Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowe Maserati GranTurismo Trofeo gotowe do wejścia na rynek

Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

20 września 2022
Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
8

Właśnie patrzycie na nowe Maserati GranTurismo - króla wszystkich włoskich GT, którego nowa generacja wejdzie do produkcji za rok, niemal 5 lat po wycofaniu poprzednika. Oprócz modelu benzynowego, który widać na zdjęciach, nowe GranTurismo trafi na rynek jako elektryczny model Folgore, a później także jako otwarte GranCabrio.

W dniu dzisiejszym możemy się przyjrzeć jedynie wersji napędzanej silnikiem V6, i choć nadal brakuje wielu parametrów technicznych, w pełni możemy ocenić wygląd zewnętrzny nowego GT od Maserati.

Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka z przodu
8

Od strony wizualnej Maserati poszło utartym szlakiem, za to rewolucja odbyła się pod maską, gdzie wolnossące silniki V8 ustąpiły miejsca na rzecz doładowanego silnika V6 Nettuno. To ta sama jednostka, która debiutowała w MC20 i wkrótce będzie stanowić podstawę oferty każdego modelu z trójzębem w grillu. Parametry silnika dla GranTurismo nie są znane, ale przypuszczamy, że będzie to więcej niż 530 KM jakie osiąga Grecale Trofeo, a być może nawet więcej niż ma MC20 (630 KM).

W ten sposób już teraz wiemy, że nowy model będzie zauważalnie mocniejszy od poprzednika, a dzięki dwóm turbosprężarkom osiągnie znacznie wyższy moment obrotowy. Silnik V8 twin turbo, który trafia obecnie pod maskę Ghibli, Levante i Quattroporte w wersjach Trofeo, nie będzie oferowany w GranTurismo i GranCabrio. To relikt minionej epoki, gdy marka z Modeny była w bliskim powinowactwie z Ferrari.

Maserati GranTurismo Trofeo z boku
8

Nie mamy pewności co do skrzyni biegów jaką zastosuje Maserati, ale duże szanse ma jednostka znana z innych modeli włoskiego producenta, czyli 8-biegowy automat. GranTurismo będzie miało napęd na tył, choć pojawiały się plotki, że być może Włosi pokuszą się o równoległe zaoferowanie wersji AWD.

Reklama

Jedyne pewne informacje dotyczą wyglądu zewnętrznego auta. Nadwozie nowego GranTurismo ma wiele cech dotychczasowego projektu Pininfariny, jakby firma chciała stworzyć płynne przejście między generacjami. Maserati nadal wyróżnia się długą maską i kabiną przesuniętą do tyłu, ale design nowego modelu ma więcej ostrych linii i znacznie bardziej nowoczesne oświetlenie LED. Przedni pas przypomina idealne połączenie starego GT z nowym standardem stylistycznym Maserati znanym z supersamochodu MC20. Charakterystyczne są zwłaszcza pionowo zorientowane i wysoko umieszczone lampy przednie po bokach tradycyjnego, owalnego grilla.

Maserati GranTurismo Trofeo sylwetka
8

Pod znajomym nadwoziem kryje się zupełnie nowa, aluminiowa platforma stworzona dla potrzeb wersji spalinowej jak i elektrycznej o nazwie Folgore. Z tak długim przodem silnik V6 powinien bez trudu zmieścić się między przednią osią, a kabiną, więc GranTurismo zapewne będzie autem z silnikiem przednio-centralnym. Elementem łączącym obie generacje GT od Maserati jest zawieszenie - podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe z tyłu.

Czekamy na więcej szczegółów i dokładną specyfikację techniczną, ale z całą pewnością możemy powiedzieć, że GranTurismo wróciło na dobre tory. Włoskie GT ma wszystko, by przebić rekordy sprzedażowe poprzednika ze względu na różnorodność dostępnych wersji, a to przecież dopiero początek.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Rimac Nevera w trybie drift
Rimac / Nevera
Rimac Nevera - niszczyciel supersamochodów

Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.

20 maja 2023
Lamborghini Huracán Sterrato - na drodze
Lamborghini / Huracan Sterrato
Lamborghini Huracán Sterrato - w tym szaleństwie jest metoda

Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.

15 maja 2023
Szóste wydanie EVO Magazine
EVO magazine
Co przedstawiamy w szóstym wydaniu EVO Magazine?

Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.

5 maja 2023
Porsche logotyp nowy
Porsche
Porsche ma nowe logo stworzone z okazji 75-lecia firmy

Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.

1 czerwca 2023
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition zdjęcie główne
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition - wyjątkowość przede wszystkim

Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.

31 maja 2023
Aehra Sedan koncept teaser
Aehra / Sedan
Nowy gracz w segmencie mocnych EV - włoska Aehra Sedan

Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.

31 maja 2023
Range Rover Sport SV V8 Edition One
Land Rover / Range Rover Sport
Oto nowy Range Rover Sport SV o mocy 630 KM - następca SVR-a

Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.

31 maja 2023
Porsche 911 ST spyshot główne
Porsche / 911 ST
Porsche 911 ST - kolejna limitowana wariacja na bazie GT3

Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.

31 maja 2023
Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Range Rover SV test
Land Rover / Range Rover
Range Rover SV - personalizowana “przeciętność”

Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.

27 maja 2023
Aston Martin Honda F1
Formuła 1
Zespół Aston Martin F1 Team nawiąże współpracę silnikową z Hondą

Od sezonu 2026 zielone bolidy Aston Martina będą wyposażone w kompletne układy napędowe Hondy.

26 maja 2023
2024 BMW M2 CS spyshot
BMW / M2 CS
BMW przygotowuje jeszcze mocniejsze i ostrzejsze M2 CS

Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.

26 maja 2023
Aston Martin DB12 zdjęcie główne
Aston Martin / DB12
Debiutuje pierwszy Aston Martin ery Strolla - nowy DB12 z silnikiem V8

Do walki z Bentleyem i Ferrari Aston Martin wystawia nowy model DB12 o mocy 680 KM.

25 maja 2023
Caterham EV Seven concept profil
Caterham / EV Seven
Caterham EV Seven - pierwsze podejście Caterhama do elektryki

Po 50 latach produkcji Caterham Seven wkracza w zupełnie nieznany sobie obszar bezemisyjnego napędu.

25 maja 2023
BMW i5 2023 front
BMW / i5
Nowe BMW i5 - elektryczny odpowiednik serii 5 o mocy 601 KM

Nowa seria 5 ma bliźniaka w postaci elektrycznej limuzyny i5 M60, której moc przekracza 600 KM.

24 maja 2023