Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Zachwycające nowe Maserati MC20 będzie dostępne jako roadster - producent pochwalił się zdjęciami auta w maskowaniu.
Długo na to czekaliśmy, ale Maserati MC20 w końcu jest na dobrym kursie, by wstrząsnąć przestarzałą gamą modelową Maserati i wprowadzić nieco świeżości. Zanim nowe, ekscytujące superauto z Włoch trafi na brytyjski grunt, poznaliśmy pierwsze informacje na temat otwartej wersji MC20.
Jak w większości samochodów centralnosilnikowych tej klasy, dodanie wersji z otwieranym dachem jest kluczowym ruchem dla finansowego sukcesu całego modelu. W porównaniu do kosztów stworzenia całego auta wersja roadster pochłania minimalny koszt, a jednak poszerza gamę i przyczynia się do sukcesu sprzedażowego poza Europą. Dodanie drugiego typu nadwozia wpływa pozytywnie na dywersyfikację sprzedaży.
Zdejmowany dach często prowadził do kompromisów w sposobie prowadzenia supersportowych aut w przeszłości, ale rozwój karbonowych podwozi pozwolił zmniejszyć problemy ze sztywnością nadwozia i dodatkową masą niemal do zera. Maserati powinno zrobić z tej technologii właściwy użytek, by zdejmowany dach rzeczywiście wzmacniał doświadczenie za kierownicą MC20.
Pokazany prototyp skutecznie ukrywa pod maskowaniem większość detali różniących je od wersji coupe, ale dzięki segmentowej budowie auta oczekujemy, że te dwa modele będą niemal identyczne z zewnątrz. Jedyną prawie pewną zmianą jest zmiana kompozytowej pokrywy silnika. Jak wiele samochodów centralnosilnikowych z otwartym nadwoziem, Maserati będzie miało twardy dach zamiast materiałowego, który w innych segmentach wraca do łask. Podobne rozwiązania stosuje w tym momencie Ferrari w F8 Spider i już wkrótce w modelu 296 Spider.
Zapewne Ferrari będzie miało dużo wspólnego z Maserati MC20, przede wszystkim układ napędowy z silnikiem V6 twin-turbo Nettuno konstrukcji własnej Maserati z technologią spalania opartą na komorze wstępnej rodem z F1 i mocą 630 KM. Wszelkie zmiany w napędzie są zarezerwowane dla trzeciego wariantu MC20, czyli wersji całkowicie elektrycznej. Maserati obecnie intensywnie pracuje nad wprowadzeniem tego rodzaju napędu do MC20 oraz do nadchodzącego GranTurismo GT.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.