Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Peugeot zaprezentował usportowionego 508 PSE po liftingu

Najmocniejsza hybryda w gamie Peugeota 508 przeszła delikatne modyfikacje stylistyki i wnętrza.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 lutego 2023
2023 Peugeot 508 PSE SW
5

Po swoim pierwszym pełnym roku startów w klasie Le Mans Hypercar Peugeot Sport odświeżył swój okręt flagowy wśród aut produkcyjnych - 508 PSE. Jest to model po części inspirowany wyścigową działalnością sportową pod szyldem francuskiej marki. Cenniki 508 PSE po liftingu jeszcze nie są dostępne, ale Peugeot ma nadzieję na utrzymanie konkurencyjności swojej mocnej hybrydy względem rywali z segmentu premium.

Największą zmianą na rok modelowy 2023 jest nowa stylizacja zewnętrzna 508. Aktualny język designu Peugeot Sport czerpie inspirację z wyścigowego 9X8, choć widać także podobieństwo do mniejszych modeli tej marki. Najprostszym elementem wziętym prosto z 9X8 są potrójne pionowe światła do jazdy dziennej zintegrowane ze zderzakiem pod nowymi reflektorami wykonanymi w technologii Matrix LED. Zmienił się też grill - jest bardziej trójwymiarowy i zdobi go odświeżone logo Peugeota. Większość przedniego pasa 508 PSE jest pomalowana na czarno, co ma przypominać bolid LMH Peugeota.

Z tyłu także najbardziej rzuca się w oczy nowe oświetlenie. Lampy mają inną strukturę wewnętrzną, a logo Peugeota zniknęło zastąpione napisem wtopionym w maskownicę pomiędzy światłami. 20-calowe felgi pozostały takie same jak w poprzednim PSE, ale pojawiły się nowe opcje kolorystyczne i niewielkie zmiany wystroju kabiny. Najbardziej zauważalna poprawka to zastąpienie drążka automatycznej skrzyni biegów przyciskami na konsoli.

Dzięki napędowi AWD topowy Peugeot przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s.

Najmocniejsza hybryda plug-in Peugeota korzysta aż z trzech silników, ale najmocniejszy jest 200-konny benzynowy, rzędowy silnik 1.6 PureTech. Pierwszy silnik elektryczny ma moc 110 KM i jest umieszczony w obudowie automatycznej skrzyni biegów, drugi o mocy 113 KM umieszczono przy tylnej osi. Jak zwykle w przypadku skomplikowanych systemów hybrydowych moc nie sumuje się wprost, dlatego ostateczna moc układu to 360 KM i 520 Nm.

Peugeot 508 PSE SW tył
5

Rozmieszczenie silników ma ogromny wpływ na sposób jazdy Peugeota 508 PSE. Mocniejszy z dwóch silników elektrycznych napędza tylko tylną oś, co czyni flagowego 508 pojazdem z napędem AWD. Głównie dzięki temu ten duży sedan (lub kombi) potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 5,2 s. Silniki elektryczne pobierają energię z baterii o pojemności 12,4 kWh, którą można ładować z mocą do 7,4 kW. Całkowite naładowanie zestawu ogniw trwa 1 godzinę i 40 minut. Producent podaje, że na pełnej baterii 508 PSE może pokonać do 52 km na samym prądzie, ale pod warunkiem nie przekraczania 135 km/h.

Reklama

Dwa silniki elektryczne i niewielka bateria pozwalają Peugeotowi 508 PSE pokonać do 52 km na prądzie.

Tak jak w przypadku modelu przedliftowego, tak duża moc pociągnęła za sobą zmiany w kalibracji podwozia. Koła rozstawione są szerzej (o 24 mm z przodu i o 12 mm z tyłu), prześwit jest mniejszy, a tłumieniem zajmują się adaptacyjne amortyzatory. Samo zawieszenie jest raczej typowe, bo z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy. Seryjnie Peugeot 508 PSE jest wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4S i 380-milimetrowe przednie tarcze hamulcowe Alcon. Ich czterotłoczkowe zaciski pomalowano w charakterystyczny dla Peugeot Sport odcień zieleni.

Peugeot 508 PSE wnętrze
5

Wszystkie pozostałe wersje Peugeota 508 przeszły analogiczne odświeżenie, a w gamie pojawiła się nowa wersja hybrydowa o mocy 180 KM. Dołączyła ona do wspomnianego PSE oraz pośredniego modelu o mocy 225 KM. Obydwie słabsze odmiany plug-in są wyposażone w jeden silnik elektryczny umieszczony w skrzyni biegów, co czyni topowe PSE jedynym 508 z napędem AWD. Hybrydy tworzą górną część oferty, a dolna składa się z 130-konnych odmian na benzynę lub olej napędowy. Wszystkie wersje- od najsłabszego diesla do PSE - korzystają z 8-stopniowej skrzyni automatycznej.

Szczegóły dotyczące wyposażenia i europejskie cenniki nowego Peugeota 508 nie zostały jeszcze opublikowane. Po liftingu odmiana PSE na pewno nie będzie kosztować mniej niż wcześniej, czyli co najmniej 333 tysiące złotych. Wersja kombi o nazwie SW zaczyna się od 338 tysięcy złotych.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Bugatti Chiron Profilée pod wieżą Eiffela
Aukcja
Jedyny na świecie Bugatti Chiron Profilée sprzedany za ponad 46 mln zł

Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.

1 lutego 2023
Marki z V12
V12
Najmłodsze samochody z V12 pod maską - przegląd rynku

V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.

20 stycznia 2023
Już jest - Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo / Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato - prezent na 100-lecie współpracy

Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.

21 grudnia 2022
Nowy Ford Mustang Dark Horse
Premiera Mustanga
Znamy podstawowe dane silnika nowego Mustanga GT i Dark Horse

Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.

20 grudnia 2022
2024 Porsche 992.2 GT3 spyshot
Porsche / 911 GT3
Nowe Porsche 992.2 GT3 uchwycone podczas testów

Obecny model Porsche 911 GT3 jeszcze nie zdążył się znudzić, a w przygotowaniu już jest następca.

24 marca 2023
Aston Martin DB12 na Nurburgringu dynamiczne
Aston Martin DB12
Aston Martin DB12 już jeździ po Nürburgringu

Następca Aston Martina DB11 przechodzi szereg testów na Północnej Pętli. Premiera za kilka miesięcy.

24 marca 2023
Triumph Tiger 1200 GT Pro z boku
Motocykle
Triumph Tiger 1200 - Obieżyświat

Motocykl stworzony dla ludzi kochających podróże, wyprawy, którzy chcą odkrywać świat z siodła motocykla.

23 marca 2023
Aston Martin Valkyrie - front auta
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie - test na torze

Hipercar Adriana Neweya jest gotowy. Czy to najlepszy wóz jaki kiedykolwiek dostał legalne tablice?

23 marca 2023
MST Metro 6R4 Group B
Grupa B
MST pokazało nowy projekt - rekonstrukcję rajdowego Rovera Metro 6R4

Fani rajdowej Grupy B mogą za odpowiednią kwotą nabyć legendę - odtworzonego Rovera Metro 6R4.

22 marca 2023
Porsche 911 ITA001 by Theon Design
Restomod
Porsche 964 od Theon Design - restomod doskonały?

Specjaliści od Porsche z Oxfordshire zaprezentowali kolejne doskonałe 911 oparte o generację 964.

22 marca 2023
Dodge Challenger SRT Demon 170 prezentacja
Dodge / Challenger
Dodge Challenger dostanie kolejną, jeszcze mocniejszą wersję Demon 170

Silnik V8 HEMI powoli wychodzi z oferty, dlatego nowy Dodge Demon prezentuje na co go jeszcze stać.

22 marca 2023
Rolls-Royce Wraith Black Arrow lewy przód
Rolls-Royce / Wraith
Rolls-Royce Wraith Black Arrow - ostatnie coupe RR z silnikiem V12

Wraith w limitowanej wersji Black Arrow jest ostatnim coupe Rolls-Royce’a z motorem V12.

21 marca 2023
Polestar 2 BST Edition 230 prezentacja
Polestar / 2
Polestar wprowadza na rynek limitowaną edycję modelu 2 - BST 230

Limitowany Polestar 2 BST 230 nawiązuje wyglądem i wyposażeniem do pierwotnego modelu BST 270.

21 marca 2023
Ferrari Roma Spider prezentacja
Ferrari / Roma
Do gamy Ferrari dołącza Roma Spider z miękkim dachem

Materiałowy dach powraca do przedniosilnikowego Ferrari po raz pierwszy od 1969 r. Oto Roma Spider.

17 marca 2023
Volkswagen ID.2all koncept
Volkswagen / ID.2all
Volkswagen ID.2all - zapowiedź “elektryka” dla ludu

Koncern Volkswagena ma plan wprowadzenia na rynek taniego, dostępnego, elektrycznego hatchbacka.

17 marca 2023
2023 Mercedes-AMG GLB35 przód
Mercedes / GLA
Debiutują nowe modele Mercedesa-AMG: GLB35 oraz GLA35 po faceliftingu

W ramach standardowego liftingu Mercedesy GLA35 i GLB35 zyskały między innymi moduły mild hybrid.

16 marca 2023