Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW prezentuje poliftowe modele M3 i M3 Competition, sedan i Touring

Niewielki lifting BMW M3 przyniósł mu nowy wygląd, a w modelach xDrive także zastrzyk mocy.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

29 maja 2024
2024 BMW M3 lifting
5

BMW M3 generacji G80 jest jednym z najlepszych sportowych sedanów (oraz szybkich kombi w przypadku Touringa) jakie można obecnie kupić. Aby podtrzymać dobre wyniki sprzedaży BMW przeprowadziło właśnie subtelną modernizację w obszarach takich jak układ napędowy, łączność czy wygląd zewnętrzny. Jeśli jeszcze nie przyzwyczaiłeś się do “bobrowego” grilla, w tym momencie odwróć wzrok, bo jest on nadal na swoim miejscu. Poliftowy model jest już dostępny w konfiguratorze BMW we wszystkich formach: jako M3 RWD (445 000 zł), M3 Competition RWD (470 000 zł), M3 Competition xDrive (500 000 zł) oraz M3 Competition xDrive z nadwoziem Touring (505 000 zł).

Od strony wizualnej nie ma zbyt wielu poprawek względem dotychczasowego M3. Pojawiły się nowe lampy przednie LED z diodami do jazdy dziennej w formie podwójnych “strzałek”, nowe lampy tylne i więcej wzorów kutych felg w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Aha, no i znaczek BMW na tylnej klapie ma teraz srebrną obwódkę. Uprzedzaliśmy, że to delikatny lifting.

Nowe BMW M3 przeszło subtelną aktualizację wyglądu i kokpitu. Pod maską zyskały tylko odmiany xDrive.

Bardziej znaczące są zmiany w napędzie. 3-litrowa rzędowa “szóstka” z dwoma turbinami w modelach z xDrive ma teraz 530, a nie 510 KM. Różnica polega głównie na zastosowaniu nowego oprogramowania sterownika silnika. Moment obrotowy pozostał na poziomie 650 Nm, ale jest dostępny w szerszym zakresie obrotów, konkretnie od 2750 do 5730. Odmiany z napędem na tył zachowały parametry sprzed liftu - zwykłe M3 ma 480 KM i może mieć ręczną skrzynię, a model Competition zatrzymał się na 510 KM.

Osiągi wszystkich wersji są identyczne jak przed liftem. Najszybszy do 100 km/h jest sedan z xDrive (3,5 s), ale Touring ustępuje mu tylko o 0,1 s. Standardowa prędkość maksymalna wynosi zawsze 250 km/h, ale z opcjonalnym pakietem M Driver można ją podnieść do 280 km/h (Touring) lub nawet 290 km/h (sedan). Dodatkowe konie mechaniczne topowych wersji widać dopiero w sprincie do 200 km/h. Tu oba dostępne modele są o pół sekundy szybsze niż ich poprzednicy, bo czterodrzwiowe M3 Competition xDrive osiąga tę prędkość w 11,8 s, a M3 Touring Competition xDrive w 12,4 s.

2024 BMW M3 Touring tył
5

Tak jak wcześniej, moc jest przenoszona na koła przez 6-biegową skrzynię ręczną (tylko M3 RWD) lub 8-biegową skrzynię automatyczną z aktywnym dyferencjałem M przy tylnej osi. Gros sprzedaży stanowią wersje czteronapędowe, w których do wyboru jest kilka trybów pracy napędu, w tym 4WD, 4WD Sport i RWD. Każde M3 ma standardowo na pokładzie adaptacyjne amortyzatory, układ kierowniczy M Servotronic i zintegrowany stalowy układ hamulcowy M Compound, który w opcji może być karbonowo-ceramiczny. Jego wybranie skutkuje zmniejszeniem masy nieresorowanej o łącznie 14 kg. W podstawowym M3 jako opcję można wybrać też system 10-stopniowego układu kontroli stabilności M Traction Control. W modelach Competition, zarówno RWD jak i xDrive, system ten jest już standardem.

Reklama

Nowe BMW M3 nadal będzie w Polsce oferowane w szerokiej gamie, w tym z ręczną skrzynią biegów i tylnym napędem.

W kabinie poliftowego BMW M3 G80/G81 pojawiło się kilka nowości. Jedną z nich jest kierownica - spłaszczona u dołu, z czerwonym markerem na godzinie 12. Deska rozdzielcza standardowo wykończona jest panelami z aluminium, które za dopłatą można zamienić na włókno węglowe. Z listy opcji dostępne są też kubełkowe fotele wykonane z karbonu, lżejsze o prawie 10 kg niż standardowe. Ponadto BMW oferuje zestaw karbonowych dodatków zewnętrznych za 22 900 zł.

2024 BMW M3 sedan i touring
5

Dwa główne ekrany kokpitu nowych BMW M3 obsługują najnowszy system iDrive 8.5. Wśród funkcjonalności w głównym menu znajdują się takie systemy jak M LaptimerM Drift Analyzer, które pomagają monitorować własne osiągnięcia na torze. Wirtualne zegary nowego BMW M3 mają indywidualne grafiki M, a główny system multimedialny zawiera nawigację w chmurze, Personalnego Asystenta głosowego oraz bezprzewodową łączność ze smartfonem.

Produkcja nowych modeli BMW M3 ruszy w lipcu 2024, ale już można składać zamówienia m.in. poprzez oficjalny konfigurator marki.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024