Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowe torowe Maserati - MC20 GT2 - rozpoczyna serię testów na torze przed oficjalnym debiutem.
Po wielu latach posuchy Maserati wraca do rywalizacji sportowej z nowym modelem MC20 GT2. Ostatnim samochodem tej marki, który ścigał się w serii FIA GT, był wspaniały MC12 GT mniej więcej w latach 2004-2008. Włosi z nowym samochodem będą się ścigać przede wszystkim w serii Fanatec GT2 European Series począwszy od 24-godzinnego wyścigu na Spa w czerwcu. Tymczasem firma rozpoczęła intensywne zajęcia rozwojowe MC20 GT2 na torze we Włoszech.
Serce auta stanowi ten sam 3-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V6 Nettuno, wyposażony w opracowaną przez Maserati technologię podwójnych komór spalania, która poprawia wydajność, zwiększa moc i zmniejsza zużycie paliwa. Parametry docelowe silnika nie są jeszcze znane, bo auto nie przeszło procedury wyrównywania osiągów, ale Maserati zacznie “strojenie” auta od 630 KM, czyli mocy identycznej jak w drogowym MC20.
Analogicznie jak w drogowym aucie, także tutaj kluczowym elementem struktury jest karbonowy monokok powstający we współpracy z Dallarą. Jego konstrukcja zapewnia odpowiednią sztywność i odporność na skręcanie oraz niską masę własną. Maserati zdecydowało się zachować też zawieszenie z podwójnymi wahaczami przy wszystkich kołach. Transformacji do postaci GT2 nie przetrwała skrzynia biegów - ośmiostopniowy automat musiał ustąpić typowo torowej, sekwencyjnej skrzyni sześciobiegowej. Opracowano też dedykowane, wyczynowe sprzęgło i mechaniczny tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Klasa GT2 nie jest tak wymagająca pod względem aerodynamiki jak GT3, ale i tak Maserati stworzyło dla swojego nowego auta pakiet zawierający wielkie tylne skrzydło, nowy splitter, dyfuzor i progi boczne. Poza tym da się zauważyć dodatkowy wlot powietrza na dachu, przeprojektowaną maskę, większe boczne wloty powietrza i wycięcia na szczycie przednich nadkoli. Wszystkie te zmiany były konieczne dla zapewnienia odpowiedniego docisku i chłodzenia, a za skuteczność hamowania odpowiadają wzmocnione hamulce skryte za 18-calowymi felgami na centralną nakrętkę.
Aby zapewnić MC20 GT2 zgodność z regulaminem FIA auto zostało wyposażone w 120-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa, klatkę bezpieczeństwa, sześciopunktową uprząż, system gaśniczy i wiele innych motosportowych dodatków.
Po pierwszych testach kierowca testowy Maserati, Andrea Bertolini, powiedział: "Przeprowadziliśmy wiele jazd próbnych i pierwsze wrażenia są pozytywne. Powrót za kierownicę samochodu GT był naprawdę ekscytujący, a ja widziałem, że wszyscy zaangażowani w projekt są bardzo zmotywowani. Skupiliśmy się na stworzeniu produktu, który nie tylko będzie się wyróżniał na tle konkurencji, ale także będzie idealnym samochodem dla naszych klientów pod względem prowadzenia, komfortu i osiągów. Chcemy, aby doświadczyli oni w tym samochodzie wyjątkowych wrażeń".
Maserati MC20 GT2 zadebiutuje na torze w tym roku obok takich samochodów jak Brabham, Audi i KTM.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.