Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Wbrew najnowszym doniesieniom McLaren Group nie został sprzedany Audi.
Po poranku pełnym spekulacji na temat sprzedaży Grupy McLaren na rzecz Audi, a więc Grupy VW, McLaren postanowił odnieść się i opublikował oficjalne stanowisko zaprzeczające całej sprawie. Według tego komunikatu żadna z części Grupy nie została sprzedana i nie ma takiego zamierzenia.
W oświadczeniu wydanym dla mediów, napisano: "Grupa McLarena jest świadoma doniesienia mediów informacyjnych, w którym stwierdzono, że została sprzedana Audi. Jest to całkowicie nieścisłe i McLaren stara się o usunięcie tej informacji.
"Strategia technologiczna McLarena zawsze obejmowała bieżące dyskusje i współpracę z odpowiednimi partnerami i dostawcami, w tym z innymi producentami samochodów, jednak nie nastąpiła żadna zmiana w strukturze własnościowej McLaren Group."
W ciągu ostatnich 24 miesięcy Grupa McLaren przeżywała trudny okres finansowy, ale po szeroko zakrojonej kampanii pozyskiwania funduszy i restrukturyzacji zarządzania, w ramach której zrezygnowano z funkcji dyrektora generalnego Mike'a Flewitta i powołano dwóch nowych członków zarządu, w tym byłego dyrektora generalnego Porsche, Michaela Machta, marka zasadniczo zaczęła działać na nowo, co sprawia, że koncepcja hurtowego wykupu firmy tak szybko po tym wydarzeniu jest dość naciągana.
Częścią tych sensacyjnych doniesień był też koncern BMW, który podobno był zainteresowany przejęciem McLarena. Od tego czasu BMW zdążyło już zdementować te plotki w rozmowie z agencją Reuters, gdzie potwierdzili, że nie mają interesu w przejmowaniu Grupy McLaren jako całości. Jedyna forma współpracy między nimi mogłaby ewentualnie przybrać postać partnerstwa technicznego, czyli coś, co BMW chętnie podejmuje np. dostarczając silniki dla Toyoty, Morgana czy nawet McLarena F1 z historycznego punktu widzenia.
Zgodnie z oświadczeniem McLarena, dyskusje na temat potencjalnych partnerów technicznych są kluczową częścią zabezpieczenia finansowej niezależności części wyścigowej, motoryzacyjnej i technologicznej firmy. To nie wyklucza potencjalnego partnerstwa kapitałowego z Audi lub BMW w podobny sposób do relacji AMG z Aston Martinem, ale każdy potencjalny wykup wydaje się być w tym momencie niemożliwy.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.
Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.