Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Usportowiony miejski crossover z mocnym silnikiem i automatem? Proszę bardzo, oto nowa Puma ST.
Do gamy usportowionych “mieszczuchów” Forda obok Fiesty ST i standardowej Pumy ST dołączy nowa wersja - Puma ST, ale z automatyczną skrzynią biegów Powershift. Będzie to wariant pośredni między 200-konnym ST wyposażonym w manualną skrzynię, a resztą gamy Pumy. Pod maską pojawi się słabszy benzynowy silnik Ecoboost o pojemności 1 litra w parze z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Silnik tej odmiany generuje 170 KM i 250 Nm, co w połączeniu z szybką skrzynią Powershift wystarcza do osiągnięcia 100 km/h w 7,4 s. To wynik o 0,7 s gorszy niż w topowej odmianie ze skrzynią ręczną. Dodatkowo mały motor ma do pomocy moduł hybrydowy mild hybrid 48V, który pracuje jako rozrusznik/generator i podaje kilka dodatkowych niutonometrów przy mocnym obciążeniu silnika. Standardem jest też aktywny wydech.
Modele ST Forda zwykle bardziej imponują zestrojeniem podwozia niż czystą mocą. Puma ST Powershift nie jest tu wyjątkiem, bo w całości przejęła ustawienia z mocniejszej odmiany 1.5 Ecoboost. Belka skrętna z tyłu jest o prawie 50% sztywniejsza niż w zwykłej Pumie, a stabilizatory przednie i tylne mają odpowiednio 24 i 28 mm grubości.
Specjalne podwójne amortyzatory Hitachi współpracują tutaj ze sprężynami, które nie są proste, a zwijają się w ściśle określony sposób, aby poprawić sztywność przy obciążeniu bocznym. Główną rolę w ustalaniu geometrii zawieszenia wersji ST odegrały nowe przednie zwrotnice, a układ kierowniczy ma przełożenie krótsze o 25% niż słabsze odmiany. Za hamowanie odpowiadają 325-milimetrowe przednie tarcze.

Ford Puma ST z automatem zachował wszystkie zewnętrzne i wewnętrzne akcenty stylistyczne wyróżniające tę wersję. Są to przede wszystkim grill przedni, 19-calowe felgi, i przedni splitter, który pomaga stabilizować auto przy wysokich prędkościach. W środku wszystkie najważniejsze elementy w sam raz pasują do sportowego charakteru auta - kierownica jest grubsza, a fotele mają lepsze trzymanie boczne. Centralny ekran multimedialny standardowo posiada funkcje Apple CarPlay i Android Auto.
Niebawem dowiemy się jak w praktyce wypada nowa Puma ST z mniejszym silnikiem 1.0 Ecoboost i automatyczną skrzynią Powershift. W międzyczasie powinny się pojawić oficjalne cenniki tej odmiany popularnego crossovera.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.