Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Brabus podkręcił Mercedesa-AMG E63 S do 900 KM

Wzrost mocy i garść nowości stylistycznych to główne cechy pakietu oferowanego przez Brabusa do E63 S.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

11 marca 2022
Brabus Mercedes AMG E63 S
15

Brabus odcisnął już swoje piętno na najnowszym Mercedesie-AMG E63 S dzięki pakietowi tuningowemu "800", ale teraz ma coś dla tych, którzy pragną czegoś więcej. Pakiet Brabus 900 zawiera większy zakres modyfikacji, które można podzielić na zwiększenie potencjału silnika, poprawki estetyczne i nowe komponenty aerodynamiczne.

W miejsce fabrycznego 4-litrowego V8 zamontowano powiększoną jednostkę o pojemności 4,5 litra, z większymi tłokami, odlewanym wałem korbowym i nowymi korbowodami o wydłużonym skoku. W celu zmaksymalizowania mocy zastosowano także wysokociśnieniowe pompy paliwowe, zmodernizowany układ dolotowy i układ wydechowy ze stali nierdzewnej o mniej restrykcyjnych zaworach - ten ostatni obejmuje powiększone rury wydechowe, sportowe katalizatory i nowe filtry cząstek stałych.

Brabus Mercedes AMG E63 S 900 KM
15

Specjaliści z Bottrop zajęli się też turbinami. Wymienili je na podzespoły o zwiększonej kompresji z wzmocnioną konstrukcją wewnętrzną, a to przyczynia się do osiągnięcia wyższego ciśnienia doładowania. Poza tym dla zwyczajnego efekciarstwa zamontowano adaptery “BoostExtra”, które generują głośny dźwięk zaworu blow-off podczas zdejmowania nogi z gazu.

Jak zawsze Brabus swoje modyfikacje spina klamrą, którą jest zmiana softu. Strojenie ECU dostosowuje mapowanie wtrysku, zapłonu i kontroli ciśnienia doładowania w celu uzyskania optymalnej mocy, reakcji przepustnicy i emisji spalin - Brabus twierdzi, że pomimo absurdalnej mocy, 900-tka spełnia normy emisji spalin EURO 6D.

Brabus Mercedes AMG E63 S we mgle
15

Rezultatem jest moc na poziomie 900 KM i aż 1050 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 288 KM i 200 Nm więcej niż w seryjnym egzemplarzu E63 S.

Brabus podkreśla, że na tych podzespołach możliwe jest nawet 1250 Nm, ale ograniczono maksymalny moment elektronicznie ze względu na troskę o układ przeniesienia napędu.

Dzięki złożonemu systemowi napędu na wszystkie koła 4Matic+ i skrzyni automatycznej z dziewięcioma przełożeniami samochód ten jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 2,8 s - to 0,6 s szybciej niż w standardowym AMG. Być może nawet większe wrażenie robi prędkość maksymalna na poziomie 328 km/h, zwłaszcza w porównaniu do elektronicznie ograniczonej prędkości fabrycznej wynoszącej 250 km/h.

Reklama

Poza osiągami Brabus proponuje do swoich aut szerokie modyfikacje wizualne. Takie elementy jak kratki i ramki wlotów powietrza, lotka na klapie czy przedni splitter mogą być wykonane z błyszczącego lub matowego karbonu. Z kolei pod tylnym zderzakiem Brabus montuje bardziej okazały dyfuzor z miejscem przeznaczonym na cztery końcówki tytanowego wydechu.

Brabus Mercedes AMG E63 S ogromny splitter i tytanowy wydech
15

Kute felgi Monoblock Z w rozmiarze 21 cali są obute w opony o średnicy 265 mm z przodu i 305 mm z tyłu, a dzięki poprawkom oprogramowania zawieszenia pneumatycznego zostały podniesione w nadkolach o 20 mm. Wszystkie elementy wykończenia nadwozia są pomalowane na czarno, co na pewno dodaje mrocznej agresji typowej dla wyrobów Brabusa. Producent stawia wyrazistą kropkę nad “i” poprzez zamontowanie czerwonej pokrywy z karbonu na nową, 4,5-litrową jednostkę.

Brabus Mercedes AMG E63 S kute felgi
15

We wnętrzu nabywcy mogą zdecydować się na całkowicie unikalne, na nowo tapicerowane wnętrze z elementami wykończenia z drewna lub włókna węglowego. Na liście opcji znajdują się również różne dźwignie zmiany biegów, aluminiowe rygielki zamków drzwi, podświetlane nakładki na progi z logo Brabusa i wiele innych.

Brabus 900 jest dostępny jako pakiet montowany do E63 dostarczonego przez klienta lub jako kompletny samochód i jest objęty gwarancją na trzy lata lub 100 000 km.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024