Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Usportowiony miejski crossover z mocnym silnikiem i automatem? Proszę bardzo, oto nowa Puma ST.
Do gamy usportowionych “mieszczuchów” Forda obok Fiesty ST i standardowej Pumy ST dołączy nowa wersja - Puma ST, ale z automatyczną skrzynią biegów Powershift. Będzie to wariant pośredni między 200-konnym ST wyposażonym w manualną skrzynię, a resztą gamy Pumy. Pod maską pojawi się słabszy benzynowy silnik Ecoboost o pojemności 1 litra w parze z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Silnik tej odmiany generuje 170 KM i 250 Nm, co w połączeniu z szybką skrzynią Powershift wystarcza do osiągnięcia 100 km/h w 7,4 s. To wynik o 0,7 s gorszy niż w topowej odmianie ze skrzynią ręczną. Dodatkowo mały motor ma do pomocy moduł hybrydowy mild hybrid 48V, który pracuje jako rozrusznik/generator i podaje kilka dodatkowych niutonometrów przy mocnym obciążeniu silnika. Standardem jest też aktywny wydech.
Modele ST Forda zwykle bardziej imponują zestrojeniem podwozia niż czystą mocą. Puma ST Powershift nie jest tu wyjątkiem, bo w całości przejęła ustawienia z mocniejszej odmiany 1.5 Ecoboost. Belka skrętna z tyłu jest o prawie 50% sztywniejsza niż w zwykłej Pumie, a stabilizatory przednie i tylne mają odpowiednio 24 i 28 mm grubości.
Specjalne podwójne amortyzatory Hitachi współpracują tutaj ze sprężynami, które nie są proste, a zwijają się w ściśle określony sposób, aby poprawić sztywność przy obciążeniu bocznym. Główną rolę w ustalaniu geometrii zawieszenia wersji ST odegrały nowe przednie zwrotnice, a układ kierowniczy ma przełożenie krótsze o 25% niż słabsze odmiany. Za hamowanie odpowiadają 325-milimetrowe przednie tarcze.
Ford Puma ST z automatem zachował wszystkie zewnętrzne i wewnętrzne akcenty stylistyczne wyróżniające tę wersję. Są to przede wszystkim grill przedni, 19-calowe felgi, i przedni splitter, który pomaga stabilizować auto przy wysokich prędkościach. W środku wszystkie najważniejsze elementy w sam raz pasują do sportowego charakteru auta - kierownica jest grubsza, a fotele mają lepsze trzymanie boczne. Centralny ekran multimedialny standardowo posiada funkcje Apple CarPlay i Android Auto.
Niebawem dowiemy się jak w praktyce wypada nowa Puma ST z mniejszym silnikiem 1.0 Ecoboost i automatyczną skrzynią Powershift. W międzyczasie powinny się pojawić oficjalne cenniki tej odmiany popularnego crossovera.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?