Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Hennessey H700 to Corvette po solidnej kuracji wzmacniającej w warsztacie teksańskiego tunera.
Plany Hennesseya na ten rok obejmują między innymi próbę bicia rekordu prędkości z modelem Venom F5, ale ci którzy nie załapali się na ten ultra-ekskluzywny hipersamochód mogą skorzystać z innej oferty teksańskiego warsztatu. Na przykład takiej jak H700 - mocno podkręcona Corvette C8 Convertible mająca więcej mocy niż stworzona przez fabrykę wersja Z06.
Absurdalne liczby stały się już normą dla Hennesseya. W tym przypadku standardowa Corvette z 6.2 V8 o mocy 495 KM dostała nowy układ dolotowy, sprężarkę mechaniczną i wodny intercooler. Wszystkie te zmiany plus oprogramowanie dały wynik 718 KM i 865 Nm - to o 225 KM i 235 Nm więcej niż seria. W ten sposób H700 prześcignęło rasowe supersamochody z otwartym dachem jak Maserati MC20 Cielo.
Silnik oddycha przez dedykowany układ wydechowy cat-back, ale to nie koniec. Hennessey oferuje do popularnej Corvette jeszcze całą gamę opcjonalnych modyfikacji. Należą do nich m.in. aktywny zawór w wydechu, kute 19-calowe felgi i specjalne okleiny.
Amerykanie nie wspominają o zmianach w zawieszeniu czy hamulcach. Standardowa Corvette C8 wykazuje się nadmiarem precyzji prowadzenia i stabilności, ale ten stan rzeczy może się diametralnie zmienić jeśli silnik zyskał ponad 40% mocy. Stworzona przez GM wersja Z06 ma standardowo większe hamulce, szersze opony, sztywniejsze sprężyny i aerodynamikę co pozwala opanować 680 KM przekazywane na tylną oś.
Jeśli chodzi o inne fabryczne modyfikacje do Corvette, producent proponuje do tego auta pakiet Z51 Performance. Obejmuje on większe tarcze hamulcowe i inne klocki, przekalibrowane zawieszenie, poprawione chłodzenie i zmienione przełożenie ósmego biegu automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej. Prawdę mówiąc, nie wyobrażamy sobie H700 bez chociażby takich podstawowych zmian…
Hennessey oferuje swój pakiet właścicielom Corvette C8 Convertible ze wszystkich roczników od 2020 wzwyż, także poprzez oficjalnych dealerów marki Corvette. Sam samochód obecnie kosztuje około 700 tysięcy złotych. Ile trzeba dołożyć aby mieć H700? Nie wiadomo, ale pakiet Hennesseya ma trzyletnią gwarancję z limitem 36 000 mil (58 000 km).
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.