Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
Ponad 3 lata od momentu uruchomienia produkcji Aston Martin wreszcie pokazał na co stać Valkyrie w warunkach torowych. Flagowy hipersamochód brytyjskiej marki z Darrenem Turnerem (zwycięzcą 24h Le Mans i głównym kierowcą testowym AM) za kierownicą pobił rekord toru Silverstone GP w kategorii samochodów produkcyjnych.
Na torze w bezpośrednim sąsiedztwie ośrodka testowego Aston Martina w Silverstone, Valkyrie wykręcił czas o ponad 10 s lepszy niż poprzedni rekord należący do Porsche 911 GT2 RS po modyfikacjach firmy JCR. Z czasem 1:56,42 Valkyrie stał się pierwszym samochodem drogowym, który zszedł tam poniżej 2 minut, co stawia go w jednym szeregu z samochodami typowo wyczynowymi.
Nie ma co porównywać tego czasu do absolutnego rekordu toru - 1:27,097 Maxa Verstappena z 2020 roku - ale Aston Martin pojechał na torze Grand Prix szybciej niż jakiekolwiek auto klasy GT3. Tutaj numerem jeden jest Lamborghini Huracan GT3 Evo z wynikiem 1:58,165 ustanowionym w 2019 roku. Co prawda auta wyścigowe klasy GT3 mają około połowy mocy Valkyrie, ale ich rozbudowana aerodynamika i gładkie opony niemożliwe do homologowania na drogi dają in niesamowite osiągi, przez co na torze są ekstremalnie szybkie nawet z niedostatkiem mocy w stosunku do swoich drogowych odpowiedników.
Po rekordowym przejeździe Turner powiedział: „Przyspieszenie i prędkość maksymalna znacznie przewyższają wszystko, czym ścigałem się w Le Mans. Dzięki aktywnej aerodynamice i zdolności samochodu do optymalizacji siły docisku podczas przyspieszania, prędkość nieustannie rośnie”. Kamera pokładowa pokazuje, że Valkyrie osiąga 275 km/h na prostej Hamilton i 290 km/h na prostej Hangar, co pokazuje jak potężny jest to samochód. Turner ujawnił, że specyfikacja auta (w tym opony) była standardowa, dlatego po wykręceniu rekordu po prostu wyjechali tym samochodem na drogę.
Podczas przejazdu nawierzchnia była sucha, jednak według Turnera niedawna impreza motocyklowa i następujące po niej opady pozostawiły asfalt w nie najlepszym stanie. Dodał: „Samochód spisał się znakomicie. Nie jestem pewien, czy mogłem bardziej się postarać, ale może w innym dniu, w idealnych warunkach, moglibyśmy znaleźć jeszcze kilka dziesiątych, jeśli nie więcej”.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.