Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Wciąż nie znamy szczegółów, ale Maserati GranTurismo po 15 latach wreszcie doczekało się następcy.
Właśnie patrzycie na nowe Maserati GranTurismo - króla wszystkich włoskich GT, którego nowa generacja wejdzie do produkcji za rok, niemal 5 lat po wycofaniu poprzednika. Oprócz modelu benzynowego, który widać na zdjęciach, nowe GranTurismo trafi na rynek jako elektryczny model Folgore, a później także jako otwarte GranCabrio.
W dniu dzisiejszym możemy się przyjrzeć jedynie wersji napędzanej silnikiem V6, i choć nadal brakuje wielu parametrów technicznych, w pełni możemy ocenić wygląd zewnętrzny nowego GT od Maserati.
Od strony wizualnej Maserati poszło utartym szlakiem, za to rewolucja odbyła się pod maską, gdzie wolnossące silniki V8 ustąpiły miejsca na rzecz doładowanego silnika V6 Nettuno. To ta sama jednostka, która debiutowała w MC20 i wkrótce będzie stanowić podstawę oferty każdego modelu z trójzębem w grillu. Parametry silnika dla GranTurismo nie są znane, ale przypuszczamy, że będzie to więcej niż 530 KM jakie osiąga Grecale Trofeo, a być może nawet więcej niż ma MC20 (630 KM).
W ten sposób już teraz wiemy, że nowy model będzie zauważalnie mocniejszy od poprzednika, a dzięki dwóm turbosprężarkom osiągnie znacznie wyższy moment obrotowy. Silnik V8 twin turbo, który trafia obecnie pod maskę Ghibli, Levante i Quattroporte w wersjach Trofeo, nie będzie oferowany w GranTurismo i GranCabrio. To relikt minionej epoki, gdy marka z Modeny była w bliskim powinowactwie z Ferrari.
Nie mamy pewności co do skrzyni biegów jaką zastosuje Maserati, ale duże szanse ma jednostka znana z innych modeli włoskiego producenta, czyli 8-biegowy automat. GranTurismo będzie miało napęd na tył, choć pojawiały się plotki, że być może Włosi pokuszą się o równoległe zaoferowanie wersji AWD.
Jedyne pewne informacje dotyczą wyglądu zewnętrznego auta. Nadwozie nowego GranTurismo ma wiele cech dotychczasowego projektu Pininfariny, jakby firma chciała stworzyć płynne przejście między generacjami. Maserati nadal wyróżnia się długą maską i kabiną przesuniętą do tyłu, ale design nowego modelu ma więcej ostrych linii i znacznie bardziej nowoczesne oświetlenie LED. Przedni pas przypomina idealne połączenie starego GT z nowym standardem stylistycznym Maserati znanym z supersamochodu MC20. Charakterystyczne są zwłaszcza pionowo zorientowane i wysoko umieszczone lampy przednie po bokach tradycyjnego, owalnego grilla.
Pod znajomym nadwoziem kryje się zupełnie nowa, aluminiowa platforma stworzona dla potrzeb wersji spalinowej jak i elektrycznej o nazwie Folgore. Z tak długim przodem silnik V6 powinien bez trudu zmieścić się między przednią osią, a kabiną, więc GranTurismo zapewne będzie autem z silnikiem przednio-centralnym. Elementem łączącym obie generacje GT od Maserati jest zawieszenie - podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe z tyłu.
Czekamy na więcej szczegółów i dokładną specyfikację techniczną, ale z całą pewnością możemy powiedzieć, że GranTurismo wróciło na dobre tory. Włoskie GT ma wszystko, by przebić rekordy sprzedażowe poprzednika ze względu na różnorodność dostępnych wersji, a to przecież dopiero początek.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.