Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Usportowiony miejski crossover z mocnym silnikiem i automatem? Proszę bardzo, oto nowa Puma ST.
Do gamy usportowionych “mieszczuchów” Forda obok Fiesty ST i standardowej Pumy ST dołączy nowa wersja - Puma ST, ale z automatyczną skrzynią biegów Powershift. Będzie to wariant pośredni między 200-konnym ST wyposażonym w manualną skrzynię, a resztą gamy Pumy. Pod maską pojawi się słabszy benzynowy silnik Ecoboost o pojemności 1 litra w parze z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Silnik tej odmiany generuje 170 KM i 250 Nm, co w połączeniu z szybką skrzynią Powershift wystarcza do osiągnięcia 100 km/h w 7,4 s. To wynik o 0,7 s gorszy niż w topowej odmianie ze skrzynią ręczną. Dodatkowo mały motor ma do pomocy moduł hybrydowy mild hybrid 48V, który pracuje jako rozrusznik/generator i podaje kilka dodatkowych niutonometrów przy mocnym obciążeniu silnika. Standardem jest też aktywny wydech.
Modele ST Forda zwykle bardziej imponują zestrojeniem podwozia niż czystą mocą. Puma ST Powershift nie jest tu wyjątkiem, bo w całości przejęła ustawienia z mocniejszej odmiany 1.5 Ecoboost. Belka skrętna z tyłu jest o prawie 50% sztywniejsza niż w zwykłej Pumie, a stabilizatory przednie i tylne mają odpowiednio 24 i 28 mm grubości.
Specjalne podwójne amortyzatory Hitachi współpracują tutaj ze sprężynami, które nie są proste, a zwijają się w ściśle określony sposób, aby poprawić sztywność przy obciążeniu bocznym. Główną rolę w ustalaniu geometrii zawieszenia wersji ST odegrały nowe przednie zwrotnice, a układ kierowniczy ma przełożenie krótsze o 25% niż słabsze odmiany. Za hamowanie odpowiadają 325-milimetrowe przednie tarcze.
Ford Puma ST z automatem zachował wszystkie zewnętrzne i wewnętrzne akcenty stylistyczne wyróżniające tę wersję. Są to przede wszystkim grill przedni, 19-calowe felgi, i przedni splitter, który pomaga stabilizować auto przy wysokich prędkościach. W środku wszystkie najważniejsze elementy w sam raz pasują do sportowego charakteru auta - kierownica jest grubsza, a fotele mają lepsze trzymanie boczne. Centralny ekran multimedialny standardowo posiada funkcje Apple CarPlay i Android Auto.
Niebawem dowiemy się jak w praktyce wypada nowa Puma ST z mniejszym silnikiem 1.0 Ecoboost i automatyczną skrzynią Powershift. W międzyczasie powinny się pojawić oficjalne cenniki tej odmiany popularnego crossovera.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Obecny model Porsche 911 GT3 jeszcze nie zdążył się znudzić, a w przygotowaniu już jest następca.
Następca Aston Martina DB11 przechodzi szereg testów na Północnej Pętli. Premiera za kilka miesięcy.
Motocykl stworzony dla ludzi kochających podróże, wyprawy, którzy chcą odkrywać świat z siodła motocykla.
Hipercar Adriana Neweya jest gotowy. Czy to najlepszy wóz jaki kiedykolwiek dostał legalne tablice?
Fani rajdowej Grupy B mogą za odpowiednią kwotą nabyć legendę - odtworzonego Rovera Metro 6R4.
Specjaliści od Porsche z Oxfordshire zaprezentowali kolejne doskonałe 911 oparte o generację 964.
Silnik V8 HEMI powoli wychodzi z oferty, dlatego nowy Dodge Demon prezentuje na co go jeszcze stać.
Wraith w limitowanej wersji Black Arrow jest ostatnim coupe Rolls-Royce’a z motorem V12.
Limitowany Polestar 2 BST 230 nawiązuje wyglądem i wyposażeniem do pierwotnego modelu BST 270.
Materiałowy dach powraca do przedniosilnikowego Ferrari po raz pierwszy od 1969 r. Oto Roma Spider.
Koncern Volkswagena ma plan wprowadzenia na rynek taniego, dostępnego, elektrycznego hatchbacka.
W ramach standardowego liftingu Mercedesy GLA35 i GLB35 zyskały między innymi moduły mild hybrid.