Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Choć dostawy nowego hybrydowego M5 dopiero się zaczęły, BMW już pracuje nad jego kolejną generacją.
Ledwo wysechł tusz na formularzach pierwszych zamówień nowego BMW M5 G90, a na drogach już pojawiły się muły testowe tego modelu w wersji po liftingu (LCI w żargonie BMW). Spekulowana data debiutu to dopiero druga połowa 2027 roku. Obfity kamuflaż na tym “zimowym” prototypie nie ułatwia obserwacji szczegółów, ale widzimy wyraźnie, że język stylistyczny Neue Klasse będzie integralną częścią nowej serii 5, a co za tym idzie, także M5.
Liftingi zazwyczaj nie przynoszą holistycznych zmian w stylizacji danego modelu, ale BMW zamierza złamać tę zasadę w nadchodzącej serii 5. Przedni pas, światła i grill mocno upodobnią się do koncepcyjnego sedana Neue Klasse. W dolnej części zderzaka znajdą się pokaźne otwory wlotów powietrza. Jak na razie grubsze maskowanie zasłania górne części przednich błotników i centralną część pokrywy silnika, więc tam zmiany będą jeszcze większe.
W tylnej części kamuflaż jest jeszcze grubszy, ale widać spod niego nowy zderzak i zmieniony kształt pokrywy bagażnika z szerszymi światłami zgodnymi z językiem stylistycznym Neue Klasse. Ukryta centralna część tylnego zderzaka może sugerować, że styliści pracują nad zmianą kontrowersyjnego panelu w kształcie litery “V” w obecnym M5. Interesujący jest fakt, że muł testowy nie ma karbonowego panelu dachowego jak w obecnym M5, a jego dach jest identyczny jak w zwykłej “piątce”. Prawdopodobnie nie ma sensu montować elementu z drogiego włókna węglowego w samochodzie, który zostanie zniszczony lub rozbity w ramach testów. Oznaczałoby to, że akurat dach w M5 pozostanie bez zmian.
Hybrydowy napęd wykorzystujący podwójnie doładowane V8 i asystujący mu silnik elektryczny zostanie bez większych zmian, chyba że producent zdecyduje się na symboliczny wzrost parametrów z obecnych 727 KM i 1000 Nm. Możliwe, że BMW będzie chciało nieco zbić masę auta stosując nowocześniejszą technologię akumulatorów przy zachowaniu tego samego zasięgu elektrycznego. Ewentualnie masa zostanie taka sama, ale nowsze baterie o większej gęstości pozwolą jeszcze zwiększyć osiągi i zasięg M5 w trybie elektrycznym.
Czy w planach BMW znajduje się remake świetnego M5 CS? Możemy tylko mieć nadzieję, że następca naszego Samochodu Roku Evo 2021 kiedyś się faktycznie pojawi. Byłaby to okazja na zrzucenie kilku z dodatkowych mniej więcej 700 kg, które M5 nabyło od kiedy pojawiła się ostatnia wersja CS.
Nie ma na razie żadnych wskazówek na temat nowości we wnętrzu poliftowego M5. Możemy jedynie zgadywać, że pojawi się w nim ekran BMW Panoramic Vision i nowy system BMW OS X pokazany niedawno podczas targów CES w Las Vegas. Oznaczałoby to obecność szerokiego na cały kokpit cienkiego ekranu w stylu wyświetlacza head-up, ale także nowej kierownicy w stylu tej zaprezentowanej podczas CES.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.