Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Wzrost mocy i garść nowości stylistycznych to główne cechy pakietu oferowanego przez Brabusa do E63 S.
Brabus odcisnął już swoje piętno na najnowszym Mercedesie-AMG E63 S dzięki pakietowi tuningowemu "800", ale teraz ma coś dla tych, którzy pragną czegoś więcej. Pakiet Brabus 900 zawiera większy zakres modyfikacji, które można podzielić na zwiększenie potencjału silnika, poprawki estetyczne i nowe komponenty aerodynamiczne.
W miejsce fabrycznego 4-litrowego V8 zamontowano powiększoną jednostkę o pojemności 4,5 litra, z większymi tłokami, odlewanym wałem korbowym i nowymi korbowodami o wydłużonym skoku. W celu zmaksymalizowania mocy zastosowano także wysokociśnieniowe pompy paliwowe, zmodernizowany układ dolotowy i układ wydechowy ze stali nierdzewnej o mniej restrykcyjnych zaworach - ten ostatni obejmuje powiększone rury wydechowe, sportowe katalizatory i nowe filtry cząstek stałych.
Specjaliści z Bottrop zajęli się też turbinami. Wymienili je na podzespoły o zwiększonej kompresji z wzmocnioną konstrukcją wewnętrzną, a to przyczynia się do osiągnięcia wyższego ciśnienia doładowania. Poza tym dla zwyczajnego efekciarstwa zamontowano adaptery “BoostExtra”, które generują głośny dźwięk zaworu blow-off podczas zdejmowania nogi z gazu.
Jak zawsze Brabus swoje modyfikacje spina klamrą, którą jest zmiana softu. Strojenie ECU dostosowuje mapowanie wtrysku, zapłonu i kontroli ciśnienia doładowania w celu uzyskania optymalnej mocy, reakcji przepustnicy i emisji spalin - Brabus twierdzi, że pomimo absurdalnej mocy, 900-tka spełnia normy emisji spalin EURO 6D.
Brabus podkreśla, że na tych podzespołach możliwe jest nawet 1250 Nm, ale ograniczono maksymalny moment elektronicznie ze względu na troskę o układ przeniesienia napędu.
Dzięki złożonemu systemowi napędu na wszystkie koła 4Matic+ i skrzyni automatycznej z dziewięcioma przełożeniami samochód ten jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 2,8 s - to 0,6 s szybciej niż w standardowym AMG. Być może nawet większe wrażenie robi prędkość maksymalna na poziomie 328 km/h, zwłaszcza w porównaniu do elektronicznie ograniczonej prędkości fabrycznej wynoszącej 250 km/h.
Poza osiągami Brabus proponuje do swoich aut szerokie modyfikacje wizualne. Takie elementy jak kratki i ramki wlotów powietrza, lotka na klapie czy przedni splitter mogą być wykonane z błyszczącego lub matowego karbonu. Z kolei pod tylnym zderzakiem Brabus montuje bardziej okazały dyfuzor z miejscem przeznaczonym na cztery końcówki tytanowego wydechu.
Kute felgi Monoblock Z w rozmiarze 21 cali są obute w opony o średnicy 265 mm z przodu i 305 mm z tyłu, a dzięki poprawkom oprogramowania zawieszenia pneumatycznego zostały podniesione w nadkolach o 20 mm. Wszystkie elementy wykończenia nadwozia są pomalowane na czarno, co na pewno dodaje mrocznej agresji typowej dla wyrobów Brabusa. Producent stawia wyrazistą kropkę nad “i” poprzez zamontowanie czerwonej pokrywy z karbonu na nową, 4,5-litrową jednostkę.
We wnętrzu nabywcy mogą zdecydować się na całkowicie unikalne, na nowo tapicerowane wnętrze z elementami wykończenia z drewna lub włókna węglowego. Na liście opcji znajdują się również różne dźwignie zmiany biegów, aluminiowe rygielki zamków drzwi, podświetlane nakładki na progi z logo Brabusa i wiele innych.
Brabus 900 jest dostępny jako pakiet montowany do E63 dostarczonego przez klienta lub jako kompletny samochód i jest objęty gwarancją na trzy lata lub 100 000 km.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.