Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Pomimo rekordowo słabej pogody tegoroczny Nürburgring 24 Hours dostarczył sporo wyścigowych emocji.
Od wyścigu na Nürburgringu rozpoczął się tegoroczny sezon na 24-godzinne zmagania długodystansowe. Zajęcia na torze rozpoczęły się 30 maja, a główny zegar ruszył dokładnie w sobotę 1 czerwca o godzinie 16.00. Na starcie niemal 21-kilometrowej pętli stanęło aż 130 różnorodnych samochodów. Niestety po 7 godzinach i 23 minutach w wyniku kilku kolejnych incydentów spowodowanych pogarszającą się widocznością (mgła) sędziowie zdecydowali się wywiesić na torze czerwoną flagę. Warunki nie poprawiły się aż do następnego dnia, gdy zadecydowano o przedwczesnym zakończeniu zmagań i uznaniu wyników do momentu czerwonej flagi. Wtedy na czele znajdowała się załoga Scherer Sport PHX w Audi R8 LMS GT3 numer 16 i to właśnie do nich powędrowała główna nagroda.
Jak zawsze, wyścig na niemieckim torze zgromadził bardzo obszerną stawkę, jedną z największych w motosportowym kalendarzu, a przewodziło jej 26 samochodów klasy GT3/SP9 oraz SP-X pochodzących od ośmiu różnych producentów. Było wśród nich jedyne na torze Ferrari 296 GT3 zespołu Frikadelli Racing, zeszłoroczny zwycięzca.
Swoje fabryczne teamy wystawiły takie marki jak Porsche, Audi, BMW i Mercedes-AMG. Łącznie były też cztery różne Aston Martiny Vantage AMG GT3 Evo, a także jedno Lamborghini Huracan GT3 i jeden Glickenhaus SCG 004C. Faworytami w tym roku były cztery egzemplarze Porsche 911 GT3 R, które w tym roku zajmowały pierwsze miejsca w Nürburgring Endurance Series (NLS) i ADAC 24h Qualifiers.
Poza samym 20,8-kilometrowym torem i niesamowitą atmosferą wokół, wyścig Nürburgring 24 Hours jest znany z bardzo różnorodnej stawki pojazdów rywalizujących w niższych klasach na jednej nitce z topowymi samochodami wyczynowymi. W tym roku po raz kolejny zobaczyliśmy na starcie słynną Dacię Logan, odbudowaną po potężnej kraksie rok wcześniej, a White Angel for Fly and Help pojechali Volkswagenem Beetle. Swój debiut na torze zaliczyło nowe Mini John Cooper Works Pro w barwach zespołu Bulldog Racing.
Pięćdziesiąty drugi 24-godzinny wyścig na Nürburgringu zbiegł się z dwoma ważnymi rocznicami dla rywalizujących producentów. Volkswagen świętował 50 lat Golfa, dlatego 31 maja na torze odbyła się premiera nowego modelu GTI Clubsport, a w wyścigu pojechał jego wyczynowy odpowiednik. Poza tym Mercedes-AMG zorganizował różne atrakcje i aktywności wokół padoku z okazji 130. rocznicy udziału tej marki w sportach motorowych. Dla podkreślenia tego faktu jeden z samochodów fabrycznego zespołu AMG był oznaczony numerem 130.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.