BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Bentley wdraża swój plan prowadzący do neutralności środowiskowej, mają w tym pomóc 3 miliardy euro na inwestycje.
Brytyjska marka ogłosiła, że przyspiesza swoje dążenie do uzyskania neutralności śladu węglowego przed 2030 r. Impuls ten obejmie inwestycje w przyszłą gamę modeli, zakłady produkcyjne oraz zmiany w działalności firmy.
Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na pięć nowych modeli elektrycznych, które będą pojawiać się od 2025 r. - po jednym na rok. Modele te powstaną w Wielkiej Brytanii i zasilą szybko rozrastającą się elektryczną rodzinę Bentleya obok istniejących modeli plug-in. W tej chwili należą do niej hybrydy na bazie Bentaygi i Flying Spura, które w tym roku mają odpowiadać za około 20% sprzedaży marki.
Jednak głównym nurtem zmian mają być samochody elektryczne, których podstawą będzie oczywiście technologia koncernu Volkswagena. Przewidujemy, że Audi i Porsche będą tutaj głównymi partnerami technicznymi, ale i sam Volkswagen przeznacza niemałe środki na rozwój programu Artemis, który ma przynieść koncernowi nowe możliwości w zakresie technologii akumulatorów i platform przeznaczonych dla szerokiego spektrum modeli.
Część z 3 miliardów euro Bentley chce przeznaczyć na budowę tzw. “Dream Factory” - czystej, cyfrowej i elastycznej przestrzeni, która będzie koncentrować się na efektywności zużycia wody i zarządzania odpadami, poza zwykłymi względami związanymi z emisją dwutlenku węgla, aby mieć jak najmniejszy wpływ na środowisko. Ten nowy zakład produkcyjny jest częścią większej reorganizacji przestrzeni w siedzibie w Crewe, która zaczęła się w 2020 r. od zamknięcia linii produkcyjnej i warsztatów silnikowych, które przedtem służyły modelowi Mulsanne.
Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors, powiedział: "Jednoczesne przyspieszenie realizacji naszej strategii Beyond100 i zapewnienie produkcji samochodów elektrycznych w Crewe, wraz z inwestycją o wartości 2,5 mld funtów, sprawia, że jest to kamień milowy w 102-letniej historii firmy Bentley. Jest to światło dla całej rodziny Bentleya, naszych dostawców i partnerów, a także dla przemysłu motoryzacyjnego i całej brytyjskiej produkcji.”
Najnowsze ogłoszenie dotyczące planu Beyond100 firmy Bentley potwierdza rozpoczęcie ważnego etapu transformacji w długiej i znakomitej historii firmy. “Świat się zmienia, a my musimy odegrać naszą rolę w neutralizacji naszego wpływu na środowisko. Oznacza to realizację naszego celu, jakim jest całkowite zneutralizowanie emisji dwutlenku węgla do 2030 r. oraz potwierdzenie naszej roli jako lidera w dziedzinie zrównoważonej, luksusowej mobilności".
Strategia Beyond100 nie tylko przyniesie Bentleyowi nowe inwestycje, ale również umocni przynależność tej marki do Wielkiej Brytanii poprzez zabezpieczenie produkcji nowych aut w dającej się przewidzieć przyszłości. Firma kładzie również nacisk na wspieranie swojej obecnej i przyszłej floty pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi poprzez inwestycje w zrównoważone paliwa, a wszystkie te działania umacniają silną pozycję firmy Bentley na początku jej drugiego stulecia.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.