Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowe torowe Maserati - MC20 GT2 - rozpoczyna serię testów na torze przed oficjalnym debiutem.
Po wielu latach posuchy Maserati wraca do rywalizacji sportowej z nowym modelem MC20 GT2. Ostatnim samochodem tej marki, który ścigał się w serii FIA GT, był wspaniały MC12 GT mniej więcej w latach 2004-2008. Włosi z nowym samochodem będą się ścigać przede wszystkim w serii Fanatec GT2 European Series począwszy od 24-godzinnego wyścigu na Spa w czerwcu. Tymczasem firma rozpoczęła intensywne zajęcia rozwojowe MC20 GT2 na torze we Włoszech.
Serce auta stanowi ten sam 3-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V6 Nettuno, wyposażony w opracowaną przez Maserati technologię podwójnych komór spalania, która poprawia wydajność, zwiększa moc i zmniejsza zużycie paliwa. Parametry docelowe silnika nie są jeszcze znane, bo auto nie przeszło procedury wyrównywania osiągów, ale Maserati zacznie “strojenie” auta od 630 KM, czyli mocy identycznej jak w drogowym MC20.
Analogicznie jak w drogowym aucie, także tutaj kluczowym elementem struktury jest karbonowy monokok powstający we współpracy z Dallarą. Jego konstrukcja zapewnia odpowiednią sztywność i odporność na skręcanie oraz niską masę własną. Maserati zdecydowało się zachować też zawieszenie z podwójnymi wahaczami przy wszystkich kołach. Transformacji do postaci GT2 nie przetrwała skrzynia biegów - ośmiostopniowy automat musiał ustąpić typowo torowej, sekwencyjnej skrzyni sześciobiegowej. Opracowano też dedykowane, wyczynowe sprzęgło i mechaniczny tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Klasa GT2 nie jest tak wymagająca pod względem aerodynamiki jak GT3, ale i tak Maserati stworzyło dla swojego nowego auta pakiet zawierający wielkie tylne skrzydło, nowy splitter, dyfuzor i progi boczne. Poza tym da się zauważyć dodatkowy wlot powietrza na dachu, przeprojektowaną maskę, większe boczne wloty powietrza i wycięcia na szczycie przednich nadkoli. Wszystkie te zmiany były konieczne dla zapewnienia odpowiedniego docisku i chłodzenia, a za skuteczność hamowania odpowiadają wzmocnione hamulce skryte za 18-calowymi felgami na centralną nakrętkę.

Aby zapewnić MC20 GT2 zgodność z regulaminem FIA auto zostało wyposażone w 120-litrowy bezpieczny zbiornik paliwa, klatkę bezpieczeństwa, sześciopunktową uprząż, system gaśniczy i wiele innych motosportowych dodatków.
Po pierwszych testach kierowca testowy Maserati, Andrea Bertolini, powiedział: "Przeprowadziliśmy wiele jazd próbnych i pierwsze wrażenia są pozytywne. Powrót za kierownicę samochodu GT był naprawdę ekscytujący, a ja widziałem, że wszyscy zaangażowani w projekt są bardzo zmotywowani. Skupiliśmy się na stworzeniu produktu, który nie tylko będzie się wyróżniał na tle konkurencji, ale także będzie idealnym samochodem dla naszych klientów pod względem prowadzenia, komfortu i osiągów. Chcemy, aby doświadczyli oni w tym samochodzie wyjątkowych wrażeń".
Maserati MC20 GT2 zadebiutuje na torze w tym roku obok takich samochodów jak Brabham, Audi i KTM.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.