Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Mike Corss odchodzi z JLR, nowym dyrektorem został Matt Becker

Jaguar Land Rover traci jednego ze swoich najważniejszych ludzi w pionie technicznym, ale znamy już następcę - jest nim Matt Becker.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

20 stycznia 2022
Matt Becker
2

Jaguar Land Rover mianował Matta Beckera nowym Dyrektorem ds. Inżynierii Pojazdów, zastępując na tym stanowisku Mike'a Crossa, który odchodzi na emeryturę po 37 latach pracy w firmie.

Becker dołączy do JLR pod koniec stycznia po siedmioletniej pracy na stanowisku Głównego Inżyniera Atrybutów Pojazdu i Prowadzenia w Aston Martinie, gdzie był odpowiedzialny za projektowanie i rozwój obecnej gamy modelowej. Podczas swoich rządów w AM uczestniczył w tworzeniu drugiej generacji platformy VH, która obecnie jest podstawą Vantage’a i gamy DB. Spod jego rąk wyszedł też projekt pierwszego SUV-a firmy, modelu DBX, który inżynierowie Aston Martina stworzyli od czystej kartki.

Zanim trafił do Aston Martina, Becker był Szefem Inżynierów w Lotusie, który uchodzi za niedoścignioną markę w kalibracji podwozi i słynie z dobrego prowadzenia. Właśnie te podstawy w dwóch najbardziej obiecujących brytyjskich firmach produkujących samochody sportowe sprawiają, że jest on bardzo dobrze przygotowany do pełnienia swojej nowej funkcji.

Reklama

Becker dołącza do JLR w trakcie olbrzymiej transformacji grupy i będzie kierował zespołami, przed którymi stoi wyzwanie przekształcenia swoich marek na wiele różnych sposobów. Jaguar ma w planach przekształcenie się na producenta całkowicie elektrycznych, luksusowych samochodów, a cała obecna gama spalinowych Jaguarów już nie doczeka się w prostej linii następców. Land Rover ma masę własnych problemów odwołujących się do ich bazy klientów oraz wprowadza swoją własną, bardziej wyważoną wizję elektryfikacji.

Mike-Cross-JLR-
2

Po nominacji, Becker powiedział: „Jestem bardzo podekscytowany dołączeniem do Jaguar Land Rover, a w szczególności do zespołu kierownictwa inżynieryjnego, który kontynuuje dostarczanie światowej klasy produktów klientom Jaguara i Land Rovera. Z podziwem przyglądałem się pracy, jaką zespół wykonał nad wieloma pojazdami w ostatnim czasie, doceniając poziom doskonałości technicznej i wiedzy z zakresu dynamiki pojazdów, które są wymagane, aby produkty Land Rovera i Jaguara radziły sobie w taki sposób, w jaki sobie radzą.”

Reklama

Nominacja Matta Beckera pojawiła się po tym jak Mike Cross obwieścił odejście na emeryturę po 37 latach pracy w koncernie. W treści oświadczenia powiedział  - „Miałem wspaniałą karierę w Jaguar Land Rover, dołączając do Jaguar Rover Triumph jako praktykant, a zbliżając się do wieku emerytalnego mogę stwierdzić, że nigdy nie spodziewałem się, że będę tak zaangażowany w rozwój i inżynierię jednych z najbardziej kultowych samochodów w przemyśle motoryzacyjnym.”

„Jako Główny Inżynier, cieszyłem się z odpowiedzialności, jaką była ocena nowych produktów w oczach klientów Jaguara i Land Rovera. Rola ta pozwoliła mi na jazdę wieloma samochodami i poznanie wielu ludzi, takich jak Richard Parry-Jones i Sir Jackie Stewart - obaj, którym będę dozgonnie wdzięczny, ponieważ stali się moimi mentorami i pomogli mi rozwinąć się jako osobie oceniającej pojazdy i inżynierowi ds. rozwoju.”

„Mam wiele osobistych wspomnień z całej mojej kariery, jednak wspomnienia z jazdy samochodem Formuły 1 Jaguara na testach przedsezonowych i start w Mille Miglia w Jaguarze C-type pozostaną na zawsze".

Osiągnięcia Mike’a Crossa już są częścią historii Jaguara i Land Rovera, ale doświadczenie Matta Beckera z pracy w Aston Martinie i Lotusie mogą napawać optymizmem cały koncern i jego klientów, że samochody zachowają swoją doskonałość w odczuciach zza kierownicy.

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025