Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
BMW zapowiedziało premierę nowego crossovera X2 M35i z 300-konnym silnikiem i napędem xDrive.
Popyt na wszelkie usportowione SUV-y nie maleje, a nawet rośnie. Trend ten dotknął już każdego możliwego segmentu, także w BMW przy okazji premiery topowego XM. Tymczasem z drugiej strony gamy Bawarczycy zapowiedzieli nowego crossovera X2, który w tej generacji będzie miał sylwetkę coupe i wariant M35i z mocą 300 KM.
Nowe BMW X2 poznamy w pełnej krasie jeszcze w tym miesiącu, ale na razie BMW opublikowało tylko zestaw teaserów. Widać na nich nową sylwetkę auta z mocno opadającą linią dachu oraz niektóre detale odważnie stylizowanego nadwozia.
Z profilu nowe X2 wygląda jak zmniejszone X4 - dolną linię okien poprowadzono dość wysoko, aby uzyskać zwężającą się tylną szybę. Niektóre szczegóły tego modelu będą wprost nawiązywać do flagowego XM - zaliczają się do nich duże, podświetlane nerki grilla i wąskie reflektory LED. Zgodnie z obecną modą nowe X2 pojawi się także jako EV o nazwie iX2. Na jego pokładzie możemy spodziewać się motoru elektrycznego eDrive piątej generacji znanego już z innych BMW. Skoro będą dwa typy napędu - spalinowy i elektryczny - możliwe, że model ten nie będzie już oparty na przednionapędowej platformie ULK2, a raczej na architekturze CLAR z większych modeli. Jest ona kompatybilna zarówno z silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi.
BMW już potwierdziło, że topowy wariant X2 M35i będzie miał silnik benzynowy o mocy 300 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Z dużym prawdopodobieństwem będzie to dwulitrowa jednostka czterocylindrowa B48 z turbodoładowaniem. W standardzie model ten będzie miał napęd na wszystkie koła xDrive i będzie w stanie osiągnąć 100 km/h w 5,4 s.
Co ciekawe, czas sprintu będzie o pół sekundy gorszy niż w obecnym modelu, co może być efektem większych gabarytów i masy samochodu. Obecny model ma też odrobinę wyższą moc równą 306 KM.
Za to w kabinie oczekujemy wyraźnie wyższych standardów niż obecnie. Przede wszystkim pojawi się najnowszy system iDrive 9 obsługiwany z poziomu prawie 15-calowego ekranu dotykowego. Do tego drugi ekran cyfrowych zegarów i charakterystyczny kokpit z zakrzywioną taflą szkła jak w innych modelach BMW. Najnowsza wersja słynnego iDrive ma być bardziej przyjazna dla użytkownika, z mniejszą ilością różnych menu i skrótami głównych funkcji pod ręką. Z pewnością BMW zaaplikuje do X2 także asystenta głosowego, moduł 5G oraz technologie zdalnego dostępu poprzez smartfona.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.