Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.
Właśnie patrzycie na nowe Maserati GranTurismo - króla wszystkich włoskich GT, którego nowa generacja wejdzie do produkcji za rok, niemal 5 lat po wycofaniu poprzednika. Oprócz modelu benzynowego, który widać na zdjęciach, nowe GranTurismo trafi na rynek jako elektryczny model Folgore, a później także jako otwarte GranCabrio.
W dniu dzisiejszym możemy się przyjrzeć jedynie wersji napędzanej silnikiem V6, i choć nadal brakuje wielu parametrów technicznych, w pełni możemy ocenić wygląd zewnętrzny nowego GT od Maserati.

Od strony wizualnej Maserati poszło utartym szlakiem, za to rewolucja odbyła się pod maską, gdzie wolnossące silniki V8 ustąpiły miejsca na rzecz doładowanego silnika V6 Nettuno. To ta sama jednostka, która debiutowała w MC20 i wkrótce będzie stanowić podstawę oferty każdego modelu z trójzębem w grillu. Parametry silnika dla GranTurismo nie są znane, ale przypuszczamy, że będzie to więcej niż 530 KM jakie osiąga Grecale Trofeo, a być może nawet więcej niż ma MC20 (630 KM).
W ten sposób już teraz wiemy, że nowy model będzie zauważalnie mocniejszy od poprzednika, a dzięki dwóm turbosprężarkom osiągnie znacznie wyższy moment obrotowy. Silnik V8 twin turbo, który trafia obecnie pod maskę Ghibli, Levante i Quattroporte w wersjach Trofeo, nie będzie oferowany w GranTurismo i GranCabrio. To relikt minionej epoki, gdy marka z Modeny była w bliskim powinowactwie z Ferrari.

Nie mamy pewności co do skrzyni biegów jaką zastosuje Maserati, ale duże szanse ma jednostka znana z innych modeli włoskiego producenta, czyli 8-biegowy automat. GranTurismo będzie miało napęd na tył, choć pojawiały się plotki, że być może Włosi pokuszą się o równoległe zaoferowanie wersji AWD.
Jedyne pewne informacje dotyczą wyglądu zewnętrznego auta. Nadwozie nowego GranTurismo ma wiele cech dotychczasowego projektu Pininfariny, jakby firma chciała stworzyć płynne przejście między generacjami. Maserati nadal wyróżnia się długą maską i kabiną przesuniętą do tyłu, ale design nowego modelu ma więcej ostrych linii i znacznie bardziej nowoczesne oświetlenie LED. Przedni pas przypomina idealne połączenie starego GT z nowym standardem stylistycznym Maserati znanym z supersamochodu MC20. Charakterystyczne są zwłaszcza pionowo zorientowane i wysoko umieszczone lampy przednie po bokach tradycyjnego, owalnego grilla.

Pod znajomym nadwoziem kryje się zupełnie nowa, aluminiowa platforma stworzona dla potrzeb wersji spalinowej jak i elektrycznej o nazwie Folgore. Z tak długim przodem silnik V6 powinien bez trudu zmieścić się między przednią osią, a kabiną, więc GranTurismo zapewne będzie autem z silnikiem przednio-centralnym. Elementem łączącym obie generacje GT od Maserati jest zawieszenie - podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe z tyłu.
Czekamy na więcej szczegółów i dokładną specyfikację techniczną, ale z całą pewnością możemy powiedzieć, że GranTurismo wróciło na dobre tory. Włoskie GT ma wszystko, by przebić rekordy sprzedażowe poprzednika ze względu na różnorodność dostępnych wersji, a to przecież dopiero początek.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.