Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
Ponad 3 lata od momentu uruchomienia produkcji Aston Martin wreszcie pokazał na co stać Valkyrie w warunkach torowych. Flagowy hipersamochód brytyjskiej marki z Darrenem Turnerem (zwycięzcą 24h Le Mans i głównym kierowcą testowym AM) za kierownicą pobił rekord toru Silverstone GP w kategorii samochodów produkcyjnych.
Na torze w bezpośrednim sąsiedztwie ośrodka testowego Aston Martina w Silverstone, Valkyrie wykręcił czas o ponad 10 s lepszy niż poprzedni rekord należący do Porsche 911 GT2 RS po modyfikacjach firmy JCR. Z czasem 1:56,42 Valkyrie stał się pierwszym samochodem drogowym, który zszedł tam poniżej 2 minut, co stawia go w jednym szeregu z samochodami typowo wyczynowymi.
Nie ma co porównywać tego czasu do absolutnego rekordu toru - 1:27,097 Maxa Verstappena z 2020 roku - ale Aston Martin pojechał na torze Grand Prix szybciej niż jakiekolwiek auto klasy GT3. Tutaj numerem jeden jest Lamborghini Huracan GT3 Evo z wynikiem 1:58,165 ustanowionym w 2019 roku. Co prawda auta wyścigowe klasy GT3 mają około połowy mocy Valkyrie, ale ich rozbudowana aerodynamika i gładkie opony niemożliwe do homologowania na drogi dają in niesamowite osiągi, przez co na torze są ekstremalnie szybkie nawet z niedostatkiem mocy w stosunku do swoich drogowych odpowiedników.
Po rekordowym przejeździe Turner powiedział: „Przyspieszenie i prędkość maksymalna znacznie przewyższają wszystko, czym ścigałem się w Le Mans. Dzięki aktywnej aerodynamice i zdolności samochodu do optymalizacji siły docisku podczas przyspieszania, prędkość nieustannie rośnie”. Kamera pokładowa pokazuje, że Valkyrie osiąga 275 km/h na prostej Hamilton i 290 km/h na prostej Hangar, co pokazuje jak potężny jest to samochód. Turner ujawnił, że specyfikacja auta (w tym opony) była standardowa, dlatego po wykręceniu rekordu po prostu wyjechali tym samochodem na drogę.
Podczas przejazdu nawierzchnia była sucha, jednak według Turnera niedawna impreza motocyklowa i następujące po niej opady pozostawiły asfalt w nie najlepszym stanie. Dodał: „Samochód spisał się znakomicie. Nie jestem pewien, czy mogłem bardziej się postarać, ale może w innym dniu, w idealnych warunkach, moglibyśmy znaleźć jeszcze kilka dziesiątych, jeśli nie więcej”.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.