Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Po raz piąty celujemy w gusta miłośników nieprzeciętnej motoryzacji!
Okładkę najnowszego wydania magazynu zdobi limitowane do 999 sztuk Ferrari 812 Competizione. Ta żółta bestia z wolnossącym V12 osiąga setkę w 2,8 sekundy i to wyłącznie przy napędzanej osi tylnej! To jedna z ostatnich maszyn tego typu skonstruowanych przez Ferrari.
W wydaniu marzec-kwiecień przedstawiamy także rezultat naszych corocznych sprawdzianów dla najciekawszych według EVO aut sportowych roku. Podczas EVO Car of The Year 2022 zgromadziliśmy 8 samochodów na wymagających brytyjskich drogach i wyłoniliśmy zwycięzcę. Rezultaty zaskoczyły dosłownie wszystkich!
Ponurą Warszawę opuściliśmy by obrać cieplejsze kierunku. Do Maroka polecieliśmy na pustynne testy specjalnej wersji Porsche 911 Dakar, która wśród kolekcjonerów rozeszła się w oka mgnieniu! Portugalia pozwoliła nam natomiast zapoznać się z długo wyczekiwanym hot hatchem nowej generacji - Hondą Civic Type R. Jeździliśmy nią zarówno na krętych drogach, jak i torze wyścigowym. A skoro o nim mowa, to warto wspomnieć też rodzimy obiekt - Tor Kielce. Tam sprawdziliśmy dwie szalone konstrukcje - Ariela Atoma oraz KTM-a X-Bowa. Pojazdy, które koncentrują się przede wszystkim na niskiej masie, przerażających doznaniach i… muchach w zębach lub na szybce kasku wyścigowego.
Staramy się też przekonać Was, że tuning supersamochodu może mieć sens i cieszyć oko. Choć zadanie to nie jest łatwe, bo projektanci sportowych pojazdów dbają o redukcję każdego kilograma, odpowiednią aerodynamikę oraz aspekty wizualne, niektóre firmy stają na wysokości zadania i potrafią kompleksowo zająć się wyjątkowym pojazdem, by nie zepsuć tego, co stworzyła fabryka, a udoskonalić zgodnie z oczekiwaniami klienta. Za przykład posłużyło nam Audi R8 przygotowane przez PG Performance.
AMG z kolei tym razem nie zabrało się za modernizację któregoś z Mercedesów, a za budowę osobnego modelu. Pomimo rześkiej aury, spędziliśmy kilka dni z bajecznym roadsterem SL 63 AMG. Na warunki atmosferyczne nie oglądaliśmy się z kolei w Range Roverze Autobiography, którym eksplorowaliśmy polskie góry i autostrady. W podobną trasę zabraliśmy też elektryczne Audi RS e-tron GT, z kolei napędzaną prądem Kią EV6 GT pokonaliśmy znaczny odcinek Europy, docierając na francuskie szczyty. Tradycyjnie już, w EVO nie koncentrujemy się wyłącznie na najnowszych autach. Lubimy skrajności, dlatego blisko 60-letnim Fiatem 500 wybieramy się w bałkańską przygodę, nawijając na malutkie koła włoskiej ikony przeszło 7000 km.
Czy to wszystko w najnowszym wydaniu magazynu? Czeka w nim na Was sporo więcej materiałów z najwspanialszymi autami budzącymi emocje - niezależnie od mocy, ceny czy pochodzenia. Zapnijcie pasy i zamówcie swój egzemplarz już dziś!
Magazyn dostępny również od 8 marca w dobrych salonach prasowych (Empik, Relay, Inmedio) oraz na wybranych stacjach benzynowych.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.