Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Za nami pierwsze dwa wyścigi Baraży Mistrzostw Polski Digital Motorsport pod patronatem Porsche Polska i PZM.
Mistrzostwa Polski Digital Motorsport (w skrócie MPDM) to najwyższa klasa motorsportowych rozgrywek esportowych w Polsce. W ramach kwalifikacji do głównego cyklu rozgrywane są baraże MPDM, do których zalicza się cykl Road to Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2022. W każdej z czterech rund zawodnicy ścigają się na innym torze, po dwa wyścigi na rundę. Kierowcy rywalizują w jednej klasie samochodem Porsche 911 GT3 Cup (992), a najlepsza jedenastka klasyfikacji generalnej uzyska zaproszenie do udziału w sezonie głównym Mistrzostw Polski. Impreza jest wpisana do oficjalnego kalendarza PZM.
2 czerwca odbyła się pierwsza runda cyklu, w której najwięcej punktów zdobył zawodnik zespołu Hyperion Motorsport by UniRacers BLACK Kuba Bluj, choć nie odniósł zwycięstwa w żadnym wyścigu. Na torze Zolder brylowali też Nikodem Wierzbicki z WRS Competition by Prime Racing oraz Mateusz Tyszkiewicz z DV1 TRITON RACING JOKER, którzy podzielili między siebie dwa zwycięstwa.
Jak często bywa w wirtualnym motorsporcie, nie brakowało dramaturgii i zwrotów akcji. Wystarczy powiedzieć, że Nikodem Wierzbicki startował do pierwszego wyścigu z piątego miejsca, ale potrafił mistrzowsko odnaleźć się w zamieszaniu na pierwszym zakręcie i wysforował się do przodu, gdzie długo gonił Daniela Libronta z zespołu Mad Dog’s PACT. Dopadł go dopiero na ostatnim okrążeniu, choć wszystkim wydawało się, że na atak nie starczy już czasu. Niezagrożony do tej pory Libront przestrzelił szykanę, przez co nie tylko oddał zwycięstwo Wierzbickiemu, ale także pozwolił się wyprzedzić Piotrowi Śmiałkowi.
Drugi wyścig także był pechowy dla Libronta, który musiał się szybko wycofać z rywalizacji po karambolu w środku stawki. Z okazji skorzystali Jakub Żerdzicki (Hyperion Motorsport by UniRacers BLACK) mający za sobą Mateusza Tyszkiewicza (DV1 TRITON RACING JOKER) oraz kolegę zespołowego Kubę Bluja. Żerdzicki nie wykorzystał szansy, bo na piątym okrążeniu oddał prowadzenie Tyszkiewiczowi, a potem po serii błędów spadł aż na piąte miejsce. Zwyciężył Tyszkiewicz przed przed Miłoszem Węgreckim (Carbon Simsport MPDM) oraz Kubą Blujem.
Kierowca Hyperion Motorsport by UniRacers dzięki piątej pozycji w wyścigu numer jeden i trzecim w wyścigu numer dwa został liderem klasyfikacji generalnej i zwycięzcą całej rundy. Kolejna runda Road to Porsche Esports Sprint Challenge Poland już w czwartek, 9 czerwca o 21:30. Czołowi polscy simracerzy będą tym razem rywalizować na Oulton Park. Transmisja na żywo w ELEVEN SPORTS na Facebooku.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.
W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.
Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.