Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.
Nowy Mercedes-AMG GT dopiero niedawno zaczął wyjeżdżać z fabryki, a specjaliści z Affalterbach już przygotowali jego kolejną wersję mającą ponownie podebrać kilku klientów na Porsche 911. Model GT 63 Pro zadebiutował w weekend na Goodwood Festival of Speed i posiada kilka fabrycznych ulepszeń wykonanych z myślą o użytku na torze.
Nie jest to odpowiednik GT3 w gamie Porsche jak to miało miejsce w przypadku poprzedniego AMG GT R, ale poprawki w układzie chłodzenia, inne opony i zmodyfikowana aerodynamika mają podnieść odporność coupe Mercedesa na długotrwałą jazdę po torze, a przy okazji pozwolić urwać jeszcze po parę sekund na okrążeniu.
Pod przednią maską AMG GT 63 Pro znajduje się czterolitrowy, podwójnie doładowany silnik V8 z nowym sterownikiem podnoszącym moc do 612 KM i moment obrotowy do 850 Nm. To o 27 KM i 50 Nm więcej niż w zwykłym GT 63. Pro osiąga 200 km/h w 10,9 s - szybciej o pół sekundy od standardowego modelu. Prędkość maksymalna wynosi 317 km/h.
Dla lepszego managementu termalnego AMG wzmocniło obiegi wysokiej jak i niskiej temperatury w układzie chłodniczym, jak również dołożyło dwie chłodnice w okolicach przednich nadkoli. Przedni i tylny dyferencjał zyskały indywidualne, aktywne chłodzenie. Specjalne lotki w podłodze pod autem kierują większą strugę powietrza na monstrualne, ceramiczne tarcze w rozmiarze 420 mm (przód).
Poza tym GT 63 Pro zawiera wszystkie najnowsze triki autorstwa AMG jak aktywna redukcja przechyłów, skrętna tylna oś, system napędu 4Matic+ i aktywna aerodynamika. Przerobiony przedni pas z nowymi kanałami i powiększonymi wlotami w zderzaku redukują efekt unoszenia o ponad 30 kg. Zamontowane z tyłu pod autem deflektory poprawiają docisk w tym rejonie samochodu o 15 kg.
Standardem w Pro są 21-calowe kute felgi aluminiowe z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2R. Są to opony typowo sportowe, które sprawdzają się szczególnie na suchym torze. W tym przypadku ich szerokości to 295 mm z przodu i 305 mm z tyłu.
Cennik Mercedesa-AMG GT 63 Pro nie jest jeszcze znany. Model ten prawdopodobnie będzie oferowany w cenie między standardowym GT 63 (0,99 mln zł), a modelem hybrydowym E-Performance (1,13 mln zł).
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.
Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.
Ringbrothers Octavia to nie popularny liftback Skody z silnikiem V8, a nowy restomod Aston Martina…
Marka Longbow buduje lekki i prosty elektryczny samochód sportowy, który ma mieć rozsądną cenę.
Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?
To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.