Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
BMW zapowiedziało premierę nowego crossovera X2 M35i z 300-konnym silnikiem i napędem xDrive.
Popyt na wszelkie usportowione SUV-y nie maleje, a nawet rośnie. Trend ten dotknął już każdego możliwego segmentu, także w BMW przy okazji premiery topowego XM. Tymczasem z drugiej strony gamy Bawarczycy zapowiedzieli nowego crossovera X2, który w tej generacji będzie miał sylwetkę coupe i wariant M35i z mocą 300 KM.
Nowe BMW X2 poznamy w pełnej krasie jeszcze w tym miesiącu, ale na razie BMW opublikowało tylko zestaw teaserów. Widać na nich nową sylwetkę auta z mocno opadającą linią dachu oraz niektóre detale odważnie stylizowanego nadwozia.
Z profilu nowe X2 wygląda jak zmniejszone X4 - dolną linię okien poprowadzono dość wysoko, aby uzyskać zwężającą się tylną szybę. Niektóre szczegóły tego modelu będą wprost nawiązywać do flagowego XM - zaliczają się do nich duże, podświetlane nerki grilla i wąskie reflektory LED. Zgodnie z obecną modą nowe X2 pojawi się także jako EV o nazwie iX2. Na jego pokładzie możemy spodziewać się motoru elektrycznego eDrive piątej generacji znanego już z innych BMW. Skoro będą dwa typy napędu - spalinowy i elektryczny - możliwe, że model ten nie będzie już oparty na przednionapędowej platformie ULK2, a raczej na architekturze CLAR z większych modeli. Jest ona kompatybilna zarówno z silnikami spalinowymi jak i elektrycznymi.
BMW już potwierdziło, że topowy wariant X2 M35i będzie miał silnik benzynowy o mocy 300 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Z dużym prawdopodobieństwem będzie to dwulitrowa jednostka czterocylindrowa B48 z turbodoładowaniem. W standardzie model ten będzie miał napęd na wszystkie koła xDrive i będzie w stanie osiągnąć 100 km/h w 5,4 s.
Co ciekawe, czas sprintu będzie o pół sekundy gorszy niż w obecnym modelu, co może być efektem większych gabarytów i masy samochodu. Obecny model ma też odrobinę wyższą moc równą 306 KM.
Za to w kabinie oczekujemy wyraźnie wyższych standardów niż obecnie. Przede wszystkim pojawi się najnowszy system iDrive 9 obsługiwany z poziomu prawie 15-calowego ekranu dotykowego. Do tego drugi ekran cyfrowych zegarów i charakterystyczny kokpit z zakrzywioną taflą szkła jak w innych modelach BMW. Najnowsza wersja słynnego iDrive ma być bardziej przyjazna dla użytkownika, z mniejszą ilością różnych menu i skrótami głównych funkcji pod ręką. Z pewnością BMW zaaplikuje do X2 także asystenta głosowego, moduł 5G oraz technologie zdalnego dostępu poprzez smartfona.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.