Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Elektryczna seria 4 po liftingu zadebiutuje w przyszłym roku z nowym wyglądem i multimediami.
W obliczu zbliżającej się konkurencji w postaci Mercedesa CLE, a także upływu czterech lat od debiutu, BMW szykuje istotny lifting serii 4 (wraz z M4) oraz jej elektrycznego odpowiednika i4. W ostatnich dniach na ulicach Monachium przyłapano egzemplarz testowy czterodrzwiowego i4 Gran Coupe, który zdradza kilka szczegółów wyglądu odświeżonego modelu niemieckiej marki. W planach jest także aktualizacja multimediów pokładowych.
Przedni pas widocznego na zdjęciach samochodu bardzo przypomina obecnie produkowane i4 z pakietem M Sport. Zachowano ogromne przednie “nerki” z zaślepionymi otworami po bokach zderzaka. Tak jak wcześniej dolne sekcje grilla będą miały wlot powietrza do chłodnicy, a wyżej będzie zintegrowany radar do obsługi rozmaitych aktywnych systemów bezpieczeństwa.
Spod kamuflażu da się dostrzec zmiany w kształcie przednich reflektorów. Będą one upodobnione do aktualnej serii 3, z takimi samymi niebieskimi elementami wewnątrz klosza oraz technologią adaptacyjną LED. Reszta nadwozia, w tym 18-calowe koła tego egzemplarza, wygląda tak samo, ale docelowo spodziewamy się większych modyfikacji tylnego zderzaka i oświetlenia.
W kabinie i4 nie będzie wielkich zmian - BMW zachowa układ kokpitu z dwoma zakrzywionymi ekranami, ale system multimedialny zostanie zaktualizowany do najnowszej wersji iDrive 9. Bazujący na Androidzie system ma być bardziej przejrzysty i łatwiejszy w obsłudze podczas jazdy m.in. poprzez eliminację niektórych podmenu sprawiających użytkownikom problemy.
Już teraz BMW i4 jest jednym z najlepiej jeżdżących samochodów elektrycznych w klasie, dlatego nie należy spodziewać się radykalnych zmian w zawieszeniu i innych podzespołach (choć BMW może zdecydować się na opcjonalny karbonowy dach, który od niedawna można dokupić do wyższych wersji serii 3 i 4). Pozostałe nowości dynamiczne będą raczej domeną oprogramowania, gdyż nowoczesne układy napędowe dają wiele możliwości pracy nad sposobem dostarczania momentu obrotowego w różnych sytuacjach.
Pozostając w tym temacie, lifting prawie na pewno przyniesie optymalizację mocy i wydajności w całym przekroju gamy. Obecna oferta BMW zawiera trzy wersje - i4 eDrive35 i eDrive40 oraz usportowione M50. Schemat ten prawie na pewno zostanie również po liftingu. W najmocniejszej wersji M50 dwa silniki generują łącznie 544 KM i dają przyspieszenie do 100 km/h w 3,9 s. Wszystko wskazuje na to, że topowe M4 będzie nadal autem spalinowym, a elektryczny następca pojawi się dopiero przy okazji debiutu kolejnej generacji serii za około 4-5 lat.
Lifting serii 4 to nie koniec nowości w tym segmencie w ramach marki BMW. Czekamy na przyszłoroczny debiut nowej generacji M4 CS, która ma korzystać z rozwiązań technicznych jakie wniósł do gamy czterodrzwiowy model M3 CS.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W wyniku ostatnich głośnych incydentów, w ofercie jednej z firm pojawił się specjalny pakiet do F40.
Czy BMW M3 Touring może być lepsze? Z modyfikacjami wersji CS jest to całkiem prawdopodobne.
Pierwszy model sportowej submarki Genesis Magma będzie miał około 600 KM i pojawi się w 2025 r.
Następca serii 718 coraz bliżej debiutu. Na drogach pojawiły się prototypy elektrycznego Porsche.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.
W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.