Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Elektryczny, terenowy łazik to pierwszy koncept samochodu stworzony przez pracownię Iana Calluma.
Ian Callum to jeden z najbardziej wpływowych projektantów ostatnich dekad, w przeszłości odpowiedzialny za wygląd między innymi Jaguara F-type, Aston Martina Vanquish i Forda RS200. W 2019 roku założył on własną firmę projektową i inżynieryjną Callum, a koncept Skye to pierwszy samochód stworzony w całości według jego pomysłu. Więcej na temat ekscentrycznego buggy dowiemy się w przyszłym roku. Dziś firma komunikuje jedynie, że Skye to wielozadaniowy pojazd terenowy z napędem elektrycznym “o sportowych osiągach”.
Pod bardzo specyficzną karoserią kryją się baterie o pojemności 42 kWh dające zasięg do 273 km. Za dopłatą firma będzie oferować ulepszoną technologię baterii, dzięki ktorej uzupełnienie energii ma trwać 10 minut. Liczba silników i ich moc na razie są tajemnicą. Callum przyznaje jednak, że sprint do 60 mph (96 km/h) będzie trwał mniej niż 4 sekundy.
Skye jako całkowicie elektryczny, terenowy pojazd jest daleki od tego co zwykliśmy nazywać samochodem sportowym, jednak jego twórcy podkreślają idealny rozkład mas 50:50 oraz niską masę własną, która ma wynosić około 1150 kg. Dokładne dane techniczne są jeszcze melodią przyszłości, ale już teraz wiemy, że Callum jest oparty na tradycyjnej ramie przestrzennej. Jego terenowe zawieszenie zapewnia odpowiednio duży prześwit przy zachowaniu odpowiedniej jakości jazdy zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Na pierwsze zdjęcia wnętrza jeszcze musimy poczekać, ale Callum Skye będzie samochodem w układzie 2+2. Jego całkowicie zamknięta kabina oznacza, że pasażerowie nie muszą ubierać się w specjalną odzież ochronną jak w konkurencyjnych ATV. Wymiary 4047 mm długości i 1900 mm szerokości plasują to auto na równi z Toyotą GR Yaris. Skye będzie większy niż popularne Suzuki Jimny, model często wykorzystywany do tego typu aktywności.
Ian Callum powiedział: "Przy czterech metrach długości, Callum Skye ma fantastyczne proporcje i spójną estetykę zewnętrzną wynikającą z jego możliwości. Został zaprojektowany tak, aby przekroczyć oczekiwania: minimalna masa, maksymalne możliwości - wyjątkowa użyteczność i absolutna radość z jazdy".
Aktualnie samochód przechodzi serię testów w UK i innych częściach Europy. Więcej informacji pojawi się w przyszłym roku. Planowana wielkość produkcji oraz orientacyjna cena auta nie są znane, ale klienci chętni na pierwszy samochód Calluma już teraz mogą zgłaszać się do firmy.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W wyniku ostatnich głośnych incydentów, w ofercie jednej z firm pojawił się specjalny pakiet do F40.
Czy BMW M3 Touring może być lepsze? Z modyfikacjami wersji CS jest to całkiem prawdopodobne.
Pierwszy model sportowej submarki Genesis Magma będzie miał około 600 KM i pojawi się w 2025 r.
Następca serii 718 coraz bliżej debiutu. Na drogach pojawiły się prototypy elektrycznego Porsche.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.
W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.