Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Pomimo rekordowo słabej pogody tegoroczny Nürburgring 24 Hours dostarczył sporo wyścigowych emocji.
Od wyścigu na Nürburgringu rozpoczął się tegoroczny sezon na 24-godzinne zmagania długodystansowe. Zajęcia na torze rozpoczęły się 30 maja, a główny zegar ruszył dokładnie w sobotę 1 czerwca o godzinie 16.00. Na starcie niemal 21-kilometrowej pętli stanęło aż 130 różnorodnych samochodów. Niestety po 7 godzinach i 23 minutach w wyniku kilku kolejnych incydentów spowodowanych pogarszającą się widocznością (mgła) sędziowie zdecydowali się wywiesić na torze czerwoną flagę. Warunki nie poprawiły się aż do następnego dnia, gdy zadecydowano o przedwczesnym zakończeniu zmagań i uznaniu wyników do momentu czerwonej flagi. Wtedy na czele znajdowała się załoga Scherer Sport PHX w Audi R8 LMS GT3 numer 16 i to właśnie do nich powędrowała główna nagroda.
Jak zawsze, wyścig na niemieckim torze zgromadził bardzo obszerną stawkę, jedną z największych w motosportowym kalendarzu, a przewodziło jej 26 samochodów klasy GT3/SP9 oraz SP-X pochodzących od ośmiu różnych producentów. Było wśród nich jedyne na torze Ferrari 296 GT3 zespołu Frikadelli Racing, zeszłoroczny zwycięzca.
Swoje fabryczne teamy wystawiły takie marki jak Porsche, Audi, BMW i Mercedes-AMG. Łącznie były też cztery różne Aston Martiny Vantage AMG GT3 Evo, a także jedno Lamborghini Huracan GT3 i jeden Glickenhaus SCG 004C. Faworytami w tym roku były cztery egzemplarze Porsche 911 GT3 R, które w tym roku zajmowały pierwsze miejsca w Nürburgring Endurance Series (NLS) i ADAC 24h Qualifiers.

Poza samym 20,8-kilometrowym torem i niesamowitą atmosferą wokół, wyścig Nürburgring 24 Hours jest znany z bardzo różnorodnej stawki pojazdów rywalizujących w niższych klasach na jednej nitce z topowymi samochodami wyczynowymi. W tym roku po raz kolejny zobaczyliśmy na starcie słynną Dacię Logan, odbudowaną po potężnej kraksie rok wcześniej, a White Angel for Fly and Help pojechali Volkswagenem Beetle. Swój debiut na torze zaliczyło nowe Mini John Cooper Works Pro w barwach zespołu Bulldog Racing.
Pięćdziesiąty drugi 24-godzinny wyścig na Nürburgringu zbiegł się z dwoma ważnymi rocznicami dla rywalizujących producentów. Volkswagen świętował 50 lat Golfa, dlatego 31 maja na torze odbyła się premiera nowego modelu GTI Clubsport, a w wyścigu pojechał jego wyczynowy odpowiednik. Poza tym Mercedes-AMG zorganizował różne atrakcje i aktywności wokół padoku z okazji 130. rocznicy udziału tej marki w sportach motorowych. Dla podkreślenia tego faktu jeden z samochodów fabrycznego zespołu AMG był oznaczony numerem 130.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.