Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Mercedes AMG-GT od momentu debiutu w 2014 roku miał pod maską wyłącznie charakterne silniki V8 o pojemności 4 litrów. Teraz do gamy dołącza wersja z “połową silnika”, gdyż model 43 ma jedną turbinę, cztery cylindry i dokładnie dwa litry pojemności skokowej. Wariant ten będzie podstawą oferty modelu GT na wybranych rynkach.
Adaptacja czterocylindrowego motoru do GT nie jest wielkim zaskoczeniem, zważywszy że blisko spokrewniony z nim nowy SL dostał identyczną jednostkę już w zeszłym roku. Podobnie jak w kabriolecie, Coupe ma standardowo montowany moduł mild hybrid współpracujący z silnikiem M139 i napęd tylko na tylną oś.
Moc 422 KM i moment obrotowy 500 Nm przekładają się na niezłe osiągi. 100 km/h pojawia się na zegarach po 4,6 s od startu, a maksymalnie można popędzić 280 km/h. Oznacza to, że bazowy model jest o 1,4 s wolniejszy w sprincie do “setki” oraz rozwija o 35 km/h niższą prędkość niż mocniejsze GT 63 z silnikiem V8. Liczby to tylko jedna strona medalu. Z drugiej strony Mercedes-AMG zaimplementował do GT nową technologię zaczerpniętą z Formuły 1. Chodzi o elektrycznie napędzaną turbosprężarkę znaną już z SL 43 i hot hatcha A45 S. Silniczek elektryczny 48V napędza oś turbiny zanim gazy wydechowe zdążą rozpędzić wirnik kompresji, dzięki czemu efekt turbodziury właściwie został wyeliminowany.
Dalej moment obrotowy trafia do 9-stopniowej skrzyni automatycznej z mokrym sprzęgłem zamiast konwertera, przez co reakcja na gaz jest bardziej bezpośrednia, a zmiany biegów szybsze. Mniejszy silnik i napęd tylko na jedną oś pozwoliły zaoszczędzić 195 cennych kilogramów wobec ważącego 1970 kg modelu 63. Dokładna masa auta gotowego do jazdy wynosi 1775 kg.

Od droższego i mocniejszego brata GT 43 zaczerpnął wahacze, piasty i zwrotnice z kutego aluminium, co obniża masę nieresorowaną. Do tego na liście opcji figuruje system AMG Ride Control z adaptacyjnymi amortyzatorami o różnych presetach pracy. Kolejne ciekawe opcje to skrętna tylna oś i pakiet AMG Dynamic Plus. Ten ostatni zawiera dynamiczne mocowania silnika, elektronicznie sterowany dyferencjał ze szperą i dodatkowy tryb jazdy Race.
Mercedes-AMG GT 43 ma w standardzie koła 19-calowe, które można zamienić na maksymalnie 21-calowe. Nałożone na nie opony mają szerokość 255 i 285 mm. Tarcze hamulcowe mają średnicę 390 mm z przodu i 360 mm z tyłu.
Konfigurator nowej wersji AMG GT Coupe jeszcze nie wystartował, więc nie znamy kwoty wyjściowej jaką trzeba będzie zapłacić za ten model. Topowe GT 63 zostało wycenione na minimum 990 000 zł, ale mniejszy niż 2 litry silnik sprawi, że przynajmniej stawka akcyzy na model 43 będzie sporo niższa. Dla porównania bliźniaczy model SL 43 z tym samym napędem kosztuje wyjściowo 647 300 zł.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.