Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
My wciąż nie możemy odżałować wycofania silników W12, ale w Crewe w tym czasie powstaje jeszcze mocniejsza odmiana układu Ultra Performance Hybrid. Po raz pierwszy zetknęliśmy się z tym napędem podczas prezentacji Bentleya Continental GT, a teraz marka ogłosiła, że czterodrzwiowy Flying Spur dostanie analogiczny układ napędowy.
Nowy Flying Spur będzie produkowany równolegle z pokazanym niedawno poliftowym Continentalem, dzieląc z nim napędy, podwozie i częściowo design. Jeśli chodzi o silnik, V8 o pojemności 4 litrów nadal ma do pomocy elektryczny motor schowany w obudowie 8-stopniowej skrzyni biegów. Systemowa moc wynosi 782 KM a moment obrotowy 1000 Nm - to o 147 KM i 100 Nm więcej niż w najmocniejszym do tej pory modelu Flying Spur Speed. Hybrydowy Continental GT z tym zestawem pod maską osiąga 100 km/h w 3,1 s, 160 km/h w 6,9 s i dobija do 335 km/h.
Jeśli te dane wydają się znajome, pewnie dlatego że identyczne parametry ma zaprezentowana wczoraj Panamera Turbo S E-Hybrid, która będzie dzielić z Bentleyem niektóre podzespoły np. zestaw ogniw o pojemności 25.9 kWh. Na pełnym naładowaniu Flying Spur będzie mógł pokonać do 72 km, o 8 mniej niż analogiczny Continental GT.
Istnieje spora szansa, że Flying Spur dostanie to samo zawieszenie pneumatyczne z dwukomorowymi sprężynami i dwuzaworowymi amortyzatorami co dwudrzwiowy Continental. Konieczne będzie jednak dostosowanie działania tych elementów do większej i cięższej limuzyny. Podobnie rzecz ma się z innymi systemami: skrętną tylną osią, aktywną redukcją przechyłów i wektorowaniem momentu obrotowego. Powinny pojawić się też ogromne hamulce z 10-tłoczkowymi zaciskami przednimi.
Design Bentleya Flying Spur powinien iść w kierunku wyznaczonym przez model specjalny Batur, analogicznie jak znany już Continental. Oznacza to więcej muskułów i wyrazistych linii, a mniej detali i chromów pokrywających nadwozie. Wnętrze będzie w dużej mierze pokrywało się z dotychczasowym modelem, jedynie multimedia zostaną wzbogacone o nowe aplikacje do ściągnięcia z Bentley App.
Nie znamy ani daty debiutu ani cenników nowego Bentleya Flying Spur. Należy oczekiwać, że hybrydowy model zastąpi zarówno W12 jak i sprzedawane w tym momencie spalinowe modele z silnikiem V8.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?