Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Hennessey H700 to Corvette po solidnej kuracji wzmacniającej w warsztacie teksańskiego tunera.
Plany Hennesseya na ten rok obejmują między innymi próbę bicia rekordu prędkości z modelem Venom F5, ale ci którzy nie załapali się na ten ultra-ekskluzywny hipersamochód mogą skorzystać z innej oferty teksańskiego warsztatu. Na przykład takiej jak H700 - mocno podkręcona Corvette C8 Convertible mająca więcej mocy niż stworzona przez fabrykę wersja Z06.
Absurdalne liczby stały się już normą dla Hennesseya. W tym przypadku standardowa Corvette z 6.2 V8 o mocy 495 KM dostała nowy układ dolotowy, sprężarkę mechaniczną i wodny intercooler. Wszystkie te zmiany plus oprogramowanie dały wynik 718 KM i 865 Nm - to o 225 KM i 235 Nm więcej niż seria. W ten sposób H700 prześcignęło rasowe supersamochody z otwartym dachem jak Maserati MC20 Cielo.
Silnik oddycha przez dedykowany układ wydechowy cat-back, ale to nie koniec. Hennessey oferuje do popularnej Corvette jeszcze całą gamę opcjonalnych modyfikacji. Należą do nich m.in. aktywny zawór w wydechu, kute 19-calowe felgi i specjalne okleiny.
Amerykanie nie wspominają o zmianach w zawieszeniu czy hamulcach. Standardowa Corvette C8 wykazuje się nadmiarem precyzji prowadzenia i stabilności, ale ten stan rzeczy może się diametralnie zmienić jeśli silnik zyskał ponad 40% mocy. Stworzona przez GM wersja Z06 ma standardowo większe hamulce, szersze opony, sztywniejsze sprężyny i aerodynamikę co pozwala opanować 680 KM przekazywane na tylną oś.
Jeśli chodzi o inne fabryczne modyfikacje do Corvette, producent proponuje do tego auta pakiet Z51 Performance. Obejmuje on większe tarcze hamulcowe i inne klocki, przekalibrowane zawieszenie, poprawione chłodzenie i zmienione przełożenie ósmego biegu automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej. Prawdę mówiąc, nie wyobrażamy sobie H700 bez chociażby takich podstawowych zmian…
Hennessey oferuje swój pakiet właścicielom Corvette C8 Convertible ze wszystkich roczników od 2020 wzwyż, także poprzez oficjalnych dealerów marki Corvette. Sam samochód obecnie kosztuje około 700 tysięcy złotych. Ile trzeba dołożyć aby mieć H700? Nie wiadomo, ale pakiet Hennesseya ma trzyletnią gwarancję z limitem 36 000 mil (58 000 km).
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.
G63 nie jest lepsze niż DBX707 czy RR Sport SV, za to ma więcej fejmu niż dwaj rywale razem wzięci.
W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.
911 GT3 RS od Manthey Racing ma świetne osiągi, brakuje tylko oficjalnego czasu na Nürburgringu.