Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Za nami pierwsze dwa wyścigi Baraży Mistrzostw Polski Digital Motorsport pod patronatem Porsche Polska i PZM.
Mistrzostwa Polski Digital Motorsport (w skrócie MPDM) to najwyższa klasa motorsportowych rozgrywek esportowych w Polsce. W ramach kwalifikacji do głównego cyklu rozgrywane są baraże MPDM, do których zalicza się cykl Road to Porsche Esports Sprint Challenge Poland 2022. W każdej z czterech rund zawodnicy ścigają się na innym torze, po dwa wyścigi na rundę. Kierowcy rywalizują w jednej klasie samochodem Porsche 911 GT3 Cup (992), a najlepsza jedenastka klasyfikacji generalnej uzyska zaproszenie do udziału w sezonie głównym Mistrzostw Polski. Impreza jest wpisana do oficjalnego kalendarza PZM.
2 czerwca odbyła się pierwsza runda cyklu, w której najwięcej punktów zdobył zawodnik zespołu Hyperion Motorsport by UniRacers BLACK Kuba Bluj, choć nie odniósł zwycięstwa w żadnym wyścigu. Na torze Zolder brylowali też Nikodem Wierzbicki z WRS Competition by Prime Racing oraz Mateusz Tyszkiewicz z DV1 TRITON RACING JOKER, którzy podzielili między siebie dwa zwycięstwa.
Jak często bywa w wirtualnym motorsporcie, nie brakowało dramaturgii i zwrotów akcji. Wystarczy powiedzieć, że Nikodem Wierzbicki startował do pierwszego wyścigu z piątego miejsca, ale potrafił mistrzowsko odnaleźć się w zamieszaniu na pierwszym zakręcie i wysforował się do przodu, gdzie długo gonił Daniela Libronta z zespołu Mad Dog’s PACT. Dopadł go dopiero na ostatnim okrążeniu, choć wszystkim wydawało się, że na atak nie starczy już czasu. Niezagrożony do tej pory Libront przestrzelił szykanę, przez co nie tylko oddał zwycięstwo Wierzbickiemu, ale także pozwolił się wyprzedzić Piotrowi Śmiałkowi.
Drugi wyścig także był pechowy dla Libronta, który musiał się szybko wycofać z rywalizacji po karambolu w środku stawki. Z okazji skorzystali Jakub Żerdzicki (Hyperion Motorsport by UniRacers BLACK) mający za sobą Mateusza Tyszkiewicza (DV1 TRITON RACING JOKER) oraz kolegę zespołowego Kubę Bluja. Żerdzicki nie wykorzystał szansy, bo na piątym okrążeniu oddał prowadzenie Tyszkiewiczowi, a potem po serii błędów spadł aż na piąte miejsce. Zwyciężył Tyszkiewicz przed przed Miłoszem Węgreckim (Carbon Simsport MPDM) oraz Kubą Blujem.
Kierowca Hyperion Motorsport by UniRacers dzięki piątej pozycji w wyścigu numer jeden i trzecim w wyścigu numer dwa został liderem klasyfikacji generalnej i zwycięzcą całej rundy. Kolejna runda Road to Porsche Esports Sprint Challenge Poland już w czwartek, 9 czerwca o 21:30. Czołowi polscy simracerzy będą tym razem rywalizować na Oulton Park. Transmisja na żywo w ELEVEN SPORTS na Facebooku.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.