Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Peugeot zaprezentował usportowionego 508 PSE po liftingu

Najmocniejsza hybryda w gamie Peugeota 508 przeszła delikatne modyfikacje stylistyki i wnętrza.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 lutego 2023
2023 Peugeot 508 PSE SW
5

Po swoim pierwszym pełnym roku startów w klasie Le Mans Hypercar Peugeot Sport odświeżył swój okręt flagowy wśród aut produkcyjnych - 508 PSE. Jest to model po części inspirowany wyścigową działalnością sportową pod szyldem francuskiej marki. Cenniki 508 PSE po liftingu jeszcze nie są dostępne, ale Peugeot ma nadzieję na utrzymanie konkurencyjności swojej mocnej hybrydy względem rywali z segmentu premium.

Największą zmianą na rok modelowy 2023 jest nowa stylizacja zewnętrzna 508. Aktualny język designu Peugeot Sport czerpie inspirację z wyścigowego 9X8, choć widać także podobieństwo do mniejszych modeli tej marki. Najprostszym elementem wziętym prosto z 9X8 są potrójne pionowe światła do jazdy dziennej zintegrowane ze zderzakiem pod nowymi reflektorami wykonanymi w technologii Matrix LED. Zmienił się też grill - jest bardziej trójwymiarowy i zdobi go odświeżone logo Peugeota. Większość przedniego pasa 508 PSE jest pomalowana na czarno, co ma przypominać bolid LMH Peugeota.

Z tyłu także najbardziej rzuca się w oczy nowe oświetlenie. Lampy mają inną strukturę wewnętrzną, a logo Peugeota zniknęło zastąpione napisem wtopionym w maskownicę pomiędzy światłami. 20-calowe felgi pozostały takie same jak w poprzednim PSE, ale pojawiły się nowe opcje kolorystyczne i niewielkie zmiany wystroju kabiny. Najbardziej zauważalna poprawka to zastąpienie drążka automatycznej skrzyni biegów przyciskami na konsoli.

Dzięki napędowi AWD topowy Peugeot przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s.

Najmocniejsza hybryda plug-in Peugeota korzysta aż z trzech silników, ale najmocniejszy jest 200-konny benzynowy, rzędowy silnik 1.6 PureTech. Pierwszy silnik elektryczny ma moc 110 KM i jest umieszczony w obudowie automatycznej skrzyni biegów, drugi o mocy 113 KM umieszczono przy tylnej osi. Jak zwykle w przypadku skomplikowanych systemów hybrydowych moc nie sumuje się wprost, dlatego ostateczna moc układu to 360 KM i 520 Nm.

Peugeot 508 PSE SW tył
5

Rozmieszczenie silników ma ogromny wpływ na sposób jazdy Peugeota 508 PSE. Mocniejszy z dwóch silników elektrycznych napędza tylko tylną oś, co czyni flagowego 508 pojazdem z napędem AWD. Głównie dzięki temu ten duży sedan (lub kombi) potrafi przyspieszyć do 100 km/h w 5,2 s. Silniki elektryczne pobierają energię z baterii o pojemności 12,4 kWh, którą można ładować z mocą do 7,4 kW. Całkowite naładowanie zestawu ogniw trwa 1 godzinę i 40 minut. Producent podaje, że na pełnej baterii 508 PSE może pokonać do 52 km na samym prądzie, ale pod warunkiem nie przekraczania 135 km/h.

Reklama

Dwa silniki elektryczne i niewielka bateria pozwalają Peugeotowi 508 PSE pokonać do 52 km na prądzie.

Tak jak w przypadku modelu przedliftowego, tak duża moc pociągnęła za sobą zmiany w kalibracji podwozia. Koła rozstawione są szerzej (o 24 mm z przodu i o 12 mm z tyłu), prześwit jest mniejszy, a tłumieniem zajmują się adaptacyjne amortyzatory. Samo zawieszenie jest raczej typowe, bo z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy. Seryjnie Peugeot 508 PSE jest wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4S i 380-milimetrowe przednie tarcze hamulcowe Alcon. Ich czterotłoczkowe zaciski pomalowano w charakterystyczny dla Peugeot Sport odcień zieleni.

Peugeot 508 PSE wnętrze
5

Wszystkie pozostałe wersje Peugeota 508 przeszły analogiczne odświeżenie, a w gamie pojawiła się nowa wersja hybrydowa o mocy 180 KM. Dołączyła ona do wspomnianego PSE oraz pośredniego modelu o mocy 225 KM. Obydwie słabsze odmiany plug-in są wyposażone w jeden silnik elektryczny umieszczony w skrzyni biegów, co czyni topowe PSE jedynym 508 z napędem AWD. Hybrydy tworzą górną część oferty, a dolna składa się z 130-konnych odmian na benzynę lub olej napędowy. Wszystkie wersje- od najsłabszego diesla do PSE - korzystają z 8-stopniowej skrzyni automatycznej.

Szczegóły dotyczące wyposażenia i europejskie cenniki nowego Peugeota 508 nie zostały jeszcze opublikowane. Po liftingu odmiana PSE na pewno nie będzie kosztować mniej niż wcześniej, czyli co najmniej 333 tysiące złotych. Wersja kombi o nazwie SW zaczyna się od 338 tysięcy złotych.

Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024
Abarth 500 wycofany
Abarth / 500
Po 16 latach Abarth wygasza produkcję benzynowego 500

Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.

21 sierpnia 2024
Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Renault R17 restomod
Restomod
Oto Renault R17 - karbonowy restomod w stylu lat 70.

Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w  produkcji.

6 września 2024
Aston Martin Valkyrie Alonso
Aston Martin / Valkyrie
Fernando Alonso odebrał swój egzemplarz Aston Martina Valkyrie

Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…

5 września 2024
2024 Cupra Terramar prezentacja
Cupra / Terramar
2024 Cupra Terramar - moc Golfa GTI w efektownym SUV-ie

Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.

5 września 2024
2024 Aston Martin Vanquish V12 debiut
Aston Martin / Vanquish
Aston Martin Vanquish to brytyjska odpowiedź na Ferrari 12Cilindri

Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.

4 września 2024
Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024
Audi Q5 SQ5 trzecia generacja
Audi / SQ5
Debiutuje nowe Audi Q5 i jego usportowiona odmiana SQ5

Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.

2 września 2024
Hyundai N Vision 74 data premiery
Hyundai / N Vision 74
Hyundai N Vision 74 wejdzie do produkcji maksymalnie w 2030 roku

Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.

30 sierpnia 2024
Mercedes-AMG PureSpeed prototypy
Mercedes / PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeed - speedster z Affalterbach

Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.

29 sierpnia 2024
2024 Audi S3 test
Audi / S3
2024 Audi S3 - najlepsze S3 w historii

Audi S3 po liftingu zyskało na dynamice jazdy i znacząco zbliżyło się do Mercedesa-AMG A35.

28 sierpnia 2024
Kingsley Land Rover Defender 90
Land Rover / Defender
Kingsley Land Rover Defender to jedyny restomod z opcjonalnym “bikini”

Brytyjski Kingsley wprowadza serię personalizowanych Defenderów V8 w wersjach 90 i 110.

28 sierpnia 2024
Ariel E-Nomad koncept
Ariel / Nomad
Ariel E-Nomad Concept to najczystszy sposób na błotne wojaże

Nomad z napędem elektrycznym to najnowszy pomysł Ariela na uniwersalne buggy do zabawy w terenie.

28 sierpnia 2024
Czarny Tag Heuer Aquaracer Professional 300 Date z bliska
Zegarki
Nowy Tag Heuer Aquaracer pokonuje głębie i czas

Aquaracer Professional 300 w wersjach Date i GMT, oddaje hołd tym, którzy odpowiadają na wezwanie natury.

26 sierpnia 2024