Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Elektryczny, terenowy łazik to pierwszy koncept samochodu stworzony przez pracownię Iana Calluma.
Ian Callum to jeden z najbardziej wpływowych projektantów ostatnich dekad, w przeszłości odpowiedzialny za wygląd między innymi Jaguara F-type, Aston Martina Vanquish i Forda RS200. W 2019 roku założył on własną firmę projektową i inżynieryjną Callum, a koncept Skye to pierwszy samochód stworzony w całości według jego pomysłu. Więcej na temat ekscentrycznego buggy dowiemy się w przyszłym roku. Dziś firma komunikuje jedynie, że Skye to wielozadaniowy pojazd terenowy z napędem elektrycznym “o sportowych osiągach”.
Pod bardzo specyficzną karoserią kryją się baterie o pojemności 42 kWh dające zasięg do 273 km. Za dopłatą firma będzie oferować ulepszoną technologię baterii, dzięki ktorej uzupełnienie energii ma trwać 10 minut. Liczba silników i ich moc na razie są tajemnicą. Callum przyznaje jednak, że sprint do 60 mph (96 km/h) będzie trwał mniej niż 4 sekundy.
Skye jako całkowicie elektryczny, terenowy pojazd jest daleki od tego co zwykliśmy nazywać samochodem sportowym, jednak jego twórcy podkreślają idealny rozkład mas 50:50 oraz niską masę własną, która ma wynosić około 1150 kg. Dokładne dane techniczne są jeszcze melodią przyszłości, ale już teraz wiemy, że Callum jest oparty na tradycyjnej ramie przestrzennej. Jego terenowe zawieszenie zapewnia odpowiednio duży prześwit przy zachowaniu odpowiedniej jakości jazdy zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Na pierwsze zdjęcia wnętrza jeszcze musimy poczekać, ale Callum Skye będzie samochodem w układzie 2+2. Jego całkowicie zamknięta kabina oznacza, że pasażerowie nie muszą ubierać się w specjalną odzież ochronną jak w konkurencyjnych ATV. Wymiary 4047 mm długości i 1900 mm szerokości plasują to auto na równi z Toyotą GR Yaris. Skye będzie większy niż popularne Suzuki Jimny, model często wykorzystywany do tego typu aktywności.
Ian Callum powiedział: "Przy czterech metrach długości, Callum Skye ma fantastyczne proporcje i spójną estetykę zewnętrzną wynikającą z jego możliwości. Został zaprojektowany tak, aby przekroczyć oczekiwania: minimalna masa, maksymalne możliwości - wyjątkowa użyteczność i absolutna radość z jazdy".
Aktualnie samochód przechodzi serię testów w UK i innych częściach Europy. Więcej informacji pojawi się w przyszłym roku. Planowana wielkość produkcji oraz orientacyjna cena auta nie są znane, ale klienci chętni na pierwszy samochód Calluma już teraz mogą zgłaszać się do firmy.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?
Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.
Już od lat synonimem auta elektrycznego jest Tesla - jak sprawdza się w życiu codziennym?
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.
Po odejściu z teamu F1 Red Bulla Adrian Newey nadal będzie odpowiedzialny za rozwój projektu RB17.
Planowany na ten rok nowy flagowiec Aston Martina będzie miał pod maską V12 twin turbo o mocy 835 KM.
Tom Wilkinshaw Racing znowu robi to, co wychodziło im najlepiej - ulepsza stare Jaguary.
Popularne modele Cupry - Formentor i Leon - przeszły rozszerzony lifting designu, wnętrza i napędu.