octavia zyskała nowoczesne funkcje, w tym ładowarkę indukcyjną 15W, porty USB-C z szybkim ładowaniem i nowy system keyless entry. RS standardowo ma większy ekran dotykowy o przekątnej 13 cali i wirtualne zegary z ekranem 10 cali. Nadal głośność i temperaturę klimatyzacji obsługuje się dotykowymi suwakami. Jeśli umiesz korzystać z AI i chcesz to robić również w samochodzie, od teraz funkcja asystenta głosowego Octavii jest połączona z ChatGPT.
W środku RS wyróżnia się na tle słabszych odmian sportowymi fotelami, czarnymi elementami ozdobnymi i perforowaną skórą na kierownicy. Pozostałe różnice kryją się w mechanice i elektronice podwozia oraz silnika.

Źródłem napędu nadal jest silnik 2.0 TSI z rodziny EA888, ale podkręcony do 265 KM i 370 Nm. Jest to moc identyczna jak w poliftingowym Golfie GTI MK8.5 i podobnie jak VW, Skoda nie oferuje skrzyni innej niż 7-stopniowe DSG.
Napęd trafia na przednią oś przez elektronicznie blokowany dyferencjał, a oprócz tego RS ma standardowo progresywny układ kierowniczy i dedykowane ustawienia zawieszenia z prześwitem zmniejszonym o 15 mm. Można do Octavii zamówić sportowy wydech z oprogramowaniem wywołującym wejście na obroty przy uruchomieniu. Efekciarstwo nie przystające do statusu marki Skoda.
Nie znamy jeszcze cenników nowej Skody Octavii RS po liftingu. Samochód ten będzie kosztował w okolicach 160 tys. zł, czyli o kilka tysięcy więcej niż jego aktualna odmiana.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.