Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Dwukrotny mistrz świata Formuły 1, kierowca teamu Aston Martin Aramco F1, Fernando Alonso odebrał swojego Aston Martina Valkyrie. Ceremonia przekazania auta miała miejsce w Monte Carlo Bay Hotel w Monako.
To jeden z serii 150 egzemplarzy Valkyrie jakie wyjadą na drogi. Samochód ma dość charakterystyczną specyfikację stworzoną przez dział Q by Aston Martin zgodnie z życzeniem Alonso. Główny schemat kolorystyczny stanowi satynowy lakier Aston Martin Racing Green z kontrastującymi akcentami w kolorze AMR Lime podkreślającymi skomplikowane kształty i powierzchnie Valkyrie. W przepastnych kanałach Venturiego pod spodem auta można dostrzec też akcenty w kolorach Speed Red oraz jasno- i ciemnoniebieskim.
Na wypadek gdyby zielona Valkyrie z daleka wydawała się zbyt zwyczajna (o ile jakąkolwiek Valkyrie można by za taką uznać), egzemplarz mistrza świata ma wiele akcentów świadczących do kogo należy. Przede wszystkim przez przednią i boczne szyby można dostrzec logo Alonso wyhaftowane nicią w kolorze AMR Lime na zagłówkach. To samo logo widać po otwarciu drzwi na “progach”, czyli w tym miejscu, w którym zwyczajowo w Valkyrie musisz usiąść zanim wślizgniesz się do kokpitu. Inne ukryte smaczki to obecna w kilku miejscach czternastka - numer startowy Alonso od 1996 roku - na przykład wytłoczona na aluminiowym pedale przyspieszenia, a także napis “caution hot” w tylnej części pojazdu.
„Trudno wyrazić słowami, jak bardzo czekałem na ten dzień”, powiedział Alonso. „Zasiąść za kierownicą mojej własnej Valkyrie, nad której projektem tak blisko współpracowałem z zespołem Q by Aston Martin, to z pewnością moment, który warto zapamiętać. Valkyrie naprawdę jest bolidem F1 na drogę, z tak dużą wiedzą i technologią wyciągniętą z wyścigowego doświadczenia Aston Martina, i nie mogę się doczekać, kiedy wyruszę nią w drogę”.
Alonso jest osobiście zaangażowany i entuzjastycznie nastawiony do wielu drogowych samochodów Aston Martina. Niedawno był obecny na premierze nowego Vanquisha w Wenecji, a wcześniej uczestniczył w tworzeniu torowego modelu Valiant. W pewnym sensie był jego mocodawcą, gdyż Valiant narodził się z pomysłów Alonso na personalizację jego własnego egzemplarza limitowanego modelu Valour, które okazały się na tyle ambitne, że przerodziły się w nową koncepcję. Potem Fernando sam zasiadł za kierownicą Valianta podczas jego dynamicznej prezentacji na Goodwood Festival of Speed 2024.
O ile Valiant to torowa wersja auta drogowego, tak Valkyrie to bardziej wyścigowy prototyp wyposażony w tablice rejestracyjne niż jakikolwiek samochód drogowy w pełnym rozumieniu tego słowa. Już w przyszłym roku Aston Martin zamierz wystawić dwa modele Valkyrie AMR-MLH w 24h Le Mans, gdzie zespół ma zamiar powalczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. 6,5-litrowy silnik V12 Coswortha kręcący się do 11 100 obr./min. przykręcony bezpośrednio do karbonowego podwozia autorstwa Multimatic sprawia, że potrzebujesz interkomu, aby swobodnie porozumiewać się z własnym pasażerem. Jak zdążyliśmy się przekonać, jazda tym autem to niesamowicie inspirujące, ale też nieco alienujące doświadczenie, przynajmniej na torze.
Produkcja każdego samochodu zajmuje 2000 roboczogodzin, przy użyciu technik konstrukcyjnych w stylu Formuły 1 i egzotycznych materiałów - sama ilość tytanu wymagana przez program Valkyrie sprawiła, że nawet brytyjskie Ministerstwo Obrony zainteresowało się tematem. Może i jest to hybryda, ale wątpliwe jest, czy w przypadku tego samochodu służbowego można ubiegać się o jakiekolwiek dopłaty rządowe.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.