BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Elektryczny, terenowy łazik to pierwszy koncept samochodu stworzony przez pracownię Iana Calluma.
Ian Callum to jeden z najbardziej wpływowych projektantów ostatnich dekad, w przeszłości odpowiedzialny za wygląd między innymi Jaguara F-type, Aston Martina Vanquish i Forda RS200. W 2019 roku założył on własną firmę projektową i inżynieryjną Callum, a koncept Skye to pierwszy samochód stworzony w całości według jego pomysłu. Więcej na temat ekscentrycznego buggy dowiemy się w przyszłym roku. Dziś firma komunikuje jedynie, że Skye to wielozadaniowy pojazd terenowy z napędem elektrycznym “o sportowych osiągach”.
Pod bardzo specyficzną karoserią kryją się baterie o pojemności 42 kWh dające zasięg do 273 km. Za dopłatą firma będzie oferować ulepszoną technologię baterii, dzięki ktorej uzupełnienie energii ma trwać 10 minut. Liczba silników i ich moc na razie są tajemnicą. Callum przyznaje jednak, że sprint do 60 mph (96 km/h) będzie trwał mniej niż 4 sekundy.
Skye jako całkowicie elektryczny, terenowy pojazd jest daleki od tego co zwykliśmy nazywać samochodem sportowym, jednak jego twórcy podkreślają idealny rozkład mas 50:50 oraz niską masę własną, która ma wynosić około 1150 kg. Dokładne dane techniczne są jeszcze melodią przyszłości, ale już teraz wiemy, że Callum jest oparty na tradycyjnej ramie przestrzennej. Jego terenowe zawieszenie zapewnia odpowiednio duży prześwit przy zachowaniu odpowiedniej jakości jazdy zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Na pierwsze zdjęcia wnętrza jeszcze musimy poczekać, ale Callum Skye będzie samochodem w układzie 2+2. Jego całkowicie zamknięta kabina oznacza, że pasażerowie nie muszą ubierać się w specjalną odzież ochronną jak w konkurencyjnych ATV. Wymiary 4047 mm długości i 1900 mm szerokości plasują to auto na równi z Toyotą GR Yaris. Skye będzie większy niż popularne Suzuki Jimny, model często wykorzystywany do tego typu aktywności.
Ian Callum powiedział: "Przy czterech metrach długości, Callum Skye ma fantastyczne proporcje i spójną estetykę zewnętrzną wynikającą z jego możliwości. Został zaprojektowany tak, aby przekroczyć oczekiwania: minimalna masa, maksymalne możliwości - wyjątkowa użyteczność i absolutna radość z jazdy".
Aktualnie samochód przechodzi serię testów w UK i innych częściach Europy. Więcej informacji pojawi się w przyszłym roku. Planowana wielkość produkcji oraz orientacyjna cena auta nie są znane, ale klienci chętni na pierwszy samochód Calluma już teraz mogą zgłaszać się do firmy.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.