Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jaguar Land Rover traci jednego ze swoich najważniejszych ludzi w pionie technicznym, ale znamy już następcę - jest nim Matt Becker.
Jaguar Land Rover mianował Matta Beckera nowym Dyrektorem ds. Inżynierii Pojazdów, zastępując na tym stanowisku Mike'a Crossa, który odchodzi na emeryturę po 37 latach pracy w firmie.
Becker dołączy do JLR pod koniec stycznia po siedmioletniej pracy na stanowisku Głównego Inżyniera Atrybutów Pojazdu i Prowadzenia w Aston Martinie, gdzie był odpowiedzialny za projektowanie i rozwój obecnej gamy modelowej. Podczas swoich rządów w AM uczestniczył w tworzeniu drugiej generacji platformy VH, która obecnie jest podstawą Vantage’a i gamy DB. Spod jego rąk wyszedł też projekt pierwszego SUV-a firmy, modelu DBX, który inżynierowie Aston Martina stworzyli od czystej kartki.
Zanim trafił do Aston Martina, Becker był Szefem Inżynierów w Lotusie, który uchodzi za niedoścignioną markę w kalibracji podwozi i słynie z dobrego prowadzenia. Właśnie te podstawy w dwóch najbardziej obiecujących brytyjskich firmach produkujących samochody sportowe sprawiają, że jest on bardzo dobrze przygotowany do pełnienia swojej nowej funkcji.
Becker dołącza do JLR w trakcie olbrzymiej transformacji grupy i będzie kierował zespołami, przed którymi stoi wyzwanie przekształcenia swoich marek na wiele różnych sposobów. Jaguar ma w planach przekształcenie się na producenta całkowicie elektrycznych, luksusowych samochodów, a cała obecna gama spalinowych Jaguarów już nie doczeka się w prostej linii następców. Land Rover ma masę własnych problemów odwołujących się do ich bazy klientów oraz wprowadza swoją własną, bardziej wyważoną wizję elektryfikacji.
Po nominacji, Becker powiedział: „Jestem bardzo podekscytowany dołączeniem do Jaguar Land Rover, a w szczególności do zespołu kierownictwa inżynieryjnego, który kontynuuje dostarczanie światowej klasy produktów klientom Jaguara i Land Rovera. Z podziwem przyglądałem się pracy, jaką zespół wykonał nad wieloma pojazdami w ostatnim czasie, doceniając poziom doskonałości technicznej i wiedzy z zakresu dynamiki pojazdów, które są wymagane, aby produkty Land Rovera i Jaguara radziły sobie w taki sposób, w jaki sobie radzą.”
Nominacja Matta Beckera pojawiła się po tym jak Mike Cross obwieścił odejście na emeryturę po 37 latach pracy w koncernie. W treści oświadczenia powiedział - „Miałem wspaniałą karierę w Jaguar Land Rover, dołączając do Jaguar Rover Triumph jako praktykant, a zbliżając się do wieku emerytalnego mogę stwierdzić, że nigdy nie spodziewałem się, że będę tak zaangażowany w rozwój i inżynierię jednych z najbardziej kultowych samochodów w przemyśle motoryzacyjnym.”
„Jako Główny Inżynier, cieszyłem się z odpowiedzialności, jaką była ocena nowych produktów w oczach klientów Jaguara i Land Rovera. Rola ta pozwoliła mi na jazdę wieloma samochodami i poznanie wielu ludzi, takich jak Richard Parry-Jones i Sir Jackie Stewart - obaj, którym będę dozgonnie wdzięczny, ponieważ stali się moimi mentorami i pomogli mi rozwinąć się jako osobie oceniającej pojazdy i inżynierowi ds. rozwoju.”
„Mam wiele osobistych wspomnień z całej mojej kariery, jednak wspomnienia z jazdy samochodem Formuły 1 Jaguara na testach przedsezonowych i start w Mille Miglia w Jaguarze C-type pozostaną na zawsze".
Osiągnięcia Mike’a Crossa już są częścią historii Jaguara i Land Rovera, ale doświadczenie Matta Beckera z pracy w Aston Martinie i Lotusie mogą napawać optymizmem cały koncern i jego klientów, że samochody zachowają swoją doskonałość w odczuciach zza kierownicy.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.