Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Fernando Alonso odebrał swój egzemplarz Aston Martina Valkyrie

Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 września 2024
Aston Martin Valkyrie Alonso
12

Dwukrotny mistrz świata Formuły 1, kierowca teamu Aston Martin Aramco F1, Fernando Alonso odebrał swojego Aston Martina Valkyrie. Ceremonia przekazania auta miała miejsce w Monte Carlo Bay Hotel w Monako.

To jeden z serii 150 egzemplarzy Valkyrie jakie wyjadą na drogi. Samochód ma dość charakterystyczną specyfikację stworzoną przez dział Q by Aston Martin zgodnie z życzeniem Alonso. Główny schemat kolorystyczny stanowi satynowy lakier Aston Martin Racing Green z kontrastującymi akcentami w kolorze AMR Lime podkreślającymi skomplikowane kształty i powierzchnie Valkyrie. W przepastnych kanałach Venturiego pod spodem auta można dostrzec też akcenty w kolorach Speed Red oraz jasno- i ciemnoniebieskim.

Fernando Alonso ściśle współpracował z działem Q by Aston Martin przy specyfikacji swojego Valkyrie.

Na wypadek gdyby zielona Valkyrie z daleka wydawała się zbyt zwyczajna (o ile jakąkolwiek Valkyrie można by za taką uznać), egzemplarz mistrza świata ma wiele akcentów świadczących do kogo należy. Przede wszystkim przez przednią i boczne szyby można dostrzec logo Alonso wyhaftowane nicią w kolorze AMR Lime na zagłówkach. To samo logo widać po otwarciu drzwi na “progach”, czyli w tym miejscu, w którym zwyczajowo w Valkyrie musisz usiąść zanim wślizgniesz się do kokpitu. Inne ukryte smaczki to obecna w kilku miejscach czternastka - numer startowy Alonso od 1996 roku - na przykład wytłoczona na aluminiowym pedale przyspieszenia, a także napis “caution hot” w tylnej części pojazdu.

„Trudno wyrazić słowami, jak bardzo czekałem na ten dzień”, powiedział Alonso. „Zasiąść za kierownicą mojej własnej Valkyrie, nad której projektem tak blisko współpracowałem z zespołem Q by Aston Martin, to z pewnością moment, który warto zapamiętać. Valkyrie naprawdę jest bolidem F1 na drogę, z tak dużą wiedzą i technologią wyciągniętą z wyścigowego doświadczenia Aston Martina, i nie mogę się doczekać, kiedy wyruszę nią w drogę”.

Reklama
Aston Martin Valkyrie_Fernando Alonso odbiór auta
12

Alonso jest osobiście zaangażowany i entuzjastycznie nastawiony do wielu drogowych samochodów Aston Martina. Niedawno był obecny na premierze nowego Vanquisha w Wenecji, a wcześniej uczestniczył w tworzeniu torowego modelu Valiant. W pewnym sensie był jego mocodawcą, gdyż Valiant narodził się z pomysłów Alonso na personalizację jego własnego egzemplarza limitowanego modelu Valour, które okazały się na tyle ambitne, że przerodziły się w nową koncepcję. Potem Fernando sam zasiadł za kierownicą Valianta podczas jego dynamicznej prezentacji na Goodwood Festival of Speed 2024.

O ile Valiant to torowa wersja auta drogowego, tak Valkyrie to bardziej wyścigowy prototyp wyposażony w tablice rejestracyjne niż jakikolwiek samochód drogowy w pełnym rozumieniu tego słowa. Już w przyszłym roku Aston Martin zamierz wystawić dwa modele Valkyrie AMR-MLH w 24h Le Mans, gdzie zespół ma zamiar powalczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. 6,5-litrowy silnik V12 Coswortha kręcący się do 11 100 obr./min. przykręcony bezpośrednio do karbonowego podwozia autorstwa Multimatic sprawia, że potrzebujesz interkomu, aby swobodnie porozumiewać się z własnym pasażerem. Jak zdążyliśmy się przekonać, jazda tym autem to niesamowicie inspirujące, ale też nieco alienujące doświadczenie, przynajmniej na torze.

Produkcja każdego samochodu zajmuje 2000 roboczogodzin, przy użyciu technik konstrukcyjnych w stylu Formuły 1 i egzotycznych materiałów - sama ilość tytanu wymagana przez program Valkyrie sprawiła, że nawet brytyjskie Ministerstwo Obrony zainteresowało się tematem. Może i jest to hybryda, ale wątpliwe jest, czy w przypadku tego samochodu służbowego można ubiegać się o jakiekolwiek dopłaty rządowe.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025
Zenvo Aurora kwiecień 2024
Zenvo / Aurora
Nowe Zenvo Aurora ma ponad dwa razy więcej mocy niż Ferrari 296

Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.

24 czerwca 2025
BMW tworzywa karbon kompozyt
BMW
UE rozważa bana na włókna węglowe, tymczasem BMW ma już zastępstwo

BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.

23 czerwca 2025
Dacia Duster 1.2 tce test
Dacia / Duster
Dacia Duster 1.2 TCe 130 - czy obroni się przed chińskim natarciem?

Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?

22 czerwca 2025
Volkswagen Golf GTI Edition 50 premiera
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 - pierwszy taki hot hatch od dekady

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

21 czerwca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Inspirowane McLarenem F1 Lanzante 95-59 zadebiutuje na Goodwood FoS

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

20 czerwca 2025
2025 Land Rover Defender Trophy Edition
Land Rover / Defender
Land Rover Defender 110 Trophy - z wielbłądami w tle

Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.

20 czerwca 2025
2025 HWA Evo restomod
Restomod
HWA będzie ścigać się restomodem stylizowanym na Mercedesa 190E Evo II

Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.

20 czerwca 2025