Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
BMW zapowiedziało premierę nowego crossovera X2 M35i z 300-konnym silnikiem i napędem xDrive.
Popyt na wszelkie usportowione SUV-y nie maleje, a nawet rośnie. Trend ten dotknął już każdego możliwego segmentu, także w BMW przy okazji premiery topowego XM. Tymczasem z drugiej strony gamy Bawarczycy zapowiedzieli nowego crossovera X2, który w tej generacji będzie miał sylwetkę coupe i wariant M35i z mocą 300 KM.
Nowe BMW X2 poznamy w pełnej krasie jeszcze w tym miesiącu, ale na razie BMW opublikowało tylko zestaw teaserów. Widać na nich nową sylwetkę auta z mocno opadającą linią dachu oraz niektóre detale odważnie stylizowanego nadwozia.
Z profilu nowe X2 wygląda jak zmniejszone X4 - dolną linię okien poprowadzono dość wysoko, aby uzyskać zwężającą się tylną szybę. Niektóre szczegóły tego modelu będą wprost nawiązywać do flagowego XM - zaliczają się do nich duże, podświetlane nerki grilla i wąskie reflektory LED. Zgodnie z obecną modą nowe X2 pojawi się także jako EV o nazwie iX2. Na jego pokładzie możemy spodziewać się motoru elektrycznego eDrive piątej generacji znanego już z innych BMW. Skoro będą dwa typy napędu - spalinowy i elektryczny - możliwe, że model ten nie będzie już oparty na przednionapędowej platformie ULK2, a raczej na architekturze CLAR z większych modeli. Jest ona kompatybilna zarówno z silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi.
BMW już potwierdziło, że topowy wariant X2 M35i będzie miał silnik benzynowy o mocy 300 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Z dużym prawdopodobieństwem będzie to dwulitrowa jednostka czterocylindrowa B48 z turbodoładowaniem. W standardzie model ten będzie miał napęd na wszystkie koła xDrive i będzie w stanie osiągnąć 100 km/h w 5,4 s.
Co ciekawe, czas sprintu będzie o pół sekundy gorszy niż w obecnym modelu, co może być efektem większych gabarytów i masy samochodu. Obecny model ma też odrobinę wyższą moc równą 306 KM.
Za to w kabinie oczekujemy wyraźnie wyższych standardów niż obecnie. Przede wszystkim pojawi się najnowszy system iDrive 9 obsługiwany z poziomu prawie 15-calowego ekranu dotykowego. Do tego drugi ekran cyfrowych zegarów i charakterystyczny kokpit z zakrzywioną taflą szkła jak w innych modelach BMW. Najnowsza wersja słynnego iDrive ma być bardziej przyjazna dla użytkownika, z mniejszą ilością różnych menu i skrótami głównych funkcji pod ręką. Z pewnością BMW zaaplikuje do X2 także asystenta głosowego, moduł 5G oraz technologie zdalnego dostępu poprzez smartfona.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.
Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.
Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.