Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Następca Huracana zachowa silnik V10 w asyście układu hybrydowego

Planowany na 2024 rok następca Huracana nadal będzie napędzany silnikiem V10.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 listopada 2022
Lamborghini Huracan w ruchu
2

Przed Lamborghini wielkie zmiany - hity dotychczasowej gamy takie jak HuracanAventador ustąpią miejsca następcom, a każdy kolejny model produkowany w Sant’Agata dostanie napęd hybrydowy. W niedawnym wywiadzie szefowie Lamborghini ujawnili kilka interesujących informacji na temat długo oczekiwanego następcy Huracana.

Hybrydowy następca Aventadora pojawi się w 2023 i będzie miał motor V12 >>

Przede wszystkim nowe baby-Lambo nie pojawi się przed rokiem 2024, ale w rozmowie z Auto Express prezes Lamborghini Stephan Winkelmann wyjawił parę istotnych informacji na jego temat. Mimo że nadal nie wiemy czy w użyciu nadal będzie pochodna znanego z Huracana silnika V10 5.2 Winkelmann zdradził, że podstawą hybrydowego systemu będzie nowy silnik spalinowy Lamborghini. Wcześniej jednak dyrektor techniczny firmy Rouven Mohr ujawnił, że samochód będzie miał “więcej niż sześć, a mniej niż 12 cylindrów”, więc najbardziej prawdopodobną opcją jest jednak V10.

Lamborghini_Huracan_Evo
2
Reklama

Warto w tym miejscu wspomnieć, że Lamborghini nie będzie mogło dłużej korzystać z pokrewieństwa między Huracanem, a Audi R8, bo kolejnej generacji swojego supersamochodu niemiecki producent nie przewiduje. Jest za wcześnie by mówić o szczegółach, ale Winkelmann potwierdził, że następca Huracana będzie technicznie spokrewniony z planowanym na przyszły rok następcą flagowego Aventadora.

Bestseller firmy - SUV Urus - będzie w następnych latach zmieniał się w kierunku elektryfikacji, co odbije się pozytywnie na jego wydajności i osiągach, ale szefowie Lamborghini są dalecy od stwierdzenia, że to samo spotka ich modele typowo sportowe. W kontekście następcy Huracana CEO dodał: “To nie będzie hybryda nastawiona na zasięg i spalanie i nie przewidujemy żadnej formy downsizignu”, a Lamborghini jako firma nie uznaje napędów hybrydowych w roli uzupełnienia potencjału zmniejszonych silników spalinowych.

Na tym etapie wypowiedzi są odważne i sugerują zupełnie inne wykorzystanie zalet napędu hybrydowego niż ma to zwykle miejsce. Na szczegóły musimy jednak poczekać do 2024 roku, ale pewnie dużo znaków zapytania zniknie wraz z debiutem nowego Aventadora wiosną 2023 roku.

Trzecie wydanie EVO magazine

Zamów trzecie wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić trzeci numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w dobrych salonach prasowych.

Alpine A110 na torze w Laponii
Prezentacja Partnera
Fastline Ice Driving Experience w Laponii

Już wkrótce możesz driftować w najgorętszych autach sportowych świata na lodowych torach w Laponii

24 listopada 2022
Mercedes-AMG Project One na Nordschleife
Mercedes / AMG Project One
Mercedes-AMG One najszybszym autem produkcyjnym na Nurburgringu

Maro Engel poprowadził AMG Project One do rekordu okrążenia samochodów produkcyjnych na Nordschleife.

10 listopada 2022
Trzecie wydanie EVO magazine
EVO magazine
O czym przeczytasz w najnowszym EVO magazine?

Trzecie wydanie EVO Magazine to po raz kolejny gratka dla miłośników nietuzinkowej motoryzacji!

3 listopada 2022
Nowe Alpine A110R
Alpine / A110
Debiutuje Alpine A110R Fernando Alonso jako limitowany model specjalny

Świeżo zaprezentowane Alpine A110R zyskało wersję specjalną na cześć legendy F1 - Fernando Alonso.

23 października 2022
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
W 2023 roku zadebiutuje limitowana Alfa Romeo Giulia SWB Zagato

Legendarne włoskie studio Zagato stworzy limitowaną Alfę Romeo bazującą na Giulii sedan.

8 grudnia 2022
Radical Project 25 w studiu
Radical / Project 25
Radical idzie o krok dalej i tworzy 860-konny samochód torowy

Project 25 ma być flagowym produktem Radicala i demonstracją możliwości w budowie torowych zabawek.

7 grudnia 2022
Mercedes-AMG S63 E-Performance
Mercedes / S63 AMG
Mercedes-AMG S63 E-Performance - hybrydowy flagowiec

Najnowsza klasa S od AMG generuje ponad 800 hybrydowych koni mechanicznych i 1430 Nm.

7 grudnia 2022
Honda Civic Type R - podczas testów
Honda / Civic
Honda Civic Type R FL5 - powrót króla

Nowy Civic Type R dużo kosztuje, ale niezmiennie należy do światowej czołówki hot hatchy.

6 grudnia 2022
Lexus Electrified Sport - widok z tyłu
Lexus
Koncept Lexus Electrified Sport trafi do produkcji

W koncernie Toyota rolę sportowej marki EV przejmie Lexus, a na szczycie gamy zobaczymy duchowego następcę LFA.

6 grudnia 2022
Toyota Supra - manualna skrzynia biegów
Technologia
Manual dla „elektryków”? Lexus już nad tym pracuje

Brzmi jak oksymoron, ale Japończycy z Lexusa pracują nad „wirtualnym spalinowym układem napędowym”.

6 grudnia 2022
Sportowy zegarek Patek Philippe z linii Aquanaut
Luksus
Kameralna wystawa zegarków marki Patek Philippe

W warszawskim salonie W.KRUK zaprezentowane zostały luksusowe modele zegarków marki Patek Philippe.

1 grudnia 2022
Wyjątkowe Lamborghini LM002
Podcast
Rodzinne, praktyczne i… nierozsądne V12

Nadchodząca zima zachęca do rozejrzenia się za autem lubiącym grząski teren. A gdyby tak zboczyć nieco z utartych szlaków wyboru?

30 listopada 2022
Nowe Audi RS6 Performance
Audi / RS6
Nowe Audi RS6 Performance - czy może być lepiej?

RS6 i RS7 Performance mają teraz 630 KM, więcej wyposażenia i niższą masę własną.

30 listopada 2022
Debiutuje De Tomaso P900
De Tomaso / P900
Debiutuje De Tomaso P900 z V12 kręcącym się do 12300 obrotów

Legendarna marka supersamochodów prezentuje torowego potwora z nowatorskim silnikiem V12.

30 listopada 2022
Aston Martin DBS Volante
Aston Martin / DBS
Aston Martin DBS Volante - otwarte GT z V12

Brak stałego dachu tylko wzmacnia wrażenia jakie oferuje duże GT od Aston Martina

28 listopada 2022
Mazda zapowiada model sportowy
Sportowa Mazda
Mazda zapowiada model sportowy - czy to nowe MX-5 lub RX-7?

Niezależnie czy to nowe MX-5, RX-7 czy RX-8, liczy się sam fakt tworzenia nowej sportowej Mazdy.

28 listopada 2022