Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW prezentuje poliftowe modele M3 i M3 Competition, sedan i Touring

Niewielki lifting BMW M3 przyniósł mu nowy wygląd, a w modelach xDrive także zastrzyk mocy.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

29 maja 2024
2024 BMW M3 lifting
5

BMW M3 generacji G80 jest jednym z najlepszych sportowych sedanów (oraz szybkich kombi w przypadku Touringa) jakie można obecnie kupić. Aby podtrzymać dobre wyniki sprzedaży BMW przeprowadziło właśnie subtelną modernizację w obszarach takich jak układ napędowy, łączność czy wygląd zewnętrzny. Jeśli jeszcze nie przyzwyczaiłeś się do “bobrowego” grilla, w tym momencie odwróć wzrok, bo jest on nadal na swoim miejscu. Poliftowy model jest już dostępny w konfiguratorze BMW we wszystkich formach: jako M3 RWD (445 000 zł), M3 Competition RWD (470 000 zł), M3 Competition xDrive (500 000 zł) oraz M3 Competition xDrive z nadwoziem Touring (505 000 zł).

Od strony wizualnej nie ma zbyt wielu poprawek względem dotychczasowego M3. Pojawiły się nowe lampy przednie LED z diodami do jazdy dziennej w formie podwójnych “strzałek”, nowe lampy tylne i więcej wzorów kutych felg w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Aha, no i znaczek BMW na tylnej klapie ma teraz srebrną obwódkę. Uprzedzaliśmy, że to delikatny lifting.

Nowe BMW M3 przeszło subtelną aktualizację wyglądu i kokpitu. Pod maską zyskały tylko odmiany xDrive.

Bardziej znaczące są zmiany w napędzie. 3-litrowa rzędowa “szóstka” z dwoma turbinami w modelach z xDrive ma teraz 530, a nie 510 KM. Różnica polega głównie na zastosowaniu nowego oprogramowania sterownika silnika. Moment obrotowy pozostał na poziomie 650 Nm, ale jest dostępny w szerszym zakresie obrotów, konkretnie od 2750 do 5730. Odmiany z napędem na tył zachowały parametry sprzed liftu - zwykłe M3 ma 480 KM i może mieć ręczną skrzynię, a model Competition zatrzymał się na 510 KM.

Osiągi wszystkich wersji są identyczne jak przed liftem. Najszybszy do 100 km/h jest sedan z xDrive (3,5 s), ale Touring ustępuje mu tylko o 0,1 s. Standardowa prędkość maksymalna wynosi zawsze 250 km/h, ale z opcjonalnym pakietem M Driver można ją podnieść do 280 km/h (Touring) lub nawet 290 km/h (sedan). Dodatkowe konie mechaniczne topowych wersji widać dopiero w sprincie do 200 km/h. Tu oba dostępne modele są o pół sekundy szybsze niż ich poprzednicy, bo czterodrzwiowe M3 Competition xDrive osiąga tę prędkość w 11,8 s, a M3 Touring Competition xDrive w 12,4 s.

2024 BMW M3 Touring tył
5

Tak jak wcześniej, moc jest przenoszona na koła przez 6-biegową skrzynię ręczną (tylko M3 RWD) lub 8-biegową skrzynię automatyczną z aktywnym dyferencjałem M przy tylnej osi. Gros sprzedaży stanowią wersje czteronapędowe, w których do wyboru jest kilka trybów pracy napędu, w tym 4WD, 4WD Sport i RWD. Każde M3 ma standardowo na pokładzie adaptacyjne amortyzatory, układ kierowniczy M Servotronic i zintegrowany stalowy układ hamulcowy M Compound, który w opcji może być karbonowo-ceramiczny. Jego wybranie skutkuje zmniejszeniem masy nieresorowanej o łącznie 14 kg. W podstawowym M3 jako opcję można wybrać też system 10-stopniowego układu kontroli stabilności M Traction Control. W modelach Competition, zarówno RWD jak i xDrive, system ten jest już standardem.

Reklama

Nowe BMW M3 nadal będzie w Polsce oferowane w szerokiej gamie, w tym z ręczną skrzynią biegów i tylnym napędem.

W kabinie poliftowego BMW M3 G80/G81 pojawiło się kilka nowości. Jedną z nich jest kierownica - spłaszczona u dołu, z czerwonym markerem na godzinie 12. Deska rozdzielcza standardowo wykończona jest panelami z aluminium, które za dopłatą można zamienić na włókno węglowe. Z listy opcji dostępne są też kubełkowe fotele wykonane z karbonu, lżejsze o prawie 10 kg niż standardowe. Ponadto BMW oferuje zestaw karbonowych dodatków zewnętrznych za 22 900 zł.

2024 BMW M3 sedan i touring
5

Dwa główne ekrany kokpitu nowych BMW M3 obsługują najnowszy system iDrive 8.5. Wśród funkcjonalności w głównym menu znajdują się takie systemy jak M LaptimerM Drift Analyzer, które pomagają monitorować własne osiągnięcia na torze. Wirtualne zegary nowego BMW M3 mają indywidualne grafiki M, a główny system multimedialny zawiera nawigację w chmurze, Personalnego Asystenta głosowego oraz bezprzewodową łączność ze smartfonem.

Produkcja nowych modeli BMW M3 ruszy w lipcu 2024, ale już można składać zamówienia m.in. poprzez oficjalny konfigurator marki.

Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024
Abarth 500 wycofany
Abarth / 500
Po 16 latach Abarth wygasza produkcję benzynowego 500

Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.

21 sierpnia 2024
Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Hennessey Venom F5-M Roadster premiera
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5-M to najmocniejszy seryjny samochód z manualem

Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.

10 września 2024
Bentley Flying Spur V8 Hybrid premiera
Bentley / Flying Spur
Bentley Flying Spur dostał nowy napęd Ultra Performance Hybrid

Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.

10 września 2024
Aston Martin F1 Aramco Adrian Newey
Formuła 1
Adrian Newey dołączy do zespołu Aston Martin Aramco F1

Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.

10 września 2024
Ginetta Akula produkcja
Ginetta / Akula
Ginetta (w końcu) zacznie produkować model Akula z silnikiem V8

Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.

8 września 2024
Renault R17 restomod
Restomod
Oto Renault R17 - karbonowy restomod w stylu lat 70.

Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w  produkcji.

6 września 2024
Aston Martin Valkyrie Alonso
Aston Martin / Valkyrie
Fernando Alonso odebrał swój egzemplarz Aston Martina Valkyrie

Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…

5 września 2024
2024 Cupra Terramar prezentacja
Cupra / Terramar
2024 Cupra Terramar - moc Golfa GTI w efektownym SUV-ie

Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.

5 września 2024
2024 Aston Martin Vanquish V12 debiut
Aston Martin / Vanquish
Aston Martin Vanquish to brytyjska odpowiedź na Ferrari 12Cilindri

Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.

4 września 2024
Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024
Audi Q5 SQ5 trzecia generacja
Audi / SQ5
Debiutuje nowe Audi Q5 i jego usportowiona odmiana SQ5

Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.

2 września 2024
Hyundai N Vision 74 data premiery
Hyundai / N Vision 74
Hyundai N Vision 74 wejdzie do produkcji maksymalnie w 2030 roku

Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.

30 sierpnia 2024
Mercedes-AMG PureSpeed prototypy
Mercedes / PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeed - speedster z Affalterbach

Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.

29 sierpnia 2024