Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Wzrost mocy i garść nowości stylistycznych to główne cechy pakietu oferowanego przez Brabusa do E63 S.
Brabus odcisnął już swoje piętno na najnowszym Mercedesie-AMG E63 S dzięki pakietowi tuningowemu "800", ale teraz ma coś dla tych, którzy pragną czegoś więcej. Pakiet Brabus 900 zawiera większy zakres modyfikacji, które można podzielić na zwiększenie potencjału silnika, poprawki estetyczne i nowe komponenty aerodynamiczne.
W miejsce fabrycznego 4-litrowego V8 zamontowano powiększoną jednostkę o pojemności 4,5 litra, z większymi tłokami, odlewanym wałem korbowym i nowymi korbowodami o wydłużonym skoku. W celu zmaksymalizowania mocy zastosowano także wysokociśnieniowe pompy paliwowe, zmodernizowany układ dolotowy i układ wydechowy ze stali nierdzewnej o mniej restrykcyjnych zaworach - ten ostatni obejmuje powiększone rury wydechowe, sportowe katalizatory i nowe filtry cząstek stałych.

Specjaliści z Bottrop zajęli się też turbinami. Wymienili je na podzespoły o zwiększonej kompresji z wzmocnioną konstrukcją wewnętrzną, a to przyczynia się do osiągnięcia wyższego ciśnienia doładowania. Poza tym dla zwyczajnego efekciarstwa zamontowano adaptery “BoostExtra”, które generują głośny dźwięk zaworu blow-off podczas zdejmowania nogi z gazu.
Jak zawsze Brabus swoje modyfikacje spina klamrą, którą jest zmiana softu. Strojenie ECU dostosowuje mapowanie wtrysku, zapłonu i kontroli ciśnienia doładowania w celu uzyskania optymalnej mocy, reakcji przepustnicy i emisji spalin - Brabus twierdzi, że pomimo absurdalnej mocy, 900-tka spełnia normy emisji spalin EURO 6D.

Brabus podkreśla, że na tych podzespołach możliwe jest nawet 1250 Nm, ale ograniczono maksymalny moment elektronicznie ze względu na troskę o układ przeniesienia napędu.
Dzięki złożonemu systemowi napędu na wszystkie koła 4Matic+ i skrzyni automatycznej z dziewięcioma przełożeniami samochód ten jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 2,8 s - to 0,6 s szybciej niż w standardowym AMG. Być może nawet większe wrażenie robi prędkość maksymalna na poziomie 328 km/h, zwłaszcza w porównaniu do elektronicznie ograniczonej prędkości fabrycznej wynoszącej 250 km/h.
Poza osiągami Brabus proponuje do swoich aut szerokie modyfikacje wizualne. Takie elementy jak kratki i ramki wlotów powietrza, lotka na klapie czy przedni splitter mogą być wykonane z błyszczącego lub matowego karbonu. Z kolei pod tylnym zderzakiem Brabus montuje bardziej okazały dyfuzor z miejscem przeznaczonym na cztery końcówki tytanowego wydechu.

Kute felgi Monoblock Z w rozmiarze 21 cali są obute w opony o średnicy 265 mm z przodu i 305 mm z tyłu, a dzięki poprawkom oprogramowania zawieszenia pneumatycznego zostały podniesione w nadkolach o 20 mm. Wszystkie elementy wykończenia nadwozia są pomalowane na czarno, co na pewno dodaje mrocznej agresji typowej dla wyrobów Brabusa. Producent stawia wyrazistą kropkę nad “i” poprzez zamontowanie czerwonej pokrywy z karbonu na nową, 4,5-litrową jednostkę.

We wnętrzu nabywcy mogą zdecydować się na całkowicie unikalne, na nowo tapicerowane wnętrze z elementami wykończenia z drewna lub włókna węglowego. Na liście opcji znajdują się również różne dźwignie zmiany biegów, aluminiowe rygielki zamków drzwi, podświetlane nakładki na progi z logo Brabusa i wiele innych.
Brabus 900 jest dostępny jako pakiet montowany do E63 dostarczonego przez klienta lub jako kompletny samochód i jest objęty gwarancją na trzy lata lub 100 000 km.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.