Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.
Już 16 września Lotus zaprezentuje koncepcyjny model Theory 1. To samochód, który w przyszłości ewoluuje w elektrycznego następcę sportowej Emiry. Wcześniej firma oficjalnie zapowiedziała, że pierwszy w pełni elektryczny model sportowy (nazwa kodowa Type 135) będzie produkowany w Hethel od 2027 roku.
Teasery opublikowane w social mediach ujawniają kilka detali nowego konceptu, który będzie miał aktywną aerodynamikę, elementy z kutego włókna węglowego i prostokątną kierownicę z ekranem w centrum. Szczególnie wnętrze nie wygląda jak w samochodzie przeznaczonym do produkcji, po czym można wywnioskować, że Theory 1 to tylko zapowiedź czegoś, co ostateczną formę przyjmie w przyszłości.
Na początku tego roku były dyrektor handlowy Lotusa, Mike Johnstone, przedstawił krótkoterminowe plany produktowe firmy, które koncentrują się na pojazdach elektrycznych budowanych na dwóch kontynentach - w Chinach i Europie.
Obecnie w Centrum Produkcyjnym Chapmana w Hethel są produkowane benzynowe modele Emira z V6 Toyoty lub czterocylindrową jednostką 2.0 turbo od AMG. Uruchomienie produkcji tego auta jest efektem ponad 500 milionów funtów inwestycji jakie koncern Geely przeznaczył na rozbudowę siedziby Lotusa po przejęciu 51% akcji marki w 2017 roku.
Wiemy też już, że Emira będzie ostatnim spalinowym modelem Lotusa, dlatego Hethel wydaje się naturalnym środowiskiem gdzie wkrótce ma być budowany Type 135. Premiera pierwszego elektrycznego coupe Lotusa zaplanowana jest na 2025 rok, a dwa lata później ma ruszyć produkcja. Nowy model zajmie tę samą halę produkcyjną, w której obecnie montowana jest Emira.
Type 135, którego cena ma wynosić około 70 000 funtów (355 tys. zł) będzie czwartym całkowicie elektrycznym autem w gamie Lotusa. Na razie w produkcji jest GT Emeya i duży SUV Eletre, ale jeszcze w tym roku poznamy nowego, mniejszego SUV-a segmentu D, którego dostawy ruszą w 2026 roku.
Podobnie jak Eletre i Emeya, Type 134 - SUV wielkości BMW iX3 - będzie produkowany w Wuhan pod brandem Lotus Technology, tymczasem Type 135 dołączy do hipersamochodu Evija w zakładzie Lotus Cars w Norfolk. Kluczową rolę w rozwoju konstrukcji odegra brytyjska część firmy, ale ważną rolę w procesie będą mieć też pozostałe oddziały - frankfurcki ośrodek badań i rozwoju oraz technologia pochodząca z chińskiego ramienia Lotusa.
W kwestii rozwoju, hipercar Evija w tym roku ma zostać ukończony i rozpocznie się jego produkcja. Zaplanowano serię liczącą 130 egzemplarzy, a pierwsze sztuki mają zostać dostarczone jeszcze przed końcem 2024 roku.
Lotus ma aspiracje i moce produkcyjne, aby w fabryce w Wuhan produkować 150 tys. samochodów rocznie do roku 2028. Fabryka w Hethel ma dołożyć do tego kolejne 5000 aut. Aby to osiągnąć marka buduje nowe placówki sieci dealerskiej - w ciągu następnych 12 miesięcy na świecie ma funkcjonować 320 salonów tej marki.
Więcej informacji na temat przyszłości Lotusa pojawi się już za kilka dni przy okazji prezentacji konceptu Theory 1.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?
To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.
Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.
Już bez W12, ale z V8 i plejadą zmyślnej elektroniki - Bentley Bentayga Speed może zagrozić liderom.
Range Rover Sport SV w wersji Carbon nie posiada w standardzie dwóch najlepszych karbonowych opcji…
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Zasiedliśmy za kierownicą prototypu Range Rovera Electric - potencjalnie najlepszego RR w historii.
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.