Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

BMW iX z liftingiem na 2025 rok. Zmienił się wygląd, moc i wydajność

Na rok 2025 BMW przygotowało trzy warianty odświeżonego SUV-a iX z większą mocą i lepszym zasięgiem.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

29 stycznia 2025
2025 BMW iX lifting
13

BMW iX pokazano w 2021 roku i od tamtej pory trwa zażarta dyskusja na temat jego designu. Może nie jest to najbardziej udany projekt pod kątem stylizacji, za to iX okazało się całkiem niezłym, komfortowym i dopracowanym elektrycznym SUV-em. Teraz samochód ten przeszedł spory lifting. Na tylnej klapie pojawią się inne niż dotychczas oznaczenia sygnalizujące większą moc i lepszą wydajność. Poza tym producent popracował nad kalibracją podwozia i wprowadził kilka zmian w wyglądzie.

Wciąż do wyboru są trzy warianty napędu na wszystkie koła, ale nawet najtańszy model zyskał sporo mocy. Od wiosny 2025 podstawę oferty będzie stanowić wersja “45” zastępująca wcześniejszą “40”. Moc wzrosła o 82 KM i 70 Nm, do wartości 408 KM i 700 Nm, przez co przyspieszenie do 100 km/h poprawiło się o sekundę i trwa teraz 5,1 s. Pośrodku gamy zamiast xDrive50 będzie xDrive60 rozwijające 544 KM. Mimo wzrostu o 21 KM czas przyspieszenia do 100 km/h równy 4,6 s pozostał bez zmian. Oba te warianty - 45 i 60 - będą miały prędkość maksymalną ograniczoną do 200 km/h

Reklama

Na szczycie BMW zaoferuje iX M70. Jego dwa silniki generują łącznie 659 KM i nawet do 1100 Nm przy użyciu odpowiedniego trybu. Przyspieszenie do 100 km/h w M70 wynosi 3,8 s, a ponieważ jest to produkt z gamy M, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Po liftingu BMW iX zyskało przede wszystkim na wydajności. Zasięg na baterii po raz pierwszy przekroczył 700 km.

Poza mocą BMW najbardziej podkreśla zwiększony zasięg nowych napędów. W zależności od wersji wyniki wydajności poprawiły się nawet o 40%. Według normy WLTP zasięg nowego BMW iX xDrive 45 waha się od 490 do 602 km, w M70 jest to od 521 do 600 km, a mistrzem wydajności jest pośredni model xDrive60. Jego zasięg producent określa na 563 do 701 km na jednym ładowaniu i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich elektrycznych modeli BMW. Większy zasięg wszystkich wariantów jest zasługą nowej technologii inwertera elektroniki silnoprądowej oraz nowych ogniw o większej gęstości energetycznej (w modelu xDrive45 nawet o 30%). Ponadto BMW dokonało aktualizacji oprogramowania sterującego energią i zamontowało łożyska kół i opony o zmniejszonych oporach toczenia.

Reklama

Bazowy układ zawieszenia pozostał taki sam - podwójne wahacze z przodu, po pięć wahaczy na stronę z tyłu - ale według BMW zaszły tu szczegółowe zmiany mające na celu skompensować zmiany rozkładu masy i zwiększone możliwości napędu. Model M70 ze swoim adaptacyjnym zawieszeniem, elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywnym układem kierowniczym i stabilizatorami M jest jeszcze bardziej zaawansowany i dopracowany w kontekście jakości prowadzenia.

2025 BMW iX lifting design tył
13

Z zewnątrz nowego iX można poznać przede wszystkim z przodu. Pojawił się nieco inny grill z opcjonalnym podświetleniem LED. Inne są też przednie reflektory z pionowymi kierunkowskazami/światłami do jazdy dziennej, co odpowiada aktualnym standardom innych modeli w gamie BMW. Odświeżony przedni i tylny pas ma więcej lakierowanych powierzchni, a opcją dla wszystkich wariantów jest nowy pakiet dodatków M Sport. W pakiecie klienci dostają bardziej wyraziste wloty powietrza w przednim zderzaku i pionowe odblaski w tylnym. W konfiguratorze pojawiły się nowe wzory felg, gdzie największe rozmiary - 22 i 23 cale - łączone są z oponami mającymi dodatkowe absorbery piankowe dla lepszego komfortu akustycznego.

Przy okazji liftingu BMW postanowiło poprawić cennik modelu iX. W Polsce najtańszy wariant xDrive45 jest dostępny od 375 500 zł (-2800 zł), ale z pakietem M jest to już 403 700 zł, a M Pro kosztuje od 413 000 zł. Pozostałe wersje są sporo tańsze niż dotychczas. Pośredni model xDrive60 startuje od 450 000 zł (-48 000 zł), a topowe M70 wyceniono na 560 000 zł (-49 000 zł). Pierwsze egzemplarze poliftowego BMW iX pojawią się w salonach w maju.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025
Audi V6 TDI mhev prezentacja
Audi
Audi prezentuje nowy silnik V6 TDI z technologią MHEV plus

Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.

29 listopada 2025
2026 Mercedes-AMG GT 4-door ev
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG zorganizował pierwszy dynamiczny pokaz nowego GT 4-door

W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.

29 listopada 2025
BMW Z4 Final Edition prezentacja
BMW / Z4
BMW Z4 Final Edition - pożegnanie w dobrym stylu

BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.

26 listopada 2025
Land Rover Defender Dakar D7X-R prezentacja
Land Rover / Defender
Land Rover Defender D7X-R gotowy na Dakar 2026

Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.

25 listopada 2025
2026 Mercedes-Benz CLA Shooting Brake cena
Mercedes / CLA
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake wyceniony. Na razie tylko jako EV

Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.

25 listopada 2025
Brabus XL 800 Cabrio premiera
Mercedes / klasa G
Brabus XL 800 Cabrio - niebo nad głową i 800 KM pod maską

Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.

24 listopada 2025
Porsche 911 992.2 GT3 Manthey
Porsche / 911 GT3
Porsche 992.2 GT3 z Manthey Kit - minus 2,8 sekundy na Ringu

Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.

24 listopada 2025
Genesis GV60 Magma debiut
Genesis / GV60
Genesis GV60 Magma - koreański sposób na połączenie luksusu i osiągów

Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.

21 listopada 2025