Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Pirelli i Bosch dążą do wykorzystania technologii MEMS Boscha w aplikacjach wewnątrzoponowych.
Pirelli i Bosch podpisały umowę o wspólnym rozwoju. Ma ona na celu wspólne tworzenie nowych rozwiązań, opartych na oprogramowaniu i właściwościach jazdy dzięki czujnikom zintegrowanym w oponach, znanym również jako czujniki wewnątrzoponowe. Dla kierowców oznacza to większe bezpieczeństwo, komfort i zrównoważony rozwój, a także poprawę dynamiki jazdy. Bosch i Pirelli podzielają wizję długoterminowej współpracy i mają zamiar wspólnie badać ulepszoną logikę przetwarzania sygnałów z opon jako potencjalny wkład do ulepszonych sterowników dynamiki pojazdu.
Pirelli Cyber Tyre to pierwszy na świecie system, oparty na oponach ze zintegrowanymi czujnikami, które zbierają dane i przesyłają je do pojazdu w celu przetwarzania ich w czasie rzeczywistym. Bosch już opracował aplikację ESP, specjalnie dostosowaną do opon Pirelli, w początkowym wspólnym projekcie z producentem hipersamochodów Pagani Automobili. Technologia „Pirelli Cyber Tyre” w Pagani Utopia Roadster przekazuje kluczowe informacje o oponach do jednostki sterującej ESP. Umożliwia to optymalne wykorzystanie indywidualnych właściwości i osiągów opon, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo i dostosowane warunki jazdy.

Jako globalny dostawca technologii i usług, Bosch wnosi do współpracy rozwojowej swoją wiedzę z zakresu sprzętu i oprogramowania na poziomie systemowym. Bosch jest również liderem w technologii czujników MEMS (Micro-Electro-Mechanical Systems) oraz opracowuje i produkuje czujniki ciśnienia w oponach, wykorzystujące standard „Bluetooth Low Energy” (BLE). Połączenie tej wiedzy z technologiami urządzeń wewnątrzoponowych Pirelli – zarówno sprzętowymi, jak i programowymi, algorytmami i modelowaniem opon umożliwi zbieranie, przetwarzanie i przesyłanie danych o oponach w czasie rzeczywistym, dostarczając parametry do elektronicznego systemu sterowania pojazdu, przy użyciu BLE o bardzo niskim poborze mocy. Pirelli i Bosch dążą teraz do wykorzystania technologii MEMS Boscha w aplikacjach wewnątrzoponowych.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.