Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Bentley wdraża swój plan prowadzący do neutralności środowiskowej, mają w tym pomóc 3 miliardy euro na inwestycje.
Brytyjska marka ogłosiła, że przyspiesza swoje dążenie do uzyskania neutralności śladu węglowego przed 2030 r. Impuls ten obejmie inwestycje w przyszłą gamę modeli, zakłady produkcyjne oraz zmiany w działalności firmy.
Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na pięć nowych modeli elektrycznych, które będą pojawiać się od 2025 r. - po jednym na rok. Modele te powstaną w Wielkiej Brytanii i zasilą szybko rozrastającą się elektryczną rodzinę Bentleya obok istniejących modeli plug-in. W tej chwili należą do niej hybrydy na bazie Bentaygi i Flying Spura, które w tym roku mają odpowiadać za około 20% sprzedaży marki.
Jednak głównym nurtem zmian mają być samochody elektryczne, których podstawą będzie oczywiście technologia koncernu Volkswagena. Przewidujemy, że Audi i Porsche będą tutaj głównymi partnerami technicznymi, ale i sam Volkswagen przeznacza niemałe środki na rozwój programu Artemis, który ma przynieść koncernowi nowe możliwości w zakresie technologii akumulatorów i platform przeznaczonych dla szerokiego spektrum modeli.
Część z 3 miliardów euro Bentley chce przeznaczyć na budowę tzw. “Dream Factory” - czystej, cyfrowej i elastycznej przestrzeni, która będzie koncentrować się na efektywności zużycia wody i zarządzania odpadami, poza zwykłymi względami związanymi z emisją dwutlenku węgla, aby mieć jak najmniejszy wpływ na środowisko. Ten nowy zakład produkcyjny jest częścią większej reorganizacji przestrzeni w siedzibie w Crewe, która zaczęła się w 2020 r. od zamknięcia linii produkcyjnej i warsztatów silnikowych, które przedtem służyły modelowi Mulsanne.
Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors, powiedział: "Jednoczesne przyspieszenie realizacji naszej strategii Beyond100 i zapewnienie produkcji samochodów elektrycznych w Crewe, wraz z inwestycją o wartości 2,5 mld funtów, sprawia, że jest to kamień milowy w 102-letniej historii firmy Bentley. Jest to światło dla całej rodziny Bentleya, naszych dostawców i partnerów, a także dla przemysłu motoryzacyjnego i całej brytyjskiej produkcji.”
Najnowsze ogłoszenie dotyczące planu Beyond100 firmy Bentley potwierdza rozpoczęcie ważnego etapu transformacji w długiej i znakomitej historii firmy. “Świat się zmienia, a my musimy odegrać naszą rolę w neutralizacji naszego wpływu na środowisko. Oznacza to realizację naszego celu, jakim jest całkowite zneutralizowanie emisji dwutlenku węgla do 2030 r. oraz potwierdzenie naszej roli jako lidera w dziedzinie zrównoważonej, luksusowej mobilności".
Strategia Beyond100 nie tylko przyniesie Bentleyowi nowe inwestycje, ale również umocni przynależność tej marki do Wielkiej Brytanii poprzez zabezpieczenie produkcji nowych aut w dającej się przewidzieć przyszłości. Firma kładzie również nacisk na wspieranie swojej obecnej i przyszłej floty pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi poprzez inwestycje w zrównoważone paliwa, a wszystkie te działania umacniają silną pozycję firmy Bentley na początku jej drugiego stulecia.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.