Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Zachwycające nowe Maserati MC20 będzie dostępne jako roadster - producent pochwalił się zdjęciami auta w maskowaniu.
Długo na to czekaliśmy, ale Maserati MC20 w końcu jest na dobrym kursie, by wstrząsnąć przestarzałą gamą modelową Maserati i wprowadzić nieco świeżości. Zanim nowe, ekscytujące superauto z Włoch trafi na brytyjski grunt, poznaliśmy pierwsze informacje na temat otwartej wersji MC20.
Jak w większości samochodów centralnosilnikowych tej klasy, dodanie wersji z otwieranym dachem jest kluczowym ruchem dla finansowego sukcesu całego modelu. W porównaniu do kosztów stworzenia całego auta wersja roadster pochłania minimalny koszt, a jednak poszerza gamę i przyczynia się do sukcesu sprzedażowego poza Europą. Dodanie drugiego typu nadwozia wpływa pozytywnie na dywersyfikację sprzedaży.

Zdejmowany dach często prowadził do kompromisów w sposobie prowadzenia supersportowych aut w przeszłości, ale rozwój karbonowych podwozi pozwolił zmniejszyć problemy ze sztywnością nadwozia i dodatkową masą niemal do zera. Maserati powinno zrobić z tej technologii właściwy użytek, by zdejmowany dach rzeczywiście wzmacniał doświadczenie za kierownicą MC20.
Pokazany prototyp skutecznie ukrywa pod maskowaniem większość detali różniących je od wersji coupe, ale dzięki segmentowej budowie auta oczekujemy, że te dwa modele będą niemal identyczne z zewnątrz. Jedyną prawie pewną zmianą jest zmiana kompozytowej pokrywy silnika. Jak wiele samochodów centralnosilnikowych z otwartym nadwoziem, Maserati będzie miało twardy dach zamiast materiałowego, który w innych segmentach wraca do łask. Podobne rozwiązania stosuje w tym momencie Ferrari w F8 Spider i już wkrótce w modelu 296 Spider.

Zapewne Ferrari będzie miało dużo wspólnego z Maserati MC20, przede wszystkim układ napędowy z silnikiem V6 twin-turbo Nettuno konstrukcji własnej Maserati z technologią spalania opartą na komorze wstępnej rodem z F1 i mocą 630 KM. Wszelkie zmiany w napędzie są zarezerwowane dla trzeciego wariantu MC20, czyli wersji całkowicie elektrycznej. Maserati obecnie intensywnie pracuje nad wprowadzeniem tego rodzaju napędu do MC20 oraz do nadchodzącego GranTurismo GT.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.