Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.
Nowy Mercedes-AMG GT dopiero niedawno zaczął wyjeżdżać z fabryki, a specjaliści z Affalterbach już przygotowali jego kolejną wersję mającą ponownie podebrać kilku klientów na Porsche 911. Model GT 63 Pro zadebiutował w weekend na Goodwood Festival of Speed i posiada kilka fabrycznych ulepszeń wykonanych z myślą o użytku na torze.
Nie jest to odpowiednik GT3 w gamie Porsche jak to miało miejsce w przypadku poprzedniego AMG GT R, ale poprawki w układzie chłodzenia, inne opony i zmodyfikowana aerodynamika mają podnieść odporność coupe Mercedesa na długotrwałą jazdę po torze, a przy okazji pozwolić urwać jeszcze po parę sekund na okrążeniu.
Pod przednią maską AMG GT 63 Pro znajduje się czterolitrowy, podwójnie doładowany silnik V8 z nowym sterownikiem podnoszącym moc do 612 KM i moment obrotowy do 850 Nm. To o 27 KM i 50 Nm więcej niż w zwykłym GT 63. Pro osiąga 200 km/h w 10,9 s - szybciej o pół sekundy od standardowego modelu. Prędkość maksymalna wynosi 317 km/h.
Dla lepszego managementu termalnego AMG wzmocniło obiegi wysokiej jak i niskiej temperatury w układzie chłodniczym, jak również dołożyło dwie chłodnice w okolicach przednich nadkoli. Przedni i tylny dyferencjał zyskały indywidualne, aktywne chłodzenie. Specjalne lotki w podłodze pod autem kierują większą strugę powietrza na monstrualne, ceramiczne tarcze w rozmiarze 420 mm (przód).
Poza tym GT 63 Pro zawiera wszystkie najnowsze triki autorstwa AMG jak aktywna redukcja przechyłów, skrętna tylna oś, system napędu 4Matic+ i aktywna aerodynamika. Przerobiony przedni pas z nowymi kanałami i powiększonymi wlotami w zderzaku redukują efekt unoszenia o ponad 30 kg. Zamontowane z tyłu pod autem deflektory poprawiają docisk w tym rejonie samochodu o 15 kg.

Standardem w Pro są 21-calowe kute felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2R. Są to opony typowo sportowe, które sprawdzają się szczególnie na suchym torze. W tym przypadku ich szerokości to 295 mm z przodu i 305 mm z tyłu.
Cennik Mercedesa-AMG GT 63 Pro nie jest jeszcze znany. Model ten prawdopodobnie będzie oferowany w cenie między standardowym GT 63 (0,99 mln zł), a modelem hybrydowym E-Performance (1,13 mln zł).
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.