Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Pirelli i Bosch dążą do wykorzystania technologii MEMS Boscha w aplikacjach wewnątrzoponowych.
Pirelli i Bosch podpisały umowę o wspólnym rozwoju. Ma ona na celu wspólne tworzenie nowych rozwiązań, opartych na oprogramowaniu i właściwościach jazdy dzięki czujnikom zintegrowanym w oponach, znanym również jako czujniki wewnątrzoponowe. Dla kierowców oznacza to większe bezpieczeństwo, komfort i zrównoważony rozwój, a także poprawę dynamiki jazdy. Bosch i Pirelli podzielają wizję długoterminowej współpracy i mają zamiar wspólnie badać ulepszoną logikę przetwarzania sygnałów z opon jako potencjalny wkład do ulepszonych sterowników dynamiki pojazdu.
Pirelli Cyber Tyre to pierwszy na świecie system, oparty na oponach ze zintegrowanymi czujnikami, które zbierają dane i przesyłają je do pojazdu w celu przetwarzania ich w czasie rzeczywistym. Bosch już opracował aplikację ESP, specjalnie dostosowaną do opon Pirelli, w początkowym wspólnym projekcie z producentem hipersamochodów Pagani Automobili. Technologia „Pirelli Cyber Tyre” w Pagani Utopia Roadster przekazuje kluczowe informacje o oponach do jednostki sterującej ESP. Umożliwia to optymalne wykorzystanie indywidualnych właściwości i osiągów opon, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo i dostosowane warunki jazdy.
Jako globalny dostawca technologii i usług, Bosch wnosi do współpracy rozwojowej swoją wiedzę z zakresu sprzętu i oprogramowania na poziomie systemowym. Bosch jest również liderem w technologii czujników MEMS (Micro-Electro-Mechanical Systems) oraz opracowuje i produkuje czujniki ciśnienia w oponach, wykorzystujące standard „Bluetooth Low Energy” (BLE). Połączenie tej wiedzy z technologiami urządzeń wewnątrzoponowych Pirelli – zarówno sprzętowymi, jak i programowymi, algorytmami i modelowaniem opon umożliwi zbieranie, przetwarzanie i przesyłanie danych o oponach w czasie rzeczywistym, dostarczając parametry do elektronicznego systemu sterowania pojazdu, przy użyciu BLE o bardzo niskim poborze mocy. Pirelli i Bosch dążą teraz do wykorzystania technologii MEMS Boscha w aplikacjach wewnątrzoponowych.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.