Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
13

To jest to - elektryczna przyszłość BMW. Emocje napędzane przez “Heart of Hoy”, stylizacja Neue Klasse i cała reszta. Znaczenia iX3 nie należy deprecjonować. Nawet jeśli to tylko elektryczny SUV, mamy nadzieję znaleźć w nim dowód na potwierdzenie śmiałych teorii BMW na temat ich rewolucyjnej technologii EV szóstej generacji.

Na start - zasięg. Według zapowiedzi BMW iX3 ma być w momencie rozpoczęcia sprzedaży samochodem BEV z największym zasięgiem na rynku. Według WLTP producent deklaruje zasięg rzędu 805 km. Osiągnięto ten wynik na baterii o pojemności (netto) 108,7 kWh z nowymi cylindrycznymi ogniwami o gęstości energetycznej zwiększonej o 20 procent względem konwencjonalnych rozwiązań. Bateria jest tu częścią struktury nośnej, co ma pozytywny wpływ na koszty produkcji i masę. Poza tym można ładować ją o 30 procent szybciej niż baterie poprzedniej generacji.

iX3 to dla BMW nowe rozdanie pod każdym względem - stylistycznym, technologicznym i jakościowym.

Skrócenie czasu ładowania (moc do 400 kW powinna umożliwić naładowanie 370 km zasięgu w 10 minut) jest oczywiście zasługą przejścia na architekturę 800V. Innym benefitem tej architektury jest możliwość ładowania dwukierunkowego, czyli możesz użyczyć komuś prądu ze swojej baterii, i to z mocą do 22 kW. Jeśli deklarowany zasięg jest realny, nawet po takim użyczeniu nie powinieneś martwić się o własne range anxiety.

Na zasięg wpływa również znaczna, 40-procentowa redukcja strat energii oraz spadek masy o 10 procent w porównaniu z technologią eDrive piątej generacji. Marżom BMW sprzyja 20-procentowy spadek kosztów produkcji. Jak dotąd Neue Klasse wydaje się spełniać pokładane w niej nadzieje…

BMW iX3 2026 design tył
13

W kwestii mocy i osiągów, iX3 ma nowy inteligentny napęd xDrive AWD wykorzystujący silnik synchroniczny wzbudzany elektrycznie z tyłu i kompaktowy silnik asynchroniczny z przodu - co również przyczynia się do zmniejszenia strat. Razem generują one moc 469 KM i moment obrotowy 645 Nm, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 210 km/h.

Reklama

Sterują tym wszystkim cztery “supermózgi” (tak BMW określa komputer o wysokiej mocy). Jeden z nich to osławiony “Heart of Joy” stworzony do zarządzania komponentami odpowiedzialnymi za dynamikę jazdy, które w normalnej sytuacji miałyby swoje osobne systemy kontrolne. Zamiast tego jeden ośrodek kompleksowo decyduje o takich rzeczach jak tryby jazdy, hamulce, ładowanie, rekuperacja i skręcanie.

Innowacją w BMW iX3 jest pojedynczy superkomputer odpowiedzialny za wszystkie funkcje dynamiki jazdy.

Wraz z nowym oprogramowaniem Dynamic Performance Control, szybkość obliczania parametrów dynamiki samochodu polepszyła się o dziesięć procent. Kolejna iteracja tego systemu, pewnie jeszcze podkręcona, będzie zarządzać ośrodkiem dynamiki jazdy w nadchodzącym elektrycznym BMW M3, które, jak rozumiemy, będzie przez pierwsze kilka lat sprzedawane równolegle ze spalinowym odpowiednikiem.

BMW iX3 2026 kokpit
13

Pozostałe trzy “supermózgi” odpowiadają po kolei za autonomiczne funkcje jazdy (np. samoczynne parkowanie, asystenci kierowcy itp.), system infotainment i funkcje komfortowe (klimatyzacja i sterowanie fotelami).

Najważniejsze zmiany w nowym BMW iX3

  • redukcja strat energii o 40 procent
  • 30 procent wyższa moc ładowania
  • 20 procent niższe koszty produkcji
  • 10 procent niższa masa

Cały osobny superkomputer dla iDrive, zapytacie? Tak, ale w iX3 to trochę więcej niż dotykowy ekran i okrągły kontroler. Powitajcie BMW Panoramic iDrive z systemem Panoramic Vision, w którym cały czarny pas jaki zwykle widzimy u podstawy przedniej szyby zamienia się w wyświetlacz. Zastosowano to w miejsce tradycyjnego wyświetlacza kierowcy, treści na nim można personalizować i współpracuje on z nowym trapezoidalnym wyświetlaczem głównym, który poza dziwnym kształtem i samym rozmiarem, niczym raczej nie zaskakuje.

Kierownica, którą BMW zachęcająco nazywa „głównym fizycznym elementem sterującym”, jest dwuramienna (ramiona na godzinie 12 i 6) z dwoma bocznymi obszarami wyposażonymi w przyciski, ale nie tradycyjne, a haptyczne i do tego pokryte teksturą. Znajdziecie tam fizyczne elementy sterujące głośnością, wyborem trybu jazdy, wycieraczkami przedniej szyby, kierunkowskazami, światłami awaryjnymi, lusterkami i ogrzewaniem szyb.

Reklama
BMW iX3 2026 profil
13

Wszystko pozostałe to ekran. Także funkcje klimatyzacji, które już teraz w BMW znajdują się w dolnych rogach ekranu dotykowego. Po stronie kierowcy zgrupowano widgety głównych funkcji, aby były zawsze pod ręką. Całość działa na systemie operacyjnym BMW OS X. We wnętrzu rozmieszczono mnóstwo LED-owego oświetlenia, także pod tkaniną deski rozdzielczej, a każdy element na zdjęciach wygląda na wykonany z wyjątkową jakością i starannością. Jeśli iX3 pójdzie w ślady BMW iX, w dotyku także powinno być czuć jakość. Jeśli w podróży zabraknie ci bagażnika, z przodu wygospodarowano miejsce na niewielki frunk, gdzie pewnie zwykle będą leżeć zwinięte kable do ładowania.

Okej, zajmijmy się tym, co wszyscy widzą. Design. Neue Klasse zapowiada uproszczenie dotychczasowego języka stylizacji BMW. W teorii powinny zniknąć masywne “nerki”, mniejsze przeładowanie detalami i złagodzona agresja. Widać, że elementy te poprawiono względem koncepcji i zaadaptowano w dużej mierze do nowego iX3. Jednak to wciąż spory, dość niezgrabny SUV.

Dla niektórych w tym projekcie nadal dzieje się za dużo, nie mówiąc o masie świecących elementów, które nie są właściwymi światłami. Nadal jednak jest to samochód, na który patrzy się z większą przyjemnością niż na iX czy XM. Na ostateczny werdykt co do stylizacji Neue Klasse i jej adaptacji do realiów produkcji seryjnej poczekajmy jednak do czasu premiery nowej serii 3.

2026 BMW iX3 - ceny i dostępność

Nawet jeśli wygląd nadal nie trafia we wszystkie gusta, technologia i parametry muszą robić wrażenie. Jak dużo za to zapłacimy? Nowe iX3 50 xDrive, jedyne pokazane jak do tej pory, będzie kosztowało 67 000 euro (284 tys. zł). Nie jest źle, chociaż mowa o modelu podstawowym. Za iX3 M Sport i ewentualne inne tego typu dodatki trzeba będzie oczywiście dopłacić.

BMW iX3 2026 multimedia
13

Mimo to nawet podstawowa wersja powinna być dobrze wyposażona. Regulowane w sześciu kierunkach podgrzewane fotele,  bezprzewodowa ładowarka do smartfona i wiele innych. Pakiet M Sport zawiera 20-calowe koła, większe hamulce, bardziej agresywną stylizację i wykończenie kabiny PerformTex. W M Sport Pro dodatkowo są regulowane w 10 kierunkach fotele, przedni grill 3D “Shadowglass” z tymi irytującymi podświetleniami oraz adaptacyjne reflektory główne. Pakiet Tech Plus oznacza dodanie head-up display 3D, nagłośnienia Harman Kardon i trzeciej strefy klimatyzacji, co powinno być popularnym wyborem. Adaptacyjne zawieszenie M Sport także brzmi jak coś, co warto rozważyć. Dostawy do klientów mają rozpocząć się 7 marca 2026.

2026 BMW iX3 - podstawowe dane

Silnik: 2x elektryczny, AWD
Moc: 469 KM
Moment obr.: 645 Nm
0-100 km/h: 4,9 s
Prędkość: 210 km/h
Zasięg: 805 km (WLTP)
Maks. moc ładowania: 400 kW
Cena: od 67 000 euro
Dostępność: marzec 2026

Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Przód Alfy Romeo Junior podkreślający sportowy charakter włoskiego SUV-a
Prezentacja Partnera
Alfa Romeo Junior: elektryk i hybryda z włoską duszą

Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.

14 października 2025
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach
Wyprawa
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach

Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.

25 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Mercedes-AMG GT Track Sport teaser
Mercedes / AMG GT
Nowy AMG GT Track Sport rozpoczął program testowy

Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.

30 października 2025
Mazda Vision X-Coupe prezentacja
Mazda
Mazda Vision X-Coupe dowodzi, że Japończycy wciąż wierzą w Wankla

Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.

29 października 2025
Ferrari 12Cilindri novitec design
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri z pakietem Novitec - więcej karbonu, lepszy dźwięk

Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.

28 października 2025
Mercedes-Benz 190E 2.3-16 Senna
Aukcje
Mercedes 190E 2.3-16 Cosworth Ayrtona Senny na sprzedaż. Cena powala

Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.

27 października 2025
2026 Honda Prelude europejska premiera
Honda / Prelude
Po 25 latach Honda Prelude powraca na europejski rynek

Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.

27 października 2025
Tancerki na scenie podczas premiery hybrydowego SUV-a Chery Tiggo 4 HEV w Warszawie
Chery
Chery świętuje w Polsce i wprowadza nowe SUV-y Tiggo

Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.

25 października 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection design
Rolls-Royce / Phantom
Nowy Rolls-Royce Phantom Centenary – luksusowa ikona na stulecie marki

Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.

23 października 2025
2026 Porsche Macan GTS premiera
Porsche / Macan
Wariant GTS uzupełnia gamę elektrycznego Porsche Macan

Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.

21 października 2025
Ferrari SC40 design
Ferrari / SC40
Ferrari SC40 - unikat na miarę legendy F40

Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.

20 października 2025
2026 Alfa Romeo Tonale prezentacja
Alfa Romeo / Tonale
Nowa Alfa Romeo Tonale - więcej stylu, technologii i emocji

Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.

20 października 2025
2026 Cupra Formentor VZ5 prezentacja
Cupra / Formentor
Pięć cylindrów wraca pod maskę Formentora - Cupra przywraca model VZ5

Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.

16 października 2025