Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Jaguar Land Rover traci jednego ze swoich najważniejszych ludzi w pionie technicznym, ale znamy już następcę - jest nim Matt Becker.
Jaguar Land Rover mianował Matta Beckera nowym Dyrektorem ds. Inżynierii Pojazdów, zastępując na tym stanowisku Mike'a Crossa, który odchodzi na emeryturę po 37 latach pracy w firmie.
Becker dołączy do JLR pod koniec stycznia po siedmioletniej pracy na stanowisku Głównego Inżyniera Atrybutów Pojazdu i Prowadzenia w Aston Martinie, gdzie był odpowiedzialny za projektowanie i rozwój obecnej gamy modelowej. Podczas swoich rządów w AM uczestniczył w tworzeniu drugiej generacji platformy VH, która obecnie jest podstawą Vantage’a i gamy DB. Spod jego rąk wyszedł też projekt pierwszego SUV-a firmy, modelu DBX, który inżynierowie Aston Martina stworzyli od czystej kartki.
Zanim trafił do Aston Martina, Becker był Szefem Inżynierów w Lotusie, który uchodzi za niedoścignioną markę w kalibracji podwozi i słynie z dobrego prowadzenia. Właśnie te podstawy w dwóch najbardziej obiecujących brytyjskich firmach produkujących samochody sportowe sprawiają, że jest on bardzo dobrze przygotowany do pełnienia swojej nowej funkcji.
Becker dołącza do JLR w trakcie olbrzymiej transformacji grupy i będzie kierował zespołami, przed którymi stoi wyzwanie przekształcenia swoich marek na wiele różnych sposobów. Jaguar ma w planach przekształcenie się na producenta całkowicie elektrycznych, luksusowych samochodów, a cała obecna gama spalinowych Jaguarów już nie doczeka się w prostej linii następców. Land Rover ma masę własnych problemów odwołujących się do ich bazy klientów oraz wprowadza swoją własną, bardziej wyważoną wizję elektryfikacji.
Po nominacji, Becker powiedział: „Jestem bardzo podekscytowany dołączeniem do Jaguar Land Rover, a w szczególności do zespołu kierownictwa inżynieryjnego, który kontynuuje dostarczanie światowej klasy produktów klientom Jaguara i Land Rovera. Z podziwem przyglądałem się pracy, jaką zespół wykonał nad wieloma pojazdami w ostatnim czasie, doceniając poziom doskonałości technicznej i wiedzy z zakresu dynamiki pojazdów, które są wymagane, aby produkty Land Rovera i Jaguara radziły sobie w taki sposób, w jaki sobie radzą.”
Nominacja Matta Beckera pojawiła się po tym jak Mike Cross obwieścił odejście na emeryturę po 37 latach pracy w koncernie. W treści oświadczenia powiedział - „Miałem wspaniałą karierę w Jaguar Land Rover, dołączając do Jaguar Rover Triumph jako praktykant, a zbliżając się do wieku emerytalnego mogę stwierdzić, że nigdy nie spodziewałem się, że będę tak zaangażowany w rozwój i inżynierię jednych z najbardziej kultowych samochodów w przemyśle motoryzacyjnym.”
„Jako Główny Inżynier, cieszyłem się z odpowiedzialności, jaką była ocena nowych produktów w oczach klientów Jaguara i Land Rovera. Rola ta pozwoliła mi na jazdę wieloma samochodami i poznanie wielu ludzi, takich jak Richard Parry-Jones i Sir Jackie Stewart - obaj, którym będę dozgonnie wdzięczny, ponieważ stali się moimi mentorami i pomogli mi rozwinąć się jako osobie oceniającej pojazdy i inżynierowi ds. rozwoju.”
„Mam wiele osobistych wspomnień z całej mojej kariery, jednak wspomnienia z jazdy samochodem Formuły 1 Jaguara na testach przedsezonowych i start w Mille Miglia w Jaguarze C-type pozostaną na zawsze".
Osiągnięcia Mike’a Crossa już są częścią historii Jaguara i Land Rovera, ale doświadczenie Matta Beckera z pracy w Aston Martinie i Lotusie mogą napawać optymizmem cały koncern i jego klientów, że samochody zachowają swoją doskonałość w odczuciach zza kierownicy.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.