Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW iX z liftingiem na 2025 rok. Zmienił się wygląd, moc i wydajność

Na rok 2025 BMW przygotowało trzy warianty odświeżonego SUV-a iX z większą mocą i lepszym zasięgiem.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

29 stycznia 2025
2025 BMW iX lifting
13

BMW iX pokazano w 2021 roku i od tamtej pory trwa zażarta dyskusja na temat jego designu. Może nie jest to najbardziej udany projekt pod kątem stylizacji, za to iX okazało się całkiem niezłym, komfortowym i dopracowanym elektrycznym SUV-em. Teraz samochód ten przeszedł spory lifting. Na tylnej klapie pojawią się inne niż dotychczas oznaczenia sygnalizujące większą moc i lepszą wydajność. Poza tym producent popracował nad kalibracją podwozia i wprowadził kilka zmian w wyglądzie.

Wciąż do wyboru są trzy warianty napędu na wszystkie koła, ale nawet najtańszy model zyskał sporo mocy. Od wiosny 2025 podstawę oferty będzie stanowić wersja “45” zastępująca wcześniejszą “40”. Moc wzrosła o 82 KM i 70 Nm, do wartości 408 KM i 700 Nm, przez co przyspieszenie do 100 km/h poprawiło się o sekundę i trwa teraz 5,1 s. Pośrodku gamy zamiast xDrive50 będzie xDrive60 rozwijające 544 KM. Mimo wzrostu o 21 KM czas przyspieszenia do 100 km/h równy 4,6 s pozostał bez zmian. Oba te warianty - 45 i 60 - będą miały prędkość maksymalną ograniczoną do 200 km/h

Na szczycie BMW zaoferuje iX M70. Jego dwa silniki generują łącznie 659 KM i nawet do 1100 Nm przy użyciu odpowiedniego trybu. Przyspieszenie do 100 km/h w M70 wynosi 3,8 s, a ponieważ jest to produkt z gamy M, prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Po liftingu BMW iX zyskało przede wszystkim na wydajności. Zasięg na baterii po raz pierwszy przekroczył 700 km.

Poza mocą BMW najbardziej podkreśla zwiększony zasięg nowych napędów. W zależności od wersji wyniki wydajności poprawiły się nawet o 40%. Według normy WLTP zasięg nowego BMW iX xDrive 45 waha się od 490 do 602 km, w M70 jest to od 521 do 600 km, a mistrzem wydajności jest pośredni model xDrive60. Jego zasięg producent określa na 563 do 701 km na jednym ładowaniu i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich elektrycznych modeli BMW. Większy zasięg wszystkich wariantów jest zasługą nowej technologii inwertera elektroniki silnoprądowej oraz nowych ogniw o większej gęstości energetycznej (w modelu xDrive45 nawet o 30%). Ponadto BMW dokonało aktualizacji oprogramowania sterującego energią i zamontowało łożyska kół i opony o zmniejszonych oporach toczenia.

Reklama

Bazowy układ zawieszenia pozostał taki sam - podwójne wahacze z przodu, po pięć wahaczy na stronę z tyłu - ale według BMW zaszły tu szczegółowe zmiany mające na celu skompensować zmiany rozkładu masy i zwiększone możliwości napędu. Model M70 ze swoim adaptacyjnym zawieszeniem, elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, aktywnym układem kierowniczym i stabilizatorami M jest jeszcze bardziej zaawansowany i dopracowany w kontekście jakości prowadzenia.

2025 BMW iX lifting design tył
13

Z zewnątrz nowego iX można poznać przede wszystkim z przodu. Pojawił się nieco inny grill z opcjonalnym podświetleniem LED. Inne są też przednie reflektory z pionowymi kierunkowskazami/światłami do jazdy dziennej, co odpowiada aktualnym standardom innych modeli w gamie BMW. Odświeżony przedni i tylny pas ma więcej lakierowanych powierzchni, a opcją dla wszystkich wariantów jest nowy pakiet dodatków M Sport. W pakiecie klienci dostają bardziej wyraziste wloty powietrza w przednim zderzaku i pionowe odblaski w tylnym. W konfiguratorze pojawiły się nowe wzory felg, gdzie największe rozmiary - 22 i 23 cale - łączone są z oponami mającymi dodatkowe absorbery piankowe dla lepszego komfortu akustycznego.

Przy okazji liftingu BMW postanowiło poprawić cennik modelu iX. W Polsce najtańszy wariant xDrive45 jest dostępny od 375 500 zł (-2800 zł), ale z pakietem M jest to już 403 700 zł, a M Pro kosztuje od 413 000 zł. Pozostałe wersje są sporo tańsze niż dotychczas. Pośredni model xDrive60 startuje od 450 000 zł (-48 000 zł), a topowe M70 wyceniono na 560 000 zł (-49 000 zł). Pierwsze egzemplarze poliftowego BMW iX pojawią się w salonach w maju.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Porsche 911 GT3 992.2 manual
Porsche / 911 GT3
Porsche 992.2 GT3 to najszybszy samochód z manualem na Nürburgringu

Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.

17 kwietnia 2025
Hennessey Venom F5 Evolution prezentacja
Hennessey / Venom F5
Nowy Hennessey Venom F5 Evolution ma dwa razy tyle mocy co Veyron

W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.

17 kwietnia 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

16 kwietnia 2025
2026 Lamborghini Urus Performante spyshot
Lamborghini / Urus Performante
Nowe Lamborghini Urus Performante coraz bliżej premiery

Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.

15 kwietnia 2025
Włókna węglowe zakaz 2029
Rynek
Parlament Europejski planuje zakazać używania włókien węglowych

Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.

15 kwietnia 2025
2027 McLaren WEC
McLaren
McLaren z silnikiem V10 powalczy o triumf w Le Mans

Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.

14 kwietnia 2025
MGA Factory Edition Frontline restomod
Restomod
To klasyczne MG ma stosunek mocy do masy niczym Porsche 911 GT3

MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.

10 kwietnia 2025
JCR Porsche 911 S/T tuning
Porsche / 911 S/T
Tuner JCR poprawił nasz Samochód Roku - Porsche 911 S/T

JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.

10 kwietnia 2025
2026 Aston Martin DB12 spyshot
Aston Martin / DB12
Po Nurburgringu jeździ zmodyfikowany Aston Martin DB12. Nowy AMR?

Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.

10 kwietnia 2025
2025 Bentley Continental GT premiera
Bentley / Continental GT
Bazowy hybrydowy Bentley Continental GT ma aż 680 KM i silnik V8

Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.

8 kwietnia 2025
zmiany legislacyjne w UK 2035
Rynek
Wielka Brytania luzuje ban na samochody spalinowe niszowych producentów

Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.

7 kwietnia 2025
2025 Abt RS3-R tuning
ABT
Audi RS3-R od Abt mocą zbliża się do Porsche 911 GTS

Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.

7 kwietnia 2025