Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Zachwycające nowe Maserati MC20 będzie dostępne jako roadster - producent pochwalił się zdjęciami auta w maskowaniu.
Długo na to czekaliśmy, ale Maserati MC20 w końcu jest na dobrym kursie, by wstrząsnąć przestarzałą gamą modelową Maserati i wprowadzić nieco świeżości. Zanim nowe, ekscytujące superauto z Włoch trafi na brytyjski grunt, poznaliśmy pierwsze informacje na temat otwartej wersji MC20.
Jak w większości samochodów centralnosilnikowych tej klasy, dodanie wersji z otwieranym dachem jest kluczowym ruchem dla finansowego sukcesu całego modelu. W porównaniu do kosztów stworzenia całego auta wersja roadster pochłania minimalny koszt, a jednak poszerza gamę i przyczynia się do sukcesu sprzedażowego poza Europą. Dodanie drugiego typu nadwozia wpływa pozytywnie na dywersyfikację sprzedaży.
Zdejmowany dach często prowadził do kompromisów w sposobie prowadzenia supersportowych aut w przeszłości, ale rozwój karbonowych podwozi pozwolił zmniejszyć problemy ze sztywnością nadwozia i dodatkową masą niemal do zera. Maserati powinno zrobić z tej technologii właściwy użytek, by zdejmowany dach rzeczywiście wzmacniał doświadczenie za kierownicą MC20.
Pokazany prototyp skutecznie ukrywa pod maskowaniem większość detali różniących je od wersji coupe, ale dzięki segmentowej budowie auta oczekujemy, że te dwa modele będą niemal identyczne z zewnątrz. Jedyną prawie pewną zmianą jest zmiana kompozytowej pokrywy silnika. Jak wiele samochodów centralnosilnikowych z otwartym nadwoziem, Maserati będzie miało twardy dach zamiast materiałowego, który w innych segmentach wraca do łask. Podobne rozwiązania stosuje w tym momencie Ferrari w F8 Spider i już wkrótce w modelu 296 Spider.
Zapewne Ferrari będzie miało dużo wspólnego z Maserati MC20, przede wszystkim układ napędowy z silnikiem V6 twin-turbo Nettuno konstrukcji własnej Maserati z technologią spalania opartą na komorze wstępnej rodem z F1 i mocą 630 KM. Wszelkie zmiany w napędzie są zarezerwowane dla trzeciego wariantu MC20, czyli wersji całkowicie elektrycznej. Maserati obecnie intensywnie pracuje nad wprowadzeniem tego rodzaju napędu do MC20 oraz do nadchodzącego GranTurismo GT.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.