Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Zachwycające nowe Maserati MC20 będzie dostępne jako roadster - producent pochwalił się zdjęciami auta w maskowaniu.
Długo na to czekaliśmy, ale Maserati MC20 w końcu jest na dobrym kursie, by wstrząsnąć przestarzałą gamą modelową Maserati i wprowadzić nieco świeżości. Zanim nowe, ekscytujące superauto z Włoch trafi na brytyjski grunt, poznaliśmy pierwsze informacje na temat otwartej wersji MC20.
Jak w większości samochodów centralnosilnikowych tej klasy, dodanie wersji z otwieranym dachem jest kluczowym ruchem dla finansowego sukcesu całego modelu. W porównaniu do kosztów stworzenia całego auta wersja roadster pochłania minimalny koszt, a jednak poszerza gamę i przyczynia się do sukcesu sprzedażowego poza Europą. Dodanie drugiego typu nadwozia wpływa pozytywnie na dywersyfikację sprzedaży.
Zdejmowany dach często prowadził do kompromisów w sposobie prowadzenia supersportowych aut w przeszłości, ale rozwój karbonowych podwozi pozwolił zmniejszyć problemy ze sztywnością nadwozia i dodatkową masą niemal do zera. Maserati powinno zrobić z tej technologii właściwy użytek, by zdejmowany dach rzeczywiście wzmacniał doświadczenie za kierownicą MC20.
Pokazany prototyp skutecznie ukrywa pod maskowaniem większość detali różniących je od wersji coupe, ale dzięki segmentowej budowie auta oczekujemy, że te dwa modele będą niemal identyczne z zewnątrz. Jedyną prawie pewną zmianą jest zmiana kompozytowej pokrywy silnika. Jak wiele samochodów centralnosilnikowych z otwartym nadwoziem, Maserati będzie miało twardy dach zamiast materiałowego, który w innych segmentach wraca do łask. Podobne rozwiązania stosuje w tym momencie Ferrari w F8 Spider i już wkrótce w modelu 296 Spider.
Zapewne Ferrari będzie miało dużo wspólnego z Maserati MC20, przede wszystkim układ napędowy z silnikiem V6 twin-turbo Nettuno konstrukcji własnej Maserati z technologią spalania opartą na komorze wstępnej rodem z F1 i mocą 630 KM. Wszelkie zmiany w napędzie są zarezerwowane dla trzeciego wariantu MC20, czyli wersji całkowicie elektrycznej. Maserati obecnie intensywnie pracuje nad wprowadzeniem tego rodzaju napędu do MC20 oraz do nadchodzącego GranTurismo GT.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Pół-wyczynowy Mustang GTD osiągnął czas poniżej 7 minut na Nürburgringu, ale stać go na więcej.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi przejmuje dział samochodów drogowych McLarena.
Pamiętacie, że jeszcze istnieje? Leon - i to nie Cupra - ciągle jest na rynku!
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.