Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Brabus podkręcił Mercedesa-AMG E63 S do 900 KM

Wzrost mocy i garść nowości stylistycznych to główne cechy pakietu oferowanego przez Brabusa do E63 S.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

11 marca 2022
Brabus Mercedes AMG E63 S
15

Brabus odcisnął już swoje piętno na najnowszym Mercedesie-AMG E63 S dzięki pakietowi tuningowemu "800", ale teraz ma coś dla tych, którzy pragną czegoś więcej. Pakiet Brabus 900 zawiera większy zakres modyfikacji, które można podzielić na zwiększenie potencjału silnika, poprawki estetyczne i nowe komponenty aerodynamiczne.

W miejsce fabrycznego 4-litrowego V8 zamontowano powiększoną jednostkę o pojemności 4,5 litra, z większymi tłokami, odlewanym wałem korbowym i nowymi korbowodami o wydłużonym skoku. W celu zmaksymalizowania mocy zastosowano także wysokociśnieniowe pompy paliwowe, zmodernizowany układ dolotowy i układ wydechowy ze stali nierdzewnej o mniej restrykcyjnych zaworach - ten ostatni obejmuje powiększone rury wydechowe, sportowe katalizatory i nowe filtry cząstek stałych.

Brabus Mercedes AMG E63 S 900 KM
15

Specjaliści z Bottrop zajęli się też turbinami. Wymienili je na podzespoły o zwiększonej kompresji z wzmocnioną konstrukcją wewnętrzną, a to przyczynia się do osiągnięcia wyższego ciśnienia doładowania. Poza tym dla zwyczajnego efekciarstwa zamontowano adaptery “BoostExtra”, które generują głośny dźwięk zaworu blow-off podczas zdejmowania nogi z gazu.

Reklama

Jak zawsze Brabus swoje modyfikacje spina klamrą, którą jest zmiana softu. Strojenie ECU dostosowuje mapowanie wtrysku, zapłonu i kontroli ciśnienia doładowania w celu uzyskania optymalnej mocy, reakcji przepustnicy i emisji spalin - Brabus twierdzi, że pomimo absurdalnej mocy, 900-tka spełnia normy emisji spalin EURO 6D.

Brabus Mercedes AMG E63 S we mgle
15

Rezultatem jest moc na poziomie 900 KM i aż 1050 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 288 KM i 200 Nm więcej niż w seryjnym egzemplarzu E63 S.

Brabus podkreśla, że na tych podzespołach możliwe jest nawet 1250 Nm, ale ograniczono maksymalny moment elektronicznie ze względu na troskę o układ przeniesienia napędu.

Dzięki złożonemu systemowi napędu na wszystkie koła 4Matic+ i skrzyni automatycznej z dziewięcioma przełożeniami samochód ten jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 2,8 s - to 0,6 s szybciej niż w standardowym AMG. Być może nawet większe wrażenie robi prędkość maksymalna na poziomie 328 km/h, zwłaszcza w porównaniu do elektronicznie ograniczonej prędkości fabrycznej wynoszącej 250 km/h.

Reklama

Poza osiągami Brabus proponuje do swoich aut szerokie modyfikacje wizualne. Takie elementy jak kratki i ramki wlotów powietrza, lotka na klapie czy przedni splitter mogą być wykonane z błyszczącego lub matowego karbonu. Z kolei pod tylnym zderzakiem Brabus montuje bardziej okazały dyfuzor z miejscem przeznaczonym na cztery końcówki tytanowego wydechu.

Brabus Mercedes AMG E63 S ogromny splitter i tytanowy wydech
15

Kute felgi Monoblock Z w rozmiarze 21 cali są obute w opony o średnicy 265 mm z przodu i 305 mm z tyłu, a dzięki poprawkom oprogramowania zawieszenia pneumatycznego zostały podniesione w nadkolach o 20 mm. Wszystkie elementy wykończenia nadwozia są pomalowane na czarno, co na pewno dodaje mrocznej agresji typowej dla wyrobów Brabusa. Producent stawia wyrazistą kropkę nad “i” poprzez zamontowanie czerwonej pokrywy z karbonu na nową, 4,5-litrową jednostkę.

Brabus Mercedes AMG E63 S kute felgi
15

We wnętrzu nabywcy mogą zdecydować się na całkowicie unikalne, na nowo tapicerowane wnętrze z elementami wykończenia z drewna lub włókna węglowego. Na liście opcji znajdują się również różne dźwignie zmiany biegów, aluminiowe rygielki zamków drzwi, podświetlane nakładki na progi z logo Brabusa i wiele innych.

Brabus 900 jest dostępny jako pakiet montowany do E63 dostarczonego przez klienta lub jako kompletny samochód i jest objęty gwarancją na trzy lata lub 100 000 km.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025
JAS motorsport Honda NSX restomod
Restomod
JAS Motorsport i Pininfarina stworzą restomoda na bazie Hondy NSX

NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.

4 grudnia 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025
Audi V6 TDI mhev prezentacja
Audi
Audi prezentuje nowy silnik V6 TDI z technologią MHEV plus

Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.

29 listopada 2025
2026 Mercedes-AMG GT 4-door ev
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG zorganizował pierwszy dynamiczny pokaz nowego GT 4-door

W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.

29 listopada 2025
BMW Z4 Final Edition prezentacja
BMW / Z4
BMW Z4 Final Edition - pożegnanie w dobrym stylu

BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.

26 listopada 2025
Land Rover Defender Dakar D7X-R prezentacja
Land Rover / Defender
Land Rover Defender D7X-R gotowy na Dakar 2026

Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.

25 listopada 2025
2026 Mercedes-Benz CLA Shooting Brake cena
Mercedes / CLA
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake wyceniony. Na razie tylko jako EV

Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.

25 listopada 2025