Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.
Już 16 września Lotus zaprezentuje koncepcyjny model Theory 1. To samochód, który w przyszłości ewoluuje w elektrycznego następcę sportowej Emiry. Wcześniej firma oficjalnie zapowiedziała, że pierwszy w pełni elektryczny model sportowy (nazwa kodowa Type 135) będzie produkowany w Hethel od 2027 roku.
Teasery opublikowane w social mediach ujawniają kilka detali nowego konceptu, który będzie miał aktywną aerodynamikę, elementy z kutego włókna węglowego i prostokątną kierownicę z ekranem w centrum. Szczególnie wnętrze nie wygląda jak w samochodzie przeznaczonym do produkcji, po czym można wywnioskować, że Theory 1 to tylko zapowiedź czegoś, co ostateczną formę przyjmie w przyszłości.
Na początku tego roku były dyrektor handlowy Lotusa, Mike Johnstone, przedstawił krótkoterminowe plany produktowe firmy, które koncentrują się na pojazdach elektrycznych budowanych na dwóch kontynentach - w Chinach i Europie.
Obecnie w Centrum Produkcyjnym Chapmana w Hethel są produkowane benzynowe modele Emira z V6 Toyoty lub czterocylindrową jednostką 2.0 turbo od AMG. Uruchomienie produkcji tego auta jest efektem ponad 500 milionów funtów inwestycji jakie koncern Geely przeznaczył na rozbudowę siedziby Lotusa po przejęciu 51% akcji marki w 2017 roku.
Wiemy też już, że Emira będzie ostatnim spalinowym modelem Lotusa, dlatego Hethel wydaje się naturalnym środowiskiem gdzie wkrótce ma być budowany Type 135. Premiera pierwszego elektrycznego coupe Lotusa zaplanowana jest na 2025 rok, a dwa lata później ma ruszyć produkcja. Nowy model zajmie tę samą halę produkcyjną, w której obecnie montowana jest Emira.

Type 135, którego cena ma wynosić około 70 000 funtów (355 tys. zł) będzie czwartym całkowicie elektrycznym autem w gamie Lotusa. Na razie w produkcji jest GT Emeya i duży SUV Eletre, ale jeszcze w tym roku poznamy nowego, mniejszego SUV-a segmentu D, którego dostawy ruszą w 2026 roku.
Podobnie jak Eletre i Emeya, Type 134 - SUV wielkości BMW iX3 - będzie produkowany w Wuhan pod brandem Lotus Technology, tymczasem Type 135 dołączy do hipersamochodu Evija w zakładzie Lotus Cars w Norfolk. Kluczową rolę w rozwoju konstrukcji odegra brytyjska część firmy, ale ważną rolę w procesie będą mieć też pozostałe oddziały - frankfurcki ośrodek badań i rozwoju oraz technologia pochodząca z chińskiego ramienia Lotusa.
W kwestii rozwoju, hipercar Evija w tym roku ma zostać ukończony i rozpocznie się jego produkcja. Zaplanowano serię liczącą 130 egzemplarzy, a pierwsze sztuki mają zostać dostarczone jeszcze przed końcem 2024 roku.

Lotus ma aspiracje i moce produkcyjne, aby w fabryce w Wuhan produkować 150 tys. samochodów rocznie do roku 2028. Fabryka w Hethel ma dołożyć do tego kolejne 5000 aut. Aby to osiągnąć marka buduje nowe placówki sieci dealerskiej - w ciągu następnych 12 miesięcy na świecie ma funkcjonować 320 salonów tej marki.
Więcej informacji na temat przyszłości Lotusa pojawi się już za kilka dni przy okazji prezentacji konceptu Theory 1.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.